Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko oikeistolainen vai vihervasemmistolainen?

Vierailija
18.11.2016 |

Oletko oikeistolainen vai vihervasemmistolainen? Miksi?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolainen. Miksi? No, koska olen nettomaksaja eli hyödyllinen yhteiskunnan jäsen.

Vierailija
2/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän oikealla. Vastaa mun arvoja. Olen myös pettynyt tekopyhiin tasa-arvon edistäjiin. Harvassa on oikeasti aidot suvaitsevaiset ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai mä olen vihervasemmistolainen, koska en kannata seköpäisiä rikollisia rasisteja.

Vierailija
4/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvasti vasemmalla, ehdottomasti.

Vierailija
5/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen oikealla. En ole vielä nähnyt yhdenkään vasemmistolaisen elävän sillä tavoin, miten he puheissaan toisia opettaa.

Vierailija
6/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri vihervasemmistolainen? Pidän vihreitä ennemmin oikeistopuolueena kuin vasemmistopuolueena. Itse olen pelkästään vasemmistolainen, en viher. 

Ja olen myös nettomaksaja yhteiskunnassa.

Vierailija
7/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolainen. Koska tahdon, että hyvinvointi kuuluu myös niille jotka ovat saaneet huonommat kortit elämään. Ja koska kapitalismi tuhoaa itse itsensä.

Vierailija
8/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika keskellä, mutta jos pitää valita niin oikeistolainen. Entinen vihreä, mutta olen pettynyt vihreiden sokeuteen maahanmuuttopoliittisissa kysymyksissä. Olen kyllä hyvinvointiyhteiskunnan vankka tukija.

Vierailija
9/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan sosiaalidemokratiaa (aate) , jossa valtio on mukana säätelemässä, eli eliminoimassa kapitalismin haittavaikutuksia.

Kannatan markkinataloutta.

En kannata nykyistä uusliberaalia talouspolitiikkaa, joka kasaa kaiken hyvän pienelle valtaeliitille suurimman osan kansasta kurjistuessa.  Kannatan hyvinvointivaltiota, jonka ansiosta Suomikin on usein kansainvälisesti äänestetty hyväksi ja turvalliseksi paikaksi (valitettavaasti rakenteita rapautetaan tarkoituksella)

Olen siis jossain määrin vasemmistolainen ja elän melkolailla vihreiden arvojen mukaisesti, mutta Vihreitä en suostu koskaan äänestämään. Kaksinaismoralismia en kannata.

Vierailija
10/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olen oikealla. En ole vielä nähnyt yhdenkään vasemmistolaisen elävän sillä tavoin, miten he puheissaan toisia opettaa.

No just näin. Mun tuntemat vasurit on muuten suurimmaksi osaksi aika ilkeitä. On tietysti jokunen mukavakin, mutta suurimmaksi osaksi eivät toteuta sitä maailmanhalausta muualla  kuin puheissa.

Vierailija
11/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolainen. Miksi? No, koska olen nettomaksaja eli hyödyllinen yhteiskunnan jäsen.

Oletko todella nettomaksaja, vai luuletko vain olevasi?  Suurin osa nimittäin luulee, kun ei tiedä, eikä ymmärrä mitä on tullut maksamaan yhteiskunnalle.

Linkistä voitte tarkastaa tilanteenne syntymävuotenne perusteella.

Esimerkiksi vuonna 1972 syntynyt siirtyy nettomaksajaksi vasta hieman alle 45-vuotiaana.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/18/katso-mita-maksat-yhteiskunnalle

Vierailija
12/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kumpaakaan. 

uskon voimakkaasti turvaverkkoihin ja yhteisella tuotetun hyvan ilosta myos nettomaksajille. 

mutta ymmarran reaaliteetit velalla elon suhteen ja siita, etta tukijarjestelmat ja tukea tarjoava kulttuuri pahimmillaan hamartaa ihmisten kyvyn nahda omat mahdollisuudet vaikuttaa kohtaloonsa. 

Vierailija
13/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas eräs nuori vihreä nainen kirjoitti fb:ssa hirveällä paatoksella miten vihreät on niin tasa-arvon ja rauhan ja rakkauden puolellla.. Sitten veti homman jälleen kerran ala-arvoiseksi arvostelemalla muita (joka toi kyllä ironisen säväyksen, kun juuri oli vedonnut täysin päinvastaiseen toimintaan ja ilmoittautunut vastakkaisen linjan kannattajaksi!)  ja lopuksi vielä kiitti kannattajia tuesta.

Itse en ikinä äänestäis tällaista. Pelottavimpia tuollaiset, jotka ei ees tajua toimivansa siten ku muita haukkuu.MIkä siinä on ettei osaa ilmaista itseään aina arvostelematta muita?

Vierailija
14/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viheroikeistolainen. Ärsyttää, kun monet luulevat kaikkien vihreiden olevan vasemmistolaisia.

Vierailija
15/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kai mä olen vihervasemmistolainen, koska en kannata seköpäisiä rikollisia rasisteja.

Jos maailmankuvasi on näin mustavalkoinen, olet ehdottomasti vihervasemmistolainen!

Vierailija
16/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en kumpaakaan. 

uskon voimakkaasti turvaverkkoihin ja yhteisella tuotetun hyvan ilosta myos nettomaksajille. 

mutta ymmarran reaaliteetit velalla elon suhteen ja siita, etta tukijarjestelmat ja tukea tarjoava kulttuuri pahimmillaan hamartaa ihmisten kyvyn nahda omat mahdollisuudet vaikuttaa kohtaloonsa. 

Kommenttisi oli kuin suoraan uusliberaalin suusta.

Juuri tuolla "mahdollisuudet vaikuttaa omaan kohtaloonsa" -ajatuksella meitä aivopestään luopumaan hyvinvointivaltiosta. Se taas tarkoittaisi suurimmalle osalle, monelle hyvätuloisellekin kestämätöntä taloudellista tilannetta.

Suurin osa luulee, että vain pienituloiset saavat tulonsiirtoja. Tilastojen mukaan kuitenkin hyvätuloiset saavat kaikista tulonsiirroista 25%, pienituloiset vain 17%, loput jaetaan välimuotojen kesken, karkeasti arvioiden keskituloinenkin saa kolmanneksen tuloistaan tulonsiirtoina.

Monet tulonsiirrot, kuten esim. äitiyspäiväraha ja sairaspäivä, maksetaan tulojen mukaan - mitä suuremmat tulot, sitä suuremmat tulonsiirrot.

Ilman niitä useimpien tilanne olisi kestämätön ja Suomen lsyntyvyys laskisi vielä nykyisestäkin jo erittäin alhaisesta tasosta. Tilastojen mukaan nimittäin pienituloiset ovat lopettaneet lasten tekemisen tai tekevät vain yhden. Suurituloiset miehet puolestaan pitävät paikkaa eniten lisääntyvien johdossa.

Vierailija
17/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasemmistoliiton jäsen, ihan kannatuksen vuoksi, en puolueaktiivi. Kannatan tasa-arvoa, vastustan rasismia, eriarvoistamista ja väkivaltaa. Arvostan yhteiskuntaa, jossa heikoimmista pidetään huolta. Myös luonnonsuojelu ja ekologiset arvot ovat mulle tärkeitä.

Vierailija
18/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maailmankuvasi on näin mustavalkoinen, olet ehdottomasti vihervasemmistolainen!

ok, no jos tykkäät rasisteista olet varmaan persu.

Vierailija
19/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viheroikeistolainen. Ärsyttää, kun monet luulevat kaikkien vihreiden olevan vasemmistolaisia.

Jaa, minä kyllä tiedostan Vihreiden puolueena olevan melkoisen oikeistolainen. Tyypilliseen tapaansa he ajavat kaksilla rattailla.

Vierailija
20/31 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme