Ystävä luisumassa pois-vai onko?
Pitkäaikaisin lapsuudenystäväni ja pikkuserkkuni kanssa ollaan oltu bestiksiä pitkään...Ystävyyttämme on koetelleet hieman opiskelut eri kaupungeissa ja se kun ei näe toista aikoihin...Eli tavallaan minulla on ollut paha mieli kun ystävä ei ole halunnut tehdä kanssani niin paljon asioita.
Sitten löysin elämäni miehen ja mentiin kihloihin ja edelleen toivoin että voitais pitää yhteyttä..kutsuin ystävääni käymään ja ehdottelin reissuja yhdessä jne. mitään riitaa ei ole ollut ja tulee hyvin toimeen miehinikin kanssa, mutta ei vain nähty ja asuttaankin eri puolilla suomea. (me pk-seudulla ja he itä-suomessa)
sitten kaverini alkoi äkkiä seurustelemaan nuoremman pojan kanssa ja kuukausi sitten ilmoittivat että heille tulee lapsi. siis vauva!!!!!!!!!!!!!!! olen 100% onnellinen heidän puolestaan, perhehän on elämän tarkoitus...mutta muut tunteet vellovat sisälläni...miksi niin pian? meidän lapsuus ja elämä tavallaan loppuu, enää ei mikään palaa ennalleen. miksi kertoi vasta rv 14? enkö ole tärkeä, ette olisi voinut kertoa että yrittävät lasta tai heti kun on viivat testissä? pyydetäänkö mua kummiksi? pala on kurkussa ja jotenkin ihmettelen tätä asiaa.... miten suhtautua, lapsi sinäns' ä on upea juttu!
asiallisia vastauksia kiitos-
Kommentit (8)
Kenelläkään kavereistamme ei ole lapsia ja he ovat seurusteleet vähän aikaa. Onko muilla ollut tämmöisiä tuntemuksia?
ap
Asiat muuttuvat etkä ole vielä valmis näin suureen muutokseen. Pelkäät miten kaverisuhteenne muuttuu, koin itse samoja tuntemuksia joskus kauan sitten kun paras kaverini sai yllättäen lapsen kun olimme vielä alta 20-v.
Ei teidän ystävyys muutu, hän on se sama ihminen kun aina ennenkin. Vauva toki muuttaa hänen elämäntapojaan, eli ei lähdetä enää niin usein ulos extempore ym ym mutta ystävyytenne kyllä säilyy jos sinä olet valmis joustamaan etkä vedä hernettä nenään jos ja kun vauva on sinua tärkeämpi. Alussa voi tuntua, ettei kaverisi osaa muusta puhua kuin vauvoista. Muista, että se on hänelle uutta ja ihanaa joten muista olla kannustava. Ystävyys ei toki ole yksipuolista, joten kerro ihan reippaasti omista asioistakin - niin kuin ennenkin.
että sua harmittaa kun ystävällä alkaa olla omaa elämää eikä hän enää jaa kaikkia salaisuuksiaan sun kanssa. Sinänsä ihan normaalia käytöstä sulta, mutta myös ystävältä. Kun sitoudutaan niin silloin ei kuulu kertoa kaikkia asioita enää ystäville. Jotkut asiat pysyy parin omina juttuina. Varsinkin nuo vauvahommat kuuluu niihin.
Ystäväsi käytös on normaalia. Ei hän sua hylkää vaikka ei heti ollutkaan kertomassa vauvasta.
Tiedän omasta kokemuksesta.
sitäkin murehdin kuinka ne pärjää? kun ovat tunteneet niin vähän aikaa jne?
ap
kun eräs ystävä sai vauvan, eka mun kaveripiirissä. Siitä se sitten alkoi, ei enää yhdessäoloa samalla tavalla. Kaikki oli lasten syöttöaikojen ja nukutusaikataulujen mukaista. Noh, elämä on... Sain niitä lapsia minäkin sitten ja ymmärsin vähän paremmin toista osapuolta.
No mitä jos kaveris on pelänny keskenmenoa ja odotellu ne kriittisimmät viikot yli?
Kummiksi pyytävät jos pyytävät.. Aika lapsellista jäädä miettimään sitä. Jos suvussa on hyviä ehdokkaita niin saattaa ottaa sukulaiset, mutta jos kaverin niin sää oot varmasti vahva ehdokas. Paha sanoa..
Ja se on sitten niistä kahdesta kiinni miten sitoutuneita toisiinsa ovat, jos ei ole ja ero tulee niin ainakin ystävälläsi on sinusta tuki -vaikkeivät kummiksi ekalle lapselle ottaisikaan?
Ettei ilmassa olis pientä vauvakuumetta sulla?
Vierailija:
No mitä jos kaveris on pelänny keskenmenoa ja odotellu ne kriittisimmät viikot yli?Kummiksi pyytävät jos pyytävät.. Aika lapsellista jäädä miettimään sitä. Jos suvussa on hyviä ehdokkaita niin saattaa ottaa sukulaiset, mutta jos kaverin niin sää oot varmasti vahva ehdokas. Paha sanoa..
Ja se on sitten niistä kahdesta kiinni miten sitoutuneita toisiinsa ovat, jos ei ole ja ero tulee niin ainakin ystävälläsi on sinusta tuki -vaikkeivät kummiksi ekalle lapselle ottaisikaan?
Ettei ilmassa olis pientä vauvakuumetta sulla?
Ei ole kuumetta itsellä! Haluan vielä pyrkiä opiskelemaan tänne ja kyllä se pikkuserkkukin sen tietää.. Ja haluan matkustella, elää, tutustua mieheen paremmin. Miten niin lapsellista jäädä miettimään sitä pyytävätkö kummiksi? Kyllä se on tärkeä juttu minulle kun pikkuserkku/paras kaveri saa lapsen!
ap
Ymmärsinkö oikein että oot paniikissa kun ystävä saa vauvan ja unohtaa sinut???
Ja ikää oli???