Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alettiin yrittää toista lasta ja...

Vierailija
20.11.2016 |

...nyt olen ihan varma, että olen jo raskaana. Koko ajan väsyttää ihan julmetusti ja kaikki vituttaa 24/7, erityisesti mies. Nyt vaan alkoi kuitenkin pelottaa, että onko minusta kahden lapsen äidiksi? Miten jaksan kaikki raskausvaivat ja yöheräilyt ja muun paskan? Eka raskaus oli vielä helppo, niin tässä tulee kuitenkin kaikenlaista kremppaa, ja mies on vielä töissä viikot toisella paikkakunnalla ja pitäisi jaksaa esikoisen kanssa ja tehdä vielä töitä siinä sivussa. Kuukautisten siis pitäisi alkaa ensi viikolla viimeisteään, jos ovat alkaakseen, eikä niistä ole merkkiäkään. Hepottaako tämä ahdistus ja paniikki jossain vaiheessa vai tuliko tehtyä virhe?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään muka ole ollut vastaavia ajatuksia?

Ap

Vierailija
2/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normituntemukset sulla on :) Ja jos plussaksi todetaan, niin onnea vaan jo etukäteen!

On me muutkin pärjätty, turha stressata! Et ole missään savannilla kyykyssä kökkimässä mukulaa maailmalle, vaan hyvissä käsissä!  Asiat tärkeysjärjestykseen ja pidä huolta itsestäsi, liiku, syö terveellisesti ja lepää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normituntemukset sulla on :) Ja jos plussaksi todetaan, niin onnea vaan jo etukäteen!

On me muutkin pärjätty, turha stressata! Et ole missään savannilla kyykyssä kökkimässä mukulaa maailmalle, vaan hyvissä käsissä!  Asiat tärkeysjärjestykseen ja pidä huolta itsestäsi, liiku, syö terveellisesti ja lepää!

Kiitos. Tuntuu vaan, että ihan hyvin voisin olla siellä savannilla kökkimässä mukulaa maailmaan...

En ole oikein varma, petynkö enemmän, jos testi näyttää plussaa vai negaa. Pitänee ensi viikolla testailla.

Toinen lapsi itsessään olisi siis kyllä kiva, raskausaika ja ekat pari kolme vuotta heräilyineen ovat vaan ihan perseestä ja ajavat minut hulluuden partaalle. 

Vierailija
4/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap.

Vierailija
5/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa olla suht sama kierto ja rohkenen toivottaa sulle plussa onnea.:) Ja usko pois. Kyllä sä siitä toisen lapsen vauva-ajasta selviät. Kokemuksesta tiedän, etä itseasiassa se menee helpommin, kuin mitä esikoisen kanssa, sillä nyt sulla on jo siihen toisen lapsen vauva-aikaan tullut rutiinia. Toisen vauvan kanssa kaikki ei ole enää niin uutta ja joskus pelottavaakin kuin mitä oli esikoisen kanssa, usko pois. 

Meillä yritetään kolmatta ja menkkojen pitäis alkaa ens torstaina. Väsyttänyt on kyllä on niin julmetusti, joka johtuu kai noista väsyttävistä harmaista loppusyksyn päivistä, sillä tuskin olen raskaaksi tullut tässä kierrossa. Meillä kun ukko oli taas just mun ovisviikon työmatkalla et silleen. ;(                                                                              Tää oli nyt jo toinen kierto, kun meni parhaat mahikset ohi miehen työreissujen takia. Ihan kuin se tekis sen tahallaa, vaikka sanoo kyllä haluavansa vielä meille sen kolmannen.

Vierailija
6/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Tuntuu vaan, että ihan hyvin voisin olla siellä savannilla kökkimässä mukulaa maailmaan...

En ole oikein varma, petynkö enemmän, jos testi näyttää plussaa vai negaa. Pitänee ensi viikolla testailla.

Toinen lapsi itsessään olisi siis kyllä kiva, raskausaika ja ekat pari kolme vuotta heräilyineen ovat vaan ihan perseestä ja ajavat minut hulluuden partaalle. 

Joo, ei homma mikään kakun palanen ole tietenkään ja jos yksillä on jopa helppoo, niin toisilla taas ei niinkään. Mutta turha on surra etukäteen :) Toivottavasti on turvaverkko, se on paljon se! Ja jos ei töissä jaksa, niin teet ratkaisusi, koska lapsen hyväksi sen teet!  2

Vierailija
7/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä selviät koska pakko sun on lapses takia. Jos ensi viikolla testi näyttää negaa ja huokaiset helpotuksesta niin mieti tarkkaan haluatko/jaksatko oikeasti toisen lapsen.

Vierailija
8/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt et ole superhedelmällinen niin luultavasti tulee nega.

Sitten ehkäisy takaisin kun nyt huomasit ettei se pelkkä "haluan 2.lapsen" riitä.

Kannattaa miettiä mitä se 2.lapsi ihan käytännössä tarkoittaa.

Ja entäs jos se 2.lapsi ei olekaan perusterve tai tulee ero niin pärjäätkö yksinkin.

Meillä on 2 lasta ja juuri tähän riittää henkiset ja taloudelliset voimavarat.

Kaikki on mennyt todella hyvin paitsi kuopus oli vauvana vähäuninen ja levoton nukkuja joten olin väsyneempi kuin esikoisen kanssa. Meillä on lapsilla 4,5vuoden ikäero koska en halunnut 2 pientä yhtäaikaa.

Vierailija
9/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä selviät koska pakko sun on lapses takia. Jos ensi viikolla testi näyttää negaa ja huokaiset helpotuksesta niin mieti tarkkaan haluatko/jaksatko oikeasti toisen lapsen.

Tuota nyt tuskin tarvitsee miettiä enää kun on niin vahva tunne plussasta. Jos siis kaikki menee hyvin loppuun asti. Miehen kanssa puhuttiin aikanaan kahdesta lapsesta. Tekisin aika paskamaisen tempun jos yhtäkkiä alkaisin perua. Ja kaksi isompaa lasta menee kyllä. Vauvavuoden rankkuus vain arveluttaa. Ja töissä nyt on pakko käydä jos meinaa jollain elää.

Vierailija
10/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt et ole superhedelmällinen niin luultavasti tulee nega.

Sitten ehkäisy takaisin kun nyt huomasit ettei se pelkkä "haluan 2.lapsen" riitä.

Kannattaa miettiä mitä se 2.lapsi ihan käytännössä tarkoittaa.

Ja entäs jos se 2.lapsi ei olekaan perusterve tai tulee ero niin pärjäätkö yksinkin.

Meillä on 2 lasta ja juuri tähän riittää henkiset ja taloudelliset voimavarat.

Kaikki on mennyt todella hyvin paitsi kuopus oli vauvana vähäuninen ja levoton nukkuja joten olin väsyneempi kuin esikoisen kanssa. Meillä on lapsilla 4,5vuoden ikäero koska en halunnut 2 pientä yhtäaikaa.

Taidan olla melko hedelmällinen. Esikoinen tärppäsi heti ekasta. Huonosti nukkuvasta lapsesta on jo kokemusta. Sehän tässä pelottaakin. Ikäeroksi tulee useampi vuosi juuri tuon takia että kahta pientä en olisi jaksamut. Miten kukaak koskaan hankkii useamman kuin yhden lapsen jos se pelottaa etukäteen? Eikö toista lasta voi haluta ja olla silti huolissaan jaksamisesta?

Ap

Vierailija
11/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies voisi hoitaa vauva-ajan? Ja sä kävisit töissä :) Mä aion tehdä noin jos joskus käy vahinko ja saamme lapsen.

Vierailija
12/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies voisi hoitaa vauva-ajan? Ja sä kävisit töissä :) Mä aion tehdä noin jos joskus käy vahinko ja saamme lapsen.

Juu ei kyllä tullut mieleenkään esikoisen vauvavuonna että olisin töitä jaksanut tehdä. 😁 Haluan kuitenkin imettää jos vain voin. Myös öisin. Helpompi oli vain koomailla lapsen kanssa kotona ja nukkua päikkäreitä lapsen kanssa.

Ap

Vierailija
13/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisättäköön että esikoisen kanssa pelotti myös välillä että miten minä jaksan tämän kaiken mutta niin vain siitäkin selvittiin. Enkä missään nimessä siis kadu esikoisen hankintaa miksi siis toisenkaan? Vaikka alussa pelottaakin.

Ap

Vierailija
14/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos mietin, katuisinko toisen lapsen tekemistä vai tekemättä jättämistä, niin melko varmasti tekemättä jättämistä.

Ap

Vierailija
15/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sitten tekemättä, jos olet noin vakaasti ajatellut! Se,e ttä olit puheissa jutelut tai sopinut miehen kanssa toisen yrittämisestä EI velvoita sinua yhtään mihinkään.

Vierailija
16/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en keksi maailmassa yhtään asiaa, joka antaisi elämään todella paljon, mutta sen eteen ei tarvitsisi ponnistella ja venyä ja tehdä kovasti töitä ja joskus jopa vetää itsensä äärirajoille.

Sellainen se ihmismieli on, se mistä saa eniten myös usein verottaa eniten.

Mutta jos jää tuleen makaamaan, niin ei saa mitään.

Joten rohkeasti nyt vaan kohti päämäärää ja luota itseesi, sä kyllä pystyt siihen! :)

Vierailija
17/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opettaa se lapsi nukkumaan yönsä hyvin. Ranskassa vauvat nukkuvat hyvin yönsä jo tosi pieninä.

Vierailija
18/22 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opettaa se lapsi nukkumaan yönsä hyvin. Ranskassa vauvat nukkuvat hyvin yönsä jo tosi pieninä.

Heti jos kerrot miten se tapahtuu. Jotkut nyt vaan nukkuu kokonaisia öitä alle vuoden ikäisenä toiset vasta 3-vuotiaana.

Ap

Vierailija
19/22 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisia ei edelleenkään kuulu, pitänee parin päivän päästä tehdä jo testiä.

Hullua kyllä olen jo alkanut ajatella pyöristyvää mahaa ja imettämistä... :D Ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu.

Ap

Vierailija
20/22 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3 Mua pelotti ja kadutti jokaisen kolmen lapsen odotusaikana ihan hirveästi. Välillä olin tosin ihanassa raskauskuplassa, mutta osan aikaa ihan paniikissa. Toinen vastaava tilanne oli aina töihin palatessa hoitovapaan jälkeen kun arki ei ollut vielä rutiinia. Odotusaika voi olla rankka, samaten pari ekaa vuotta, mutta myös ihanaa aikaa. Ja kyllä sä selviät, niin me muutkin. Kaikkea hyvää, toivottavasti on plussa :) <3