Oletteko huomanneet että tässä syksyn mittaan ei rahaa enää jää säästöön niin kuin aikaisemmin?
Vai olenko ruvennut tuhlaamaan? Mielestäni en vaan ruokaan ym käytetty summa on sama kuin keväälläkin, silti slloin sain ostettua kaksi uutta läppäriä ja kahdet kännykät + rahaa säästöön ja nyt ei jää rahaa enää oikein kunnolla säästöönkään.
Kommentit (6)
Olen huomannut. Syksyllä tosin menee kaikki harrastusmaksut sun muut, joita keväällä ei mene niin paljoo. Ja talvivaatteet ja kaamosherkut.
No joo. Sähkönsiirtoon oli tullut ainakin hillitön veronkorotus.
Rupesin huomaamaan viisi vuotta sitten kun sain kolmannen muksun että nyt alkaa olla tilanne se että säästöjä ei pääse syntymään.
Samaa ihmettelin jokin aika sitten. Olen ajatellut, että mulla taitaa vaikuttaa pimeys ja synkkyys ja se, että yritän nostaa mielialaani ostamalla joka syksy matkan ulkomaille ja normaalia enemmän herkkuja, vaatteita, meikkejä, koruja yms.
Todellakin. Omalla kohdallani se tosin johtuu siitä, että ansiosidonnainen vaihtui opintotukeen. Huono rahallinen vaihtokauppa josta toivottavasti joskus saan takaisin korkojen kera. Mutta melkoista kitkuttamista, pakko sanoa.
En ole ostanut paljon mitään ylimääräistä myöskään, rahaa ei vaan jää säästöön. En ole huomannut erityistä (näkyvää) hintojen nousuakaan.