Minkä ikäisenä otit tatuointisi?
Olen nelikymppinen nainen ja harkinnut tatuointia jo yli 20 vuotta. Olen aina halunnut, että kuvalla on minulle merkitystä ja vasta nyt kuva on alkanut tarkemmin hahmottua. Kuva olisi iso, mutta ei näkyisi tavallisessa arjessa.
Etenkin te vanhemmalla iällä kuvanne ottaneet, mitkä ovat olleet ajatukset jälkikäteen?
Kommentit (13)
Olen 34-vuotias enkä ole vaivautunut ottamaan, se on kallista enkä tiedä mitä välttämättä haluaisin iholleni. Jos elän 80-vuotiaaksi, taidan käydä sitten laittamassa.
Ensimmäisen parikymppisenä, tuoreimman 8-9 vuotta sitten.
N48
En ole ottanut tatuointeja. Ikää on 49.
16-vuotiaana. Enkä ole ihmeemmin vieläkään katunut vaikka tuosta on aikaa 25 vuotta.
Ekan otin 30-vuotiaana, aihe oli aika selvä, mua kiinnostava mytologinen hahmo. On tosin niskapuolella niin en itse sitä pahemmin ihaile tai vihaile, enkä peittelekään. Toisen otin 55-vuotiaana, liittyy lemmikkeihini. Ei ne mitään kummempia ajatuksia herätä. Yhden haluaisin vielä, kreikkalaisilla kirjaimilla.
Otin 5-kymppisenä. Nyt on varaa, enkä enää ajattele, että voisin katua vanhempana 😀 Kuvaideoita löytyy nykyään paljon netistä, ja löytyy viihtyisiä naisten pitämiä tatuointipaikkoja.
En suosittele. Juuri oli taas laitettu kieltolistalle tatuointivärejä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/75386cf0-cd99-4000-8b29-3037ed158fa8
Tatuointi on pysyvä muistutus omasta tyhmyydestä
Otin ensimmäisen 13-vuotiaana, mutta useita sen jälkeen :)
Olin noin 20 v, kun päätin, että haluan tatuoinnin. Sinä vuonna, kun täytin 30 v otin sen, silloin sain sen täydellisen idean mikä motivoi varaamaan ajan. 12 v elänyt kuvan kanssa eikä ole kaduttanut, vähän miettinyt kokoajan toista kuvaa, mutta vielä en ole saanut sitä täydellistä visiota mikä se olisi. Minulla on noin 10 cm kanttiinsa (tai vähän alle) oleva kuva joka on normaalisti vaatteiden alla piilossa.
Joku alkoi näköjään nostaa vanhoja tatuointivihaketjuja oikein urakalla. Älä ainakaan niistä välitä, ne kertovat vain palstahullujen pakkomielteistä. Itse hankin ekan tatuointini vasta keski-iässä. Nykyään löytyy hienoja tatuointiliikkeitä, joiden kuvat lähenevät taidetta. Ja ihon rypistymistä on turha pelätä tatuointien kannalta, sillä rypistyyhän se iho joka tapauksessa.
Haaveilin nuonempana mutta en ole ottanut tatskaa. Hyvä niin.