Jäädäkö suhteeseen vai ei?
Olen 25-vuotias nainen ja avomieheni on samanikäinen. Yhdessä oltu reilu 4 vuotta. Puolisen vuotta sitten suhteessamme oli kriisi, joka johtui siitä ettei poikaystävä nähnyt minua enää viehättävänä ja haluttavana. Pohti jo silloin vakavasti suhteen jatkoa. No tilanne meni muutaman mutkan kautta ohi, vaikka oli jo löytänyt itselle asunnon. Päätettiin kuitenkin elokussa yrittää vielä uudestaan. Hän kuitenkin teki selväksi, ettei voi luvata että tilanne paranisi.
Muutama päivä sitten otin asian puheeksi ja kyselin, että miltä susta tää suhde on nyt tuntunut. Itse olen kyllä tsempannut ja halunnut näyttää, että toiselle hyvä olo on minulle tärkeä asia. Mies oli edelleen epävarma, sanoi ettei oikein osaa sanoa. Häntä kaduttaa, että alkoi nuorena seurustelemaan, ja parisuhde tulee hänelle kolmosena, työn ja urheilun jälkeen. Sanoi, että vika ei oo mussa, olen ihana ihminen. Sanoi kuitenkin, että haluaisi, että tämä juttu tulisi toimimaan.
Mulla on nyt jotenkin todella sekavat fiilikset. Intuitioni sanoo, että lähde samantien, mutta niin, ehkä en sitten uskalla. Olen siis lapseton, käyn arkisin töissä ja opiskelen. Mua ahdistaa jäädä suhteeseen, jos suhde "epävarma", en tiedä sitten ajattelenko yksin näin vai miten... Joten olen aina ajatellut, että parisuhteen pitäisi olla elämän laatua lisäävä tekijä ja sellainen varma tukipilari.
Nyt sitten kaipaan neuvoja ja teidän ajatuksia tilanteestani. Ehkä tätä kautta rohkastuisin tekemään päätöksen suuntaan tai toiseen.
Kommentit (27)
näkemyksiä tai tsemppauksia vielä?
En lukenut viestistä kuin otsikon, mutta sanoisin että ei kannata jäädä suhteeseen.
t.mamma
Osa miehistä toimii noin, kun haluavat erota, mutta ei ole selkärankaa tehdä sitä. Jättää siis sinulle vastuun erosta.
Etsi uusi mies ja eroa sitten, kumpikin saa mitä haluaa?
Pakollako teet suhteesta täydellisen? Kestät ja teet vielä lapsen, jolloin kaikki kiristyy äärimmilleen ja mies lähtee ja taas on sitten yksi yh valmis.
Miehestä ei ole lähtemään suhteesta. Jossain vaiheessa löytää toisen ja sitten lähtee.
Muuttakaa erillenne ja keskittykää omaan elämäänne, jos sitten mies oikealla tavalla haluaa tulla takaksin ja sinä olet edelleen sitä miletä, että haluat miehesi niin menkää yhteen, jos tilanne on muuttunut.
Ei ole olemassa yhtä ainutta oikeaa ihmistä, on olemassa useampia omalla tavallaan oikeita.
Suuri ongelma tässä taitaa olla se, että en tiedä miten saan aikaiseksi lähdön. Kun toisessa näkee silti vielä ne hyvät puolet, jotka alussa oli. ;(
-ap