Ei hitto mikä sää!
Ulkoilemaan muka pitäisi lähteä. Vettä sataa ja tuuli tekee sateenvarjon käyttämisen mahdottomaksi eli kastuu vaatteet läpimäriksi. Pihat, puistot ja kadut on yhtä loskaa niin että jalat on heti märkinä jso tunne menee. Sen arvasi mitä seuraa kun lumet tulevat etuajassa.
Kommentit (19)
Juu, siellä kastuu sateenvarjosta huolimatta. Kyllä silti kannattaa lenkille lähtee.
Hanki kunnon sadevaatteet ulkoiluun.
Sää on AINA pukeutumiskysymys. En ole vielä sellaiseen keliin törmännyt, että jotain olisi jäänyt tekemättä sen vuoksi. Eri asia jos vetää pillifarkut, huppari ja tennari-setillä ympäri vuoden.
Tollanen keli on kyllä niin kelju. Minulla on oikein napakka hupullinen tuulitakki ja -housut tuulta ja sadetta vastaan ja ne hylkivät vettä mutta kun kunnolla sataa niin kyllä niistä ennen pitkää tulee vedet sisään. Eikä ole tosiaan kiva saada jääkylmää vettä takin sisään. Vilu siinä tulee reippaillessakin.
Te ketkä sanotte että sää on pukeutumiskysymys niin mitä te sitten laitatte itse päällenne tuollaiseen keliin? Eikö muka hyytävä tuuli ja runsas vesisade pysty tunkeutumaan ulkoiluvaatteidenne läpi?
Nauttikaa tekin rakkaat lajitoverit Suomen talvesta: sadat tuhannet ulkomaalaiset tulevat varta vasten tekemään juuri sitä.
Pois turhat rutinat ja ruikutukset, ja ulos vaan!
Onko tässä maassa muita kuin iänikuisia rutisijoita: milloin säästä, milloin ulkonäöstä, painosta, vaatteista, veroista, päättäjistä jne. jne. Ostakaa menolippu jonnekin hieman kauemmas ja pysykää siellä, pliis!
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä sanotte että sää on pukeutumiskysymys niin mitä te sitten laitatte itse päällenne tuollaiseen keliin? Eikö muka hyytävä tuuli ja runsas vesisade pysty tunkeutumaan ulkoiluvaatteidenne läpi?
Alle kerros tai pari T-paitaa ja leggingsiä, päälle ns. tuulipuku, joka pitää vettä (ainakin sellaisen tunnin mittaisen ulkoilun ajan), jalkaan lämpimät sukat jas kumisaappaat, päähän (pipo ja) huppu, käsiin sormikkaat. Reitinkin voi valita niin, ettei mene uloimpaan niemenkärkeen missä tuulee kovimmin.
Ei kai kukaan mene reippailemaan sateenvarjo kourassa?
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle kerros tai pari T-paitaa ja leggingsiä, päälle ns. tuulipuku, joka pitää vettä (ainakin sellaisen tunnin mittaisen ulkoilun ajan), jalkaan lämpimät sukat jas kumisaappaat, päähän (pipo ja) huppu, käsiin sormikkaat. Reitinkin voi valita niin, ettei mene uloimpaan niemenkärkeen missä tuulee kovimmin.
Kyllä. Mä olin tunnin lenkillä sateenvarjon kanssa. Ei se vauhtia hidasta:) T:2
Ai. täällä lännessä paistaa aurinko.
Mun tuulipuku ei pidä vettä kunnon sateessa 15 min kauempaa. Ensin se pitää kyllä hyvin mutta kun tarpeeksi pinta likoaa niin se lopulta antaa periksi ja sitten vesi tulee äkkiä läpi asti. Jos tunnin kävelen sateessa ilman sateenvarjoa niin sisävaatekerroksetkin ovat jo ihan läpimärkinä.
Vierailija kirjoitti:
Missä tällainen keli?
Esim Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva! Mä vieroksun sateenvarjoja muutenkin ja varsinkin kovalla tuulella, siitä johtuu mun epäilys. Ja ulkoillessa mä haluan heilutella käsiäni. :)
Ellei tuulipuku pidä vettä, niin kunnon sadetakki, ns. öljytakki ja villapaita alle. Jalkaan ne tuulipuvun housut.
Ainakaan täälläpäin Helsinkiä ei näytä nyt kaatosatavan ja tuulikin on maltillinen (alle 10 m/s). Ilmassa paljon happea.
10
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva! Mä vieroksun sateenvarjoja muutenkin ja varsinkin kovalla tuulella, siitä johtuu mun epäilys. Ja ulkoillessa mä haluan heilutella käsiäni. :)
Ellei tuulipuku pidä vettä, niin kunnon sadetakki, ns. öljytakki ja villapaita alle. Jalkaan ne tuulipuvun housut.
Ainakaan täälläpäin Helsinkiä ei näytä nyt kaatosatavan ja tuulikin on maltillinen (alle 10 m/s). Ilmassa paljon happea.
10
Sulla on tosi hyvät ulkoiluvaatteet! Olisko sulla jotain vinkkiä vedenpitävästä tuulipuvusta? Millainen sulla itselläsi on? Tuulipukuni ei pidä vettä enkä mäkään tykkää pitää sateenvarjoa, enkä myöskään kumista sadetakkia koska se on hiostava ja epämukava. T:13
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10
Sulla on tosi hyvät ulkoiluvaatteet! Olisko sulla jotain vinkkiä vedenpitävästä tuulipuvusta? Millainen sulla itselläsi on? Tuulipukuni ei pidä vettä enkä mäkään tykkää pitää sateenvarjoa, enkä myöskään kumista sadetakkia koska se on hiostava ja epämukava. T:13
Mun tuulipuku on niin ikivanha, että mä en edes muista koska mä sen ostin. Se ei ole mitään erityistä merkkiä, Stockalta varmaan ostin aikoinani. Vähintään 10 v. sitten. Se on jotain ihme mikrokuitua, vuorattu ohuella, flanellinkaltaisella kankaalla. Yläosa on klassisen anorakin mallinen mahataskuineen kaikkineen. 30C pesu. Voidaan olettaa, että koska se on niin hyvä ja kestävä tuote, sitä tai vastaavaa ei enää ole myynnissä. Kertakäyttökulttuuri, nääs.
Koska mä pyrin kävelemään ulkona joka päivä, niin olen vuosien varrella vähän satsannut noihin. Mun öljytakki on varmaan parikymmentä vuotta vanha. Paras villapaita on anopin neuloma. :)
Mies (jolla on uudemmat kamppeet) vannoo goretexin nimeen.
10
Onneksi oli tänään The North Facen täysin vedenpitävä kuoripuku päällä kun läksin kävelemään asioille 20 min matkan. Jääkylmää rännänsekaista vettä tuli niskaan ihan kaatamalla niin että takki oikein valui vettä hupusta ja rinnuksilta. Yhtään ei silti mennyt kuorivaatteista vettä läpi eikä alla ollut lämmin ja pehmeä verkkatakki ei kastunut yhtään. Oikeastaan oli mukava kävellä raikkaan sateen ropistessa kuoriasulle kun kuitenkin pysyi sen sisällä kuivana ja lämpimänä.
Missä tällainen keli?