Onko muita jotka viettää raittiin viikonlopun?
Mä en viitti aloittaa edes yhdellä lasillisella. Viime viikonloppuna tuli kahdesta punkkulasista hirvee jysäri aamulla. Taidan nauttia raikkaasta lauantaiaamusta.
Kommentit (14)
Ei tulisi kuulonkaan että joisin lasten läsnäollessa viinaksia.
Ja meillä ainakin enempi sääntö kuin poikkeus että viikonloppu raittiina. Teillä kai sitten toistenpäin..
En juo koskaan alkoholia. Tällänen elämä on kuulkaa huisin hauskaa=)!
Tänä viikonloppuna on sen verran paljon autoilua luvassa (auto lainassa) että ilman mitään alkoholia ollaan.
Vierailija:
Ei tulisi kuulonkaan että joisin lasten läsnäollessa viinaksia.
Ja meillä ainakin enempi sääntö kuin poikkeus että viikonloppu raittiina. Teillä kai sitten toistenpäin..
Mielestäni ap:lla ihan asiallinen kysymys eikä tullut mun mieleeni että olis joku alkoholisti.
Täällä raitistellaan kun rv 36, mutta normaalisti meidän perheessä silloin tällöin viikonloppuisin kokkaillaan hyvää ruokaa jonka kans juodaan punaviiniä. Ja usein ystäviä kylässä. Ja pieni lapsikin löytyy
(ja tosiaan toinen tulossa)
Meillä ainakin lapset tulevat näkemään sellaisen mallin että terve alkoholin käyttö voi olla sitä elämästä nautiskelua. Alkoholi ei ole mikään tabu, kun sitä osataan kohtuudella ottaa.
Taisin kirjoittaa että silloin tällöin viikonloppuisin kokkaillaan hyvää ruokaa ja juodaan punaviiniä. Mitä luulet mitä sanat silloin tällöin tarkoittaa?? Tarkoittaako joka viikonloppu vai kenties vähän harvemmin tapahtuvaa toimintaa? Opetteleppa siis lukemaan, sekä myös sisäistämään lukemasi merkitys, ystävä hyvä. T.13
kuin juoda lasi tai pari viiniä ruoan kanssa lasten nähden. Etelä-eurooppalaisissa maissa lapset näkevät kyllä viini juontia aika lailla, ja siellä on vähemmän alkoholiongelmia kuin Suomessa.
Harvoin " ryypiskellään" muulloinkaan.
Tiedän ystäväpiiristäni pari henkilöä, joiden vanhemmat oli ehdottoman tiukkoja alkoholin kanssa ja nämä ihmiset eivät lapsena ollessaan varmasti nähneet koskaan kotona juotavan alkoholia. Täysi-ikäisyyden saavutettuaan kisvoivatkin sitä kaksin käsin. Olihan se jotain niin " salaista ja kiellettyä" . Itse näin mallin, jossa viinakset ei ollut piiloteltu kotona, ja näin vanhempieni joskus juovan. Kännissä en muista heitä nähneeni. Ja minusta tunnelma oli meillä lapsena aina rauhaisa ja tosi kiva. Ja eipä ole kyllä näin vanhemmallakaan iällä musta vielä alkkista tullut!
Vierailija:
kuin juoda lasi tai pari viiniä ruoan kanssa lasten nähden. Etelä-eurooppalaisissa maissa lapset näkevät kyllä viini juontia aika lailla, ja siellä on vähemmän alkoholiongelmia kuin Suomessa.
*siirty sinne siis itsekkin* meillä juodaan viiniä tai olutta/siideriä joka viikonloppu. ruuan kanssa, saunan jälkeen, juhlissa jne.
Imetän ja en juuri muutenkaan paljoa alkoholia nautiskele. Saunaolut tai siideri, mutta siihen melkein jää. Ei vaan viinakset maistu ja olen sen sorttinen luonteeltani, että en paljon humalaa tarvitse pitääkseni hauskaa tai rentoutuakseni.:)
Täällä kans vesiselvä viikonloppu edessä, niinkuin myös seuraavat 30 viikonloppua toivottavasti ;)