Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri maksaa lähes kaikki ostokset käteisellä kaupoissa.

Vierailija
19.11.2016 |

Ei käytä koskaan korttia vaikka rahaa hällä kyllä on. Outoa o_0 Ja puolustelee sillä, ettei luota korttijärjestelmään, veloitetaan liikaa yms.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä vuosisadalla elävät ne, jotka väittävät korteissa olevan ongelmia? Olen käyttänyt pelkkää korttirahaa 20 vuotta, eikä kertaakaan ole jäänyt ostokset tekemättä. Ihan aiheettomia moiset väitökset. Lisäksi korttiraha "ei voi loppua" mutta käteisen kanssa pitäisi aina laskea, että riittäähän rahat ostoksiin. Entä jos prismasta löytyykin yllättäen jokin ennakoimaton tarjous ja käteistä on vain ruokiin? Eikun automaatille, kuinka epäkätevää!!

No onneksi olkoon. Itse käytän pääasiassa korttia, mutta eipä mulla mitään käteisen käyttöäkään vastaan ole. Ja tuosta korttien "toimintavarmuudesta" täytyy kyllä kommentoida, että kyllä niitä ongelmia välillä on. Esim omilla vanhemmillani kävi muutama vuosi sitten kivat kaupan kassalla, kun ruokaostosten maksaminen ei onnistunut. Pankki oli onnistunut kuolettamaan kortit, vaikka ei kyllä mistään rahan puutteesta tai tilien ylityksestä ollut kysymys. Äitini oli kyllä vihainen kuin ampiainen ja pankki vaihtui heti seuraavana arkipäivänä. Selityksenä oli, että kuulemma jokin tietokoneohjelma bugi oli sulkenut kortit. Ja oliko se muistaakseni viime joulun alla, kun Prismoissa ei käyneet pankkikortit. Ihmiset jonotti ainoalle ottomaatille ostosten seisoessa kassoilla. Tämä tapahtui Oulun Limingantullin Prismassa, itsekin olin siellä jonossa. Eli ei se korttien toimintavarmuus niin vuorenvarmaa ole.  

Vierailija
42/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju paljastaa jälleen karulla tavalla palstan persaukisten määrän. Okei jännittäähän se kortin höyläääminen jos ei ole varma onko siellä 14e vai 24e jäljellä. Osa ihan pokalla vielä väittää käteisellä maksamisen olevan helpompaa ja nopeampaa :D Kun kortilla proceduuri menee työnnät kortin sisään, näppäilet pinin ja se oli siinä. 

no ei ole helpompaa eikä nopeampaa.Usein kassoilla näkee näitä kortin höylääjiä,jotka miettivät ensin missä se heidän korttinsa oikein on.Sitten kun se on löydetty sitä aletaan hinkkaaamaan siihen koneeseen,ja tietenkään se ei ekalla kerralla toimi,ja taas hinkataan,ja näppäillään tunnuslukua.Kun se kortti lopuksi hyväksyy tunnusluvun ja ostokset saadaan maksettua niin seuraavaksi aletaan kaivella plussa korttia,ja taas sama ruljanssi.Ei näin!,jos kaikki käyttäisivät käteistä homma toimisi paremmin kaupan kassoilla,eikä tarvitsisi kerätä sitä kilometri jonoa taakseen.minä käteiskäyttäjänä olen paljon nopeampi maksaja kuin kortin käyttäjä.Siinä ei tarvitse näpytellä mitään minnekkään laatikkoon sen kuin lykkää kassalle rahan kouraan ja jatkaa matkaa,siinä sitä viedään kuin lottoa kebab grillillä ja homma on sitten sitä myöten selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs sähköinen Suomi on vielä niiin kaukana.

Vierailija
44/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö on ihmisiä, jotka ei ymmärrä, että luotolla maksaminen ei tarkoita, etteikö olisi rahaa tilillä?

Vierailija
45/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä millä maksaa. Pääasia että on rahaa. Olen nähnyt ihmisiä jotka kahvilassa maksaa kahvin kortilla luotolle!?

Mä teen niin, siksi että kaikki laskujen jälkeen tilille jäävät rahat sijoitan samantien ja maksan kortin nollille aina seuraavana tilipäivänä.

Vierailija
46/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, tekö ootte niitä eeverttejä, jotka hidastaa aina kassajonoa? "Odotas kun minä sen kolikon täältä vielä..."

Vierailija
47/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla ihmisillä pysyy raha-asiat paremmin hanskassa, kun maksavat käteisellä. Ei siinä mitään outoa ole.

Tämä!! Mun tulee ainakin ostettua enemmän ja kalliimpaa, kun maksan kortilla...aina en edes kuuntele loppusummaa, höylään vaan.

Ollaan tehty miehen kanssa niin, että ruokakauppaan tarkoitettu raha on käteisenä, jotta budjetti pitäisi eikä tulisi törsättyä.

Vierailija
48/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö on ihmisiä, jotka ei ymmärrä, että luotolla maksaminen ei tarkoita, etteikö olisi rahaa tilillä?

Joo! Kauheaa, jos joku on maksanut kahvilassa luotolla. Minäkin maksan. Aina. Maksan sitten luottolaskun pois aina kuukauden lopussa.

Vierailija
49/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisellä asiointi yleensä nopeempaa, etenkin, kun vähän laskeskelen päässä (yhen hengen talous, joten kohtuu pienet on ruokakaupassakin tavaramäärät) mitä luokkaa on loppusumma. Kalliimmat ostokset yleensä vaan kortilla, kun en satasia viitti mukana kanniskella.

Vaikka oon säästäväinen luonne eikä tarvi pelätä, että tilini tyhjäisin tykkään kontrolloida rahan käyttöö. Käteisen kanssa se on helpompaa, kun miettii paljonko saa viikossa suurinpiirtein käyttää ja sen rahana varaa.

Siis nopeempaa? Ettet nyt tarkottanu hitaampaa?

Vierailija
50/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan että ihminen maksaa kortilla, homma hoituu jos tekniikka toimii, tilillä on rahaa ja asiakas muistaa pin-koodin. Joku noista puuttuu ja homma kusee.

Käteismaksussa riittää kun rahaa on kädessä ja sitä on riittävästi.

Vierailija
51/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä mukava seurata kun edessä oleva alkaa laskea kolikoita.

Mielelläni käytän aikani odotteluun.

Vierailija
52/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*jaxuhali*

t. ystäväsi

Vierailija
53/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mukana kokeilussa, jossa maksoin kaikki käteisellä kuun aikana. Perusteet on yläpuolella jo käyty läpi.

Rahaa me i. vÄhmmån, esim menin extemporee käymään kirpparilla ha olisi pitänyt mennä kotiin hakemN RAHAA KUN VIIKON RAHAT olivat jonsrettu. Pahoittelen isoj. Kirjaimia

Ostan muutenkin todella vähän, jiten kortil nostaminen tarkoottan mene e rahaa ehkä vähemmän mutta tekee elämästä hankalman

Vierailija
54/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös. Tykkään säästää kolikoita. Oikeen harmittaa jos en oo muistanut käydä nostamassa käteistä ja pitää maksaa kortilla.

Vierailija
55/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla joitain syitä tuohon.

-tuloja joista ei ole ilmoittanut verottajalle.

-uskoo salaliittoteorioihin.

-käyttänyt pienestä pitäen käteistä, eikä halua oppia uusia temppuja.

ei taida käteisen ja kortin nopeudessa paljoa eroa olla, joten on samantekevää kumpaa käyttää.

ensi kuussa, joskus itsenäisyyspäivän jälkeen alkaa ihmiset ostelemaan jouluun liittyviä juttuja enenmälti. tuon seurauksena voi kortinlukulaitteet toimia huonommin. joulukuun ajan kannattaa pitää käteistä mukana.

Vierailija
56/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan aina käteisellä. Tykkään setelinipusta lompakossani. 

Vierailija
57/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on kaveri, että ihän rahalla maksaa, onko tuollainen kaveri ollenkaan?

Nimin. Ihmetystä herättää.

Vierailija
58/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin maksan käteisellä. Korttimaksu on vanhuksille ja muille hidastelijoille.

Mitä teet tuolle kauhealle kolikkokasalle, joka kertyy? Ärsyttävää olla aina jotain tasarahaa tonkimassa hiluista, jotta saa ne käytettyä. Usein ne ei edes riitä, joten joutuu käyttämään isomman setelin ja taas tulee lisää hiluja.

Vierailija
59/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa maksoin ennen aina käteisellä, jotta pysyy paremmin laskuissa. Nykyään tuo iso lompakko ei oikein kulje kätevästi ohuiden ja istuvien pillifarkkujen kanssa, joten minulla on yleensä ihan irtonaista käteistä matkassa. Ärsyttävää kuitenkin pelailla noiden kolikoiden kanssa, joita alkaa kerääntymään, joten taidan siirtyä korttimaksajaksi ja otan varmuuden vuoksi yhden setelin matkaan. Tietenkin baarissa vituttaa tuo kortilla maksaminen, kun saa olla tarkkana, että mitä sieltä oikeasti veloitetaan. Kortilla maksaminen on myös hidasta, eikä se toimi aina.

Vierailija
60/65 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuppukylissä te saitte, jos korttimaksaminen takkuaa usein? Käytän aina korttia, eikä toimintaongelmia ole ollut. Ainoat ongemat ovat valtakunnallisia tilanteita, joista on tiennyt etukäteen ja niitä on tosi harvoin.