Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs mieltä olette siitä, jos iltapäivähoidossa ohjeistetaan päiväkodin tapaan ulkovaatetus?

Vierailija
18.11.2016 |

Meillä toista luokkaa käyvä tyttö käy koulun jälkeen iltapäivähoidossa ja ne haluaisi siellä, että edelleen tuotaisiin suoja- ja kurakelejä varten kuravaatteet. Sanoin, että en enää hanki uusia (vanhat ei mahdu toppavaatteiden päälle), koska mielestäni tyttö on jo niin vanha, että ei tarvitse kuravaatteita enään ja ulkovaatteet on ihan riittävän vedenpitäviä. Vastauksena sain jotain paheksuvaa mutinaa siitä, että heillä on tällaiset säännöt ja lasten parasta ajatellaan jne. Mitä tekisitte?

Kommentit (44)

1/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin kurikset hankkimatta ja antaisin ip-hoidon tätien nurista ihan keskenään.

Pk-ikäisillä eri juttu.

Vierailija
2/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt selvityksen siitä, millaista ohjattua toimintaa ulkona on, jos kuravaatteet ovat tarpeen. Vastaus oli, että pallopelejä. Ilmoitin, että anon lapselle vapautusta niistä. Jos koulussa pärjää ulkoliikunnassa ilman kurapukua, niin ip-kerhossa voivat opetella toimimaan samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla molemmilla oli siellä ulkoiluvaatteet. Se ulkoilu on tärkeää.

Vierailija
4/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt haet hyväksyntää täältä omalle tiukkapipoisuudellesi?

Ei tipu!

Vierailija
5/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pyytänyt selvityksen siitä, millaista ohjattua toimintaa ulkona on, jos kuravaatteet ovat tarpeen. Vastaus oli, että pallopelejä. Ilmoitin, että anon lapselle vapautusta niistä. Jos koulussa pärjää ulkoliikunnassa ilman kurapukua, niin ip-kerhossa voivat opetella toimimaan samoin.

No ei kai tuo ole lapsen kannalta oikein, että jätetään hänet pois leikeistä?

Vierailija
6/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla molemmilla oli siellä ulkoiluvaatteet. Se ulkoilu on tärkeää.

Tässä oli kyse kuravaatteista (ne ulkoiluvaatteiden päälle puettavat).

Vierailija
7/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa on liikuntatunnilla pallopelejä ulkona, ei tarvita kurapukua. Miksi ihmeessä sama peli ip-kerhossa samalla pihalla samalla säällä edellyttää moista varustautumista?

Vierailija
8/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa on liikuntatunnilla pallopelejä ulkona, ei tarvita kurapukua. Miksi ihmeessä sama peli ip-kerhossa samalla pihalla samalla säällä edellyttää moista varustautumista?

Teilläkö oikeasti on tuo tilanne? Mitä ne siis oikeasti vaatii ja mitä ne sanoi, kun ei ole ollut niitä vaadittuja varusteita?

Vierailija
9/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta miksi sille lapselle ei voi vaan hankkia sitä kurapukua jos kerran hoidossa ovat sitä mieltä että sitä sitä tarvitaan?

Vierailija
10/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*enää

Vierailija
11/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta miksi sille lapselle ei voi vaan hankkia sitä kurapukua jos kerran hoidossa ovat sitä mieltä että sitä sitä tarvitaan?

Ei ne ilmaisia ole. Takki, housut ja rukkaset, niin kyllähän siitä hintaa tulee.

Vierailija
12/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän iltiksessä ei pyydetty tuomaan kuin varahanskoja, sukkia , ja mitä kuvitteli itse lapsensa tarvitsevan. Kellään ei ollut kurahousuja.

Mutta käytännössä lapsi oli niin kamalassa kurassa usein, että ulkovaatteet oli pakko riisua  että pystyi autossa istumaan kotimatkan. Siellä lapset tykkäsivät olla ulkona läksyjen jälkeen, ja jotenkin ne leikit vaan muuttuivat paljon "vapaammiksi" kuin koulun välitunneilla.

Tämä sama poika on nyt 15 v, ja vaatteet taas samassa kunnossa usein kun tulee mopolla kotiin kurakeleillä. Joten ei se kuravaatteiden tarve mihinkään lopu vanhemmillakaan lapsilla. Isommat vaan kulkevat kuraisina.

Vierailija
13/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*enää

Siis ??

Vierailija
14/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahousujen sijaan voi ottaa vaihtoulkohousut. Jos ne toiset kurastuu niin lykkää ne muovipussiin ja käyttää sitten niitä toisia.

Vierailija
15/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän iltapäiväkerhossa tuollasesta ole kuultukaan. Ulkoilevat kyllä ihan joka päivä. Ei koululainen enää kieriskele kuralätäköissä kaulaa myöten, vaan osaa sovittaa tekemisensä kelin mukaisiksi. 

Naurettavaa! Miten muualla maailmassa pärjätään, kun koko kuravaate-käsitettä ei edes tunneta. Sataa sitä muuallakin. 

Vierailija
16/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurahousujen sijaan voi ottaa vaihtoulkohousut. Jos ne toiset kurastuu niin lykkää ne muovipussiin ja käyttää sitten niitä toisia.

Meillä sama juttu, kouluun ne kelpaa, mutta ei ip-kerhoon.

Vierailija
17/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyh! Kuravaatteita! Oulussa tokaluokkalaiset eivät edes saa iltapäiväkerhopaikkoja! Oman onnensa nojassa ovat kun kaupunki säästää, ja joku kehtaa itkeä kuravaatteista!! Perkele.

Vierailija
18/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi nyyh! Kuravaatteita! Oulussa tokaluokkalaiset eivät edes saa iltapäiväkerhopaikkoja! Oman onnensa nojassa ovat kun kaupunki säästää, ja joku kehtaa itkeä kuravaatteista!! Perkele.

Jos saisit lapsellesi sen ip-kerhopaikan, hankkisitko muka mukisematta kuravaatteet, jos niitä toivoisivat siellä?

Vierailija
19/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kurahousut ei niin iso investointi ole. Tuskin muuta tarvii olla. Oiskohan ip-kerhon tilojen vuoksi? Ne kuravaatteet kun jätetään ekana pois kuraeteiseen. Ei kulkeudu si märkä ja rapa muihin tiloihin. siistijät hommissa koulujen päätyttyä jo. 

Vierailija
20/44 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis. Kaikesta näköjään voi jupista.

Itse veisin ihan mitä pyytävät, kohtuulliselta kuulostaa. Jos heillä on eri ikäisiä lapsia, niin selkeintä on että kaikilla samanlaiset. Eikä tavi sitten ohjaajien miettiä, kenen äiti suuttuu mistäkin kuramäärästä.

Jos menevät sisälle, niin riisumisessa nämä ovat avuksi, ettei kura leviä ympäri eteistä.

Minusta kuravaatteita ei tarvi edes päiväkodissa, lapsilla on ihan vedenpitävät vaatteet ja vaihtopuvut. Kuitenkin pyysivät niitä, niin ei ollut ongelma hakea kirppikseltä. Viimeksi maksoi 8€ setti. Itse haluan, että hoitajien päivä on mahdollisimman helppo ja autan missä suinkin voin. Siten varmistan parhaiten lasteni hoitoa, muuta ei oikeen voi tehdä.