YH:T kyssäri teille!
jos lapset isällään joka toinen viikonloppu,mihin aikaan perjantaina pääset vapaalle? Minua suututtaa,kun ikinä ei voi mitään suunnitella,kun isä ei töittensä vuoksi ikinä tiedä monelta tulee hakemaan!
Kommentit (16)
Ensi perjantaina klo 14, lähtevät mökille. Joskus lähden itse aikaisemmin joten isä hakee ip-kerhosta pienemmän ja isompi lampsii harrastuksesta sitten isälle.
Nuo asiat sovitaan lastenvalvojalla.Itse olen yrittäjä joten silloin vaan lopetetaan ajoissa.älä anna eksän vedättää!
kaksi yötä joka viikko. Toisen arkena, toisen viikonloppuna. Viikonloppuna hakee n. 17 aikaan.. Arkena suoraan hoidosta. Ei sen aina tartte olla se joka toinen viikonloppu jos suht lähellä asuu..
Kyllä miestenkin pitää sen verran osata suunnitella ajankäyttöään, että hakevat lapsen esim. klo 17 perjantaina. Jos ei hae silloin, niin sitten voit ilmoittaa, ettei saa lasta koko viikonloppuna kun esim. "sinulla on ollut jotain menoa, johon oli pakko ottaa lapsi mukaan". Sopimuksista on pidettävä kiinni. Joskus miehiä pitää kouluttaa, kun eivät muuten tajua. Jso taas ei ole sovittu virallisesti mitään, niin sitten ei voi kun etsiä syyllistä peilistä.
kaksi yötä joka viikko. Toisen arkena, toisen viikonloppuna. Viikonloppuna hakee n. 17 aikaan.. Arkena suoraan hoidosta. Ei sen aina tartte olla se joka toinen viikonloppu jos suht lähellä asuu..
ja isä lähtee joka aamu töihin klo 6.30. Minä haluan että lasten ei tarvitse lähteä tyhjästä kodista, lisäksi isältä matka kouluun on pitempi ja pienempi ei halua kävellä sitä yksin ilman siskoa, heillä vaan koulu alka joka aamu eri aikaan.
Nuo asiat sovitaan lastenvalvojalla.Itse olen yrittäjä joten silloin vaan lopetetaan ajoissa.älä anna eksän vedättää!
ja niistä pidä kiinni.
Me sovittiin aikoinaan, että perjantaina iskä hakee hoidosta ja sitten sunnuntaina klo 18 on mun aika hakea tyttö.
Myö ollaan tosin joustavia, jos on tarvetta, mutta näistä pidetään muuten kiinni ja toimii hyvin.
nämä ajat siis lukee paperissa, joka kirjoitettiin lastenvalvojan luona, eli on mustaa valkoisella, jos ei muuten meinaa toimia
Tsemppiä!
isä hakee kun töistä pääsee. Maanantaina sama juttu mutta toisin päin. Isä vie aamulla ja haen lapsen sieltä.
Kaikki kun ei pääse säännölliseen aikaan töistä pois.
Haen lapsen päiväkodista ja isä hakee hänet kotoaan. Lapsi on vielä sen verran pieni, että suoraan päiväkodista hakeminen olisi vähän liikaa.
Lastenvalvojalla päädyttiin sopimaan myös kellonajat, koska riitelemme paljon, ja näin on selkeämpää.
jolloin isä lapset hakevat, mutta mä pääsen ns vapaalle jo heti aamusta, virallisesti sitten, kun lapset ovat haettu.
Toki poikkeuksista voidaan sopia, mutta jos kummallakaan ei ole muutos toiveita tai välit viileinä ettei ilkeä pyytää niin mennään tuon kaavan mukaan.
Ja tosiaan tässä kohtaa saan katsoa itsenäni peilistä :( Emme ole koskaan lastenvalvojalla käyneet. En aluksi edes tiennyt muutamaan vuoteen, että siellä ne tapaamissopimukset tehdään.
Erosimme kun poika oli 3-vuotias. Siitä lähtien isä on tavannut lastaan ihan juuri sillä tavalla kuin hänen työnsä ja vapaa-aikansa on periksi antanut. Eli hän ilmoittaa minulle vasta edellisinä päivinä ja suuttuu sitten, jos meillä onkin jo omaa puuhaa. Minulla ei siis ole kuuteen vuoteen ollut oikein mitään suunnitelmavaraa omiin juttuihin. Harrastukset ovat jääneet.
Toki nautin lapseni seurasta ja olen tähän jo tottunutkin. Nyt kuitenkin on lastenvalvojan nro valmiina vain ajanvarausta vaille.
Joten olemme tukiverkkojen varassa. Toimii mainiosti!
Ei päiväkodista suoraan, vaan luotani. Lastenvalvoja suositteli, että lasten vaihto tehdään ns. kädestä käteen, ei minkään välikäden kautta. Näin lapsi on tietoinen koko päivän, kuka hänestä on vastuussa, kunnes aikuiset näkevät toisensa ja vaihtavat muutaman sanan lapsista ja lapsi lähtee sen toisen vanhemman mukana.
Vaikka oli aika riitaisa ero, lasten vuoksi olemme tähän opetelleet. Varsinkin koululaiselle on hyvä, että hän ei tavallaan "roiku ilmassa" kunnes isä tulisi hakemaan. Vaan minä olen vastuussa siihen asti. Ja lapsi tietää sen.
Joskus harvoin on vaihto tehty päiväkodin kautta, tai kellonaikoja aikaistettu/myöhästetty, jos jotain erityisiä menoja on. Muutoin pidämme kiinni tuosta viidestä. Takaisin vaihdetaan myös klo 17. Se hakee, jonka luo lapset ovat tulossa.
Näin on menty jo kolmatta vuotta, eikä ongelmia ole ollut.
olen työtön