Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka on osa-aikatöissä?

Saarastas
18.11.2016 |

Mikä on ensimmäinen ajatuksesi ihmisestä, joka ulkoa päin näyttää terveeltä ja vaikuttaa normiälyiseltä mutta joka henkilökohtaisista syistä on osa-aikatöissä kykenemättä tekemään normipitkää päivää? Mietitikö ensin, että onpa laiska vai että mikähän sairaus tai muu hänellä on vai jotain muuta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä ajattelen että sillä on varmaan sama tilanne kuin mulla että mies tienaa yli 200k vuodessa ja käyn töissä lähinnä itseni vuoksi, en palkan. Ja lapsien hoitopäivät on lyhyitä.

Vierailija
2/15 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että arvostaa vapaa-aikaa enemmän kuin pientä kasaa ylimääräistä hilloa.

T. Kolmepäiväistä viikkoa tekevä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ kuin työ, ei kaikkien tarvitse 8h päivässä tehdä jos pienemmälläkin määrällä elää.

Vierailija
4/15 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on onnekas, kun hänellä on töitä.

Vierailija
5/15 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erityistä siitä nyt pitäisi ajatella? Joillakin aloilla osa-aikatyö on yleistä, joku on osa-aikaisena omasta tahdostaan tai elämäntilanteen takia. Entäs sitten? En rupea profiloimaan ketään hänen työtilanteensa perusteella.

Vierailija
6/15 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että osa-aikatyö sopii hänen elämäntilanteeseen.

En oikeasti kiinnitä huomiota tuommoiseen asiaan.

Vierailija
7/15 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että ihannetilanne. Itsekin haluaisin, olen työtön.

Vierailija
8/15 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ajattelen kokoaikatöissä olevasta duunarista, että onpa typerää tuhlata noin paljon aikaa töissä kun osa-aikatyön palkka plus kelan etuudet yhteensä on saman verran kuin se kokoaikaisen palkka. Elämässä on muutakin kuin työ.

Vierailija
9/15 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään erityistä. Ehkä hän on sairas tai joku läheinen on sairas, on pieniä lapsia tai paljon lapsia, aikaa vievä harrastus, toinen työ, on mukana puolison/läheisen yrityksessä, on rikas, joko perittyä, puolison tai itse ansaittua rahaa jne. Vaihtoehtoja on paljon.

Vierailija
10/15 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että arvostaa vapaa-aikaa enemmän kuin pientä kasaa ylimääräistä hilloa.

T. Kolmepäiväistä viikkoa tekevä

Sama!

Ihan kun minun elämästä. Haluan elää, ja tulen toimeen todella pienellä pienessä torpassani maalla. Lisäksi työ jota teen on todella rankkaa fyysisesti joten sitä ei jaksaisikaan 8T päivässä 5 päivänä viikossa. Ja yksi syy että teen muitakin hantti hommia vapaalla ajalla. Teen myös taidetta.

Vierailija
11/15 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että onpa ihminen onnekkaassa asemassa, kun voi itse neuvotella työajoistaan, ilman että työpaikka karkaa alta.

Vierailija
12/15 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa kuulla joitain kommentteja. Olen osa-aikatyössä ja jatkuvasti haku päällä että pääsisin täysiaikaiseksi edes jonnekin, mutta kun ei vaan löydy.

Vierailija
13/15 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alle viisikymppinen ja olen osasairauseläkkeellä. Tulot on aika pienet, mutta en enää jaksa kokopäivätyötä. Minulla on hitaasti etenevä aivokasvain, joka vaikuttaa muistiin ja yleensäkin jaksamiseen. Mutta osa-aikatyö sopii mulle tosi hyvin.

Vierailija
14/15 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sillä on enemmän vapaa-aikaa kuin mulla. Voiskohan itekin tehdä samoin. Kateus iskis.

Vierailija
15/15 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin melko varma että tulee paljon negatiivisia kommentteja mutta yllätyin positiivisesti kun tuli mukavia ja ymmärtäväisiä kommentteja. :) Itse olen siis tällaisessa tilanteessa ja usein mietin, mitä ihmiset ajattelevat minusta  ja kuvittelen että kaikkea negatiivista. Ehkä se juontaa juurensa siitä, miten itse koen itseni, eli en osaa arvostaa itseäni. Olen osa-aikatöissä erään oireyhtymän vuoksi, joka ei näy päällepäin. Olen miettinyt, pitävätkö ihmiset minua vain laiskana.

Olen sellaisessa terveydellisessä tilanteessa, että en ole tarpeeksi kunnossa olemaan kokopäivätöissä mutta olen kuitenkin liian hyvinvoiva ollakseni vain kotona. Osa-aikatyö sopii minulle hyvin. Silti jostain syystä tunnen huonoa omaatuntoa siitä, kun usea ihminen joutuu tekemään paljon pidempää työviikkoa.

Mutta eivätpä minun tuloni suuret kuitenkaan ole. Mutta kun on valittava terveys tai raha, tällainen kompromissi on oikein hyvä. En kuole nälkään mutta mitään kallista en voi ( enkä haluaisikaan ) ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän