Lue keskustelun säännöt.
Keltikangas-Järvinen
18.11.2016 |
Psykologian professori Liisa Keltikangas-Järvinen arvioi, että poikien tyttöjä huonompi koulumenestys liittyy asenneongelmaan, joka on juurtunut syvälle suomalaiseen koulujärjestelmään. Mitä mieltä tästä?
Kommentit (2)
Ei tää ketju nyt kerää vastauksia, kun kaikki luulee, että tää koskee Liisaa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minä oon sitä mieltä, että kouluihin kaivattaisiin takaisin kuri ja järjestys sekä entisajan tarkkisluokat ja niille kaikki vähänkään häiriköivät ym. Ei tietenkään mitään fyysistä kurittamista, mutta jotain rotia siihen touhuun. Ehkä kiltit ja menestyvät oppilaat saisi opittua vielä paremmin, kun heillä olisi rauha opiskella. Tasavertaisuus on kiva ihanne, mutta lopputulos on tämä nykyinen taso... Liika tasavertaisuus on pahasta. Siinä vain kaikki osapuolet turhautuvat ihan turhaan ja kaikkien oppiminen kärsii. Erityisoppilaat purkaa turhautumistaan ja energiaansa häiriköintiin, hyvät oppilaat odottelee myös turhautuen, kun opettaja komentaa muita, opettaja palaa loppuun ja rahaakin palaa... Nyt pitäisi kuitenkin yksilöidä enemmän. Tukea ja erityishuomiota tarvitsevat kunnon tehoryhmiin ja teho-opetukseen ja muille oikeus koulurauhaan! Tämä olisi oikeasti kaikkien etu ja oikeasti tasa-arvoista? Nykymaailma on liian sellainen, että kaikille pitäisi olla kaikki samanlaista, koska muuten ei ole reilua...