Jos oikeesti haluat laihtua
niin älä mitään proteiinia ruokavalioosi lisää, vaan rasvaa. Tää rasvanpelko olis jo syytä loppua. Kasviksia pitää syödä, mutta rasvan kanssa. Jotkut kanafileet on ihan tyhjän kanssa ilman kermakastiketta.
Kommentit (28)
Syäminen lihottaa, jollei syä laihtuu! Facta on tämä! Ugh! Jag har talat. Tai miten semeni?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea kohtuudella!! Proteiiniakin pitää saada, koska se on solujen rakennusaine. Jos proteiinia ei saa ruuasta, lähtee keho nappaamaan sitä lihaksistosta pakollisiin lihastoimintoihin kuten sydämeen.
Kovia rasvoja tulee välttää, mutta ei niitäkään tarvitse kokonaan poistaa. Sokerissa sama juttu. Älä varo itse sokeria vaan piilosokereita (esim hedelmäjogurtit). Toki sitä näkyvää valkoista sokeriakin täytyy katsoa vähän paljonko syö.
Fakta on se, että laihduttaessa ei pidä jättää pois sokereita, rasvaa eikä proteiineja. Kaikkea näitä tulee syödä oikeassa suhteessa. Liika on aina liikaa, mutta poistaminen kokonaan aiheuttaa hallaa myöhemmin.
Ruokavaliota tukemaan kevyt lihaskuntoharjoittelu pari kertaa viikossa ja hyötyliikunta. Näillä saa parhaan ja pysyvimmän tuloksen. Se vie aikaa, mutta on sen väärti.
Ei kukaan ole maininnut proteiinin pois jättämistä. Ainoastaan, että sitä ei kannata lisätä. "Kovia" rasvoja ei ole mitään syytä välttää. Hedelmäjogurtissa ei ole mitään piilosokeria, määrän näkee purkin kyljestä. (ei kyllä ole mitään ravitsevaa syötävää)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolle voin ja kerman puolustamiselle ei löydy tieteellistä pohjaa. Ihan naurattaa kunpuoskarit täällä asiantuntevina lässyttävät.
Löydätkö tieteellistä pohjaa päinvastaiselle?
Vierailija kirjoitti:
Rasvaa tulee kyllä ihan tarpeeksi tavallisesta ruuasta. Tarvitse erikseen mitään pähkinöitä mättää...
Kyllä saa suomalaisesta ruokakaupasta etsiä suurennuslasin kanssa normaalirasvaista ruokaa.
Minä syön usein "pohjatonta" pizzaa. Lautaselle jotain lihaa/tonnikalaa, kasviksia, raejuustoa, mausteita ja juustoa päälle. Mikroon 3-5 min.
Olen aina pitänyt karppausta vähän "hömppänä" mutta nykyään en juurikaan välitä perunasta/pastasta/riisistä/leivästä. Syön niitä välillä mutta pääosin kasviksia ja lisäksi vähän lihaa ja maitotuotteita.
Toimii minulla sillä paino on pudonnut kesästä 12 kiloa ilman varsinaista laihduttamista. Olen ostanut viikoittain max. 200g irtokarkkeja mutta tämäkin on vähän jäänyt kun ei enää useimmiten tee mieli makeaa.
Periaatteeni on kuitenkin se että mitään en kiellä itseltäni vaan herkutellakin saa kohtuudella :)
Kevääseen mennessä tavoite on vielä -10kg niin pääsen ensimmäistä kertaa 15 vuoteen normaali painoon.
N31
no jos haluatte huonon ihon ja näppyjä niin kantsii sit syödä paljon rasvaa
Vierailija kirjoitti:
no jos haluatte huonon ihon ja näppyjä niin kantsii sit syödä paljon rasvaa
Riippuu rasvasta.
Kannattaa aina tehdä rystyspunnerruksia ja välipäivinä sormenpäillä. Aina.
Muistakaa pitää sormenpäät suoristettuna. Ne ei saa taipua mihinkään suuntaan.
Pään kovettaminen käy samalla kun istutte wc-pöntöllä. Jos ei huvita niin voi tehdä superlyöntejä ilmaan siten että eteen asetettu kynttilä sammuu.