APUA, Unohdin mennä kutsuntoihin! MITÄ NYT?
Tuleeko nyt poliisit hakemaan tai saanko sakkoja ja näin ja vai onko kaikki vielä pelastettavissa sillä, että ilmestyn joulukuussa pidettävään viimeiseen kutsuntatilaisuuteen. Puolustusvoimien asiakaspalvelu sulkeutui klo 15, eli en voi soittaakaan sinne. Kauhea paniikki, osaisiko joku mahtava ihminen auttaa?
Kommentit (31)
No voihan vittu sanon minä,,,,, pikku poika ei uskaltanut mennä kutsuntoihin nyt niskasta kiinni senkin kermaperse. Miinä olin armeijaa vuonna 85 ja siellä hakattiin sinunlaisesi roskat mennetulle.
terveisin, teppo veripuukko
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hätää! Meilläkin jälkikasvu unohti. Soittamalla selvisi, että varsinaisten kutsuntapäivien päätteeksi (kun kaikki aakkoset käyty loppuun) on vielä ylimääräinen päivä niille, jotka unohtivat :).
Meilläkin mummi varoitteli, että maija hakee heti seuraavana aamuna (50-60 -luvuilla taisi olla näin).. mutta nyt ollaan hiukan joustavampia, kun halutaan saada niitä varusmiehiä sinne palvelukseen. Joskus aiemmin ei tainnut olla sivareita..?
Mieheni unohti vuonna 2000 kutsunnat ja kyllä silloinkin tuli poliisi ovelta hakemaan.
Kun menet, käyttäydy asiallisesti, niin voit vaikuttaa palveluspaikkaasi. Parhaisiin paikkoihin hakevat fiksut vapaaehtoiseti.
Ne vaan vähän toruu ja antaa jälkikäteen sen hikipiikin ukkovarpaan kynnen alle
Vierailija kirjoitti:
Aika hurjaa, että nykypäivänä on vieläkin tuollainen asia, johon kansalaiset voidaan pakottaa vastentahtoaan tai muuten vankeus uhkaa. Ei jotenkin istu yhtään nykyaikaan, tavallinen kansalainen joka ei ole tehnyt mitään väärää pelkää poliiseja koska unohti mennä jonnekkin minne on määrätty menemään. Huh.
En minäkään haluisi esimerkiksi veroja maksaa joilla sitten loisitaan, mutta sen unohtamisesta joutuu maksamaan korkojen kanssa ja vankeuskin uhkaa.
Jos vielä olet vapaalla jalalla ja pystyt lukemaan tätä niin pakkaa vähän evästä mukaan ja pyri yöllä maarajan yli ruotsiin. Jos onnistut pakoilemaan viranomaisia jossain eteläameriikan viitakoissa parikymmentä vuotta, voit selvitä linnatuomiolla. Yleensä sotilaskarkurit ammutaan.
Kutsuntoihin menemättä jättänyt etsintäkuulutetaan, mutta kukaan ei tule hakemaan eikä mitään tiedotetta tule ikinä. Jos matkustat Schengen alueen ulkopuolelle, niin matka tyssää passintarkastukseen jossa sinut pidätetään kuulusteluja varten.
Vierailija kirjoitti:
Kun menet, käyttäydy asiallisesti, niin voit vaikuttaa palveluspaikkaasi. Parhaisiin paikkoihin hakevat fiksut vapaaehtoiseti.
Fiksumpaa minusta nykyään kyllä olisi jättäytyä jo ihan reilusti ja suosiolla vapaaehtoisesti pois moisesta pakkopellettelykoulutuksesta.
Itse aikanani kyllä kävin intin, mutta jos nyt olisin siinä iässä,että olisi kutsunnat ja se esissä, niin kaiken sen turhuuden nyt tietäen en tietenkään menisi, mutta siinähän se onkin, kun sitä ei siinä iässä silloin tiennyt, että miten hukkaan se aika siellä tosiaankin menee.
Jos haluat kuorma-auto-, bussi-, tai rekkakortin, niin pyydä päästä kuljetusjoukkoihin.
Tietävä tallaaja kirjoitti:
No voihan vittu sanon minä,,,,, pikku poika ei uskaltanut mennä kutsuntoihin nyt niskasta kiinni senkin kermaperse. Miinä olin armeijaa vuonna 85 ja siellä hakattiin sinunlaisesi roskat mennetulle.
terveisin, teppo veripuukko
Kaivoitko oikeasti vuodelta 2016 peräisin olevan ketjun ainoastaan sen takia, että voisit trollata?
On siinäkin elämä. :D
Eu:n aikana tuo kotietsintäoikeus oli, eikä siitä ole edes kovin montaa vuotta kun totesivat sen lainvastaiseksi. Eu muuten lähetti omat tarkastajat tarkastamaan täkäläisiä tarkastajia kun ei kuulemma löydy tarpeeksi virheitä. No ei löytynyt, koska niitä oli oikeasti niin vähän. Keksivät sitten tilastoida virheeksi sen että joku ei tajua hakea jotain hänelle kuuluvaa tukea, niin tilastossa näyttää silloin olevan riittävästi virheitä ja Bryssel pysyy rauhallisena.