Millaista on opettaa amk:ssa tuntiopettajana?
Mulle on tarjottu mahdollisuus vetää yksi kurssi. En ole pätevä, enkä ole koskaan opettanut. Minulla on itsellänikin amk-insinöörin tutkinto. Opettava aine on ohjelmasta, jota käytän työssäni jatkuvasti, valinnaisaine kahdelle ryhmälle ja saisin itse sanoa ajat, jolloin opetan. Käytännössä se pitäisi olla 15 jälkeen. Kurssi itsessään on helppo vetää, koska se suoritetaan aika paljon tekemällä harjoitustöitäja yksilölliset erot on helppo ottaa huomioon. Varsinainen opettaja on sairastunut, eikä voi vetää kurssia. Päätös pitäisi tehdä huomiseen mennessä. Työnantajani kautta tuli tämä tarjous, joten häneltä on lupa. En yhtään tiedä, miksi minua on tähän kyselty. Luultavasti työnantajallani on jotenkin sormet pelissä, hän on itse opettanut joskus sivutoimisena samaa kurssia, mutta kokee, ettei ole ajan tasalla nykyään.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
En ole pätevä, enkä ole koskaan opettanut.
Eli sinulla vaikuttaisi olevan kaikki tarvittava pätevyys ammattikorkean opettajaksi.
Kai ne palkat tulee jostain taulukosta? Ei ole hajuakaan, mitä pitäisi pyytää. Tätä ainetta opettaa usein joku työelämästä, kun on sellainen erikoisaine, valinnaisaine. Luulen kyllä, että osaisin opettaa hyvin. Tiedän jo nyt omasta kokemuksesta, että osa osaa homman ja tulee vain hakemaan opintopisteet ja osa ei ole ko. hommasta kuullut kuin nimen. ap
Toihan on varmaan rennoin homma ikinä. Saa opettaa eikä ole hallinnollista paskaa. Ottaisin todellakin