Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko oikeistolainen vai vihervasemmistolainen?

Vierailija
18.11.2016 |

Oletko oikeistolainen vai vihervasemmistolainen? Miksi?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan mä olen aikalailla keskitietä kulkeva liberaali jota ei paljoa edes politiikka kiinnosta, mutta kun multa kysytään noin, niin vastaan poikkeuksetta olevani vihervassari. 

- koska se kyrsii oikeistolaisia kaikkein eniten.

Vierailija
22/31 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan tiedä. Ainakin nettikeskusteluissa minut luetaan oikeistolaiseksi jo pelkästään maahanmuuttokriittisyyden takia. Toisaalta kannatan myös nykyistä sosiaalitukijärjestelmää (heikoimmista pidetään huolta vaikka muutama prosentti käyttäisikin sitä härskisti hyväksi), tasa-arvoista avioliittolakia ja katson itseni myös feministiksi. Luonto yms. ovat myös lähellä sydäntä.

Nyt kun jäin miettimään niin minussa on vähän kaikkea jokaisesta puolueesta. Kait olen vähän keskitien kulkija ja tämä tekee muuten vaaleissa puolueen valinnan kovin hankalaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/31 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkiolainen

24/31 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vähän siltä väliltä. Kannatan perustuloa ja yksilönvapautta, pientä valtion osuutta, mutta toisaalta en halua mitään rajat auki kaikki tänne, kun afrikasta yms. köyhemmistä maista voisi tunkea tänne miljoonia ihmisiä sitten.

Perustulo on sinäänsä minusta melkein pakollinen enemmin tai myöhemmin, kun teknologia kehittyy ja työn tarve vähenee. Muuten menee siihen, että se 1% omistaa kaiken ja muilla ei ole mitään, kuten nyt alkaa jo olla.

Kapitalismi on myös aikansa elänyt muoto sellaisenaan, koska koneet tekevät työt, rikkaiden ei tarvitse enää palkata ketään töihin ja jos ei pakoteta rikkaita maksamaan veroja ja jakamaan hyvinvointia muille, ei muut saa silloin yhtään mitään.

Oikeistolaiset arvot mulla on kuitenkin siinä mielessä, että vastustan kulttuurimarxismia ja pidän enemmän perinteisestä monokulttuurista.

25/31 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä myöskään halua tänne tämmöistä vasemmiston unelmaa, niin kuin usassa on:

Vierailija
26/31 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viheroikeistolainen. Äänestäisin kokoomusta jos kannattaisivat ympäristöarvoja, mutta koska eivät kannata, on pakko äänestää vihreitä, vaikken joistain asioista ole samaa mieltä.

Vierailija
27/31 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava kysymyksenasettelu :D

Vierailija
28/31 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

h_ki kirjoitti:

Alkiolainen

Minä myös👍

Vierailija
29/31 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viheroikeistolainen. Ärsyttää, kun monet luulevat kaikkien vihreiden olevan vasemmistolaisia.

Jaa, minä kyllä tiedostan Vihreiden puolueena olevan melkoisen oikeistolainen. Tyypilliseen tapaansa he ajavat kaksilla rattailla.

Pöh, taistolaisia kommareita ne on tai muuten vaan päästään viallisia.

Vierailija
30/31 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan ja toisaalta sekä että.

Olen oikeistolainen siinä mielessä että ihmisellä pitää olla oikeus menestyä, pitää olla oikeus rikastua työn tuloksena, lisäksi tuloeroista huolestuminen on älytöntä kun suomi on käteen jäävien tulojen osalta yksi maailman tasapäisimmistä maista. Liki koko kansa on 1000-4000 €/eetto/kk välillä. 

Olen vasemmistolainen siinä mielessä että työntekijälläkin pitää olla jotain oikeuksia joidenkin työnantajien mielivaltaa vastaan. Pitää olla irtisanomisturvaa ja pitää olla mahdollisuus jotenkin suunnitella elämäänsä sen sijaan että olisi työnantajan surkean suunnittelukyvyn panttivankina. Lisäksi yrittäjäriski ei kuulu työntekijälle kun siitä ei työntekijälle maksetakaan. Lisäksi hyvinvointivaltiossa on joitain ehdottomasti säilyttämisen arvoisia piirteitä kuten ilmainen koulutus ja jos ei ilmainen niin ainakin halpa terveydenhoito, jos ne vaan toimisivat kunnolla. 

Olen vihreä siinä mielessä että luonto olisi ihan kiva olla olemassa vielä 100v päästäkin ja esim. ilman tai meren rajoitteeton saastuttaminen ei ole paras mahdollinen idea.

Kuitenkaan en kannata nykymuotoista ideologista oikeisto/vasemmisto/vihreä puoluetoimitaan. Tuntuu että puolueet laittavat järjen narikkaan ja vetoavat pelkällä ideologialla.

"me ollaan niinku vasemmisto ja meidän mielestä kapitalistisioilta pitää ottaa rahat pois ja jakaa köyhille sossupummeille" - hohhoijaa ja ei kiitos.

Käytännön tekojen osalta taas puolueet ovat niin toistensa näköisiä että eri puolueen edustajia ei erota kuin vaatetuksesta, esim demareilla on aina jotain punaista päällä, kokoomusmiehet kulkevat puvussa ja vihreät siinä vanhassa koijärviaikaan viimeksi pestyssä villapaidassa.

Olisin kiinnostunut puolueesta joka hoitaa suomen ja suomalaisten käytännön ongelmia. Esim. byrokratian vähennystalkoot oli ihan hyvä idea mutta epäilen että tulokset tulevat olemaan laihat. 

Vierailija
31/31 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasssari ja suvakkih*a ja yltiöhumanisti ja maailmanparantaja ja ja ja... Mitä näitä nyt onkaan. Mutta kyllä. Just se olen, ja ylpeä siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä