QuietOn-korvatulpat
Tilasin keväällä Indiegogosta QuietOn-korvatulpat, joiden toimitus asiakkaille piti alkaa heinäkuussa, mutta vieläkään en ole saanut omiani. Onko joku muu jo saanut? Millaisia kokemuksia käytöstä?
Kommentit (8)
Eli eikö noistakaan ole sitten apua, jos kumppani kuorsaa? Miten nuo sitten oikein eroavat muutaman euron perinteisistä korvatulpista? Olen itsekin ajatellut ostaa tuollaiset, mutta taitaa jäädä ostamatta, jos noista ei ole oleellista hyötyä halvempiin verrattuna.
Nostan.
Onko kellään nyt kokemuksia näistä? Katsoin et myytäis verkkokaupassa aika kovaan hintaan.
Tilaain indiegogosta ehkä 6 kk sitten, mutta ei ole vielä tullut.
Oranssit apteekin korvatulpat vie lähes kaiken melun, itse olen herkkä äänille.
Sellaiset pitkulaiset oranssit korvatulpat mitä myydään joissain rock-konserteissa kun työntää kunnolla syvälle korviin, niin suodattaa aika hyvin kyllä. Käytin noita kun seinän toisella puolella porattiin tuntikausia kuukausi putkeen.
Toinen vaihtoehto on teetättää oman korvan mukaiset "korvamikit" mitä muusikot käyttää. Ne on kalliit mutta ne sopii sitten täydellisesti omiin korviin ja varmaan suodattaa aika hyvin.
Onkohan noilla QuietOn korvatulpilla palautusoikeutta ja saako varmasti ison rahasummansa takaisin? Olen pettynyt tilaamiini korvatulppiin, hyvin, hyvin pettynyt....
Kuukauden odottelun jälkeen sain QuietOn 3.1 korvatulpat. Onneksi ne voi palauttaa. Tuntuisi huijatuksi tulleensa. Äänen vaimennuksessa ei ole mitään eroa normaaleihin korvatulppiin verrattuna. Tulpissa on reikä keskellä, joka sulkeutuu 20 sekunnin kuluttua. Siinä kaikki toiminnot. Ei minkäänlaista vastamelua (esim. kohinaa), joka voisi peittää alleen esim. kuorsauksen äänen. Yhdellä sanalla kelvoton.
Äsken avasin paketin ja kokeilin. Ei kyllä suodata melua juuri lainkaan. Pettymys.