Ideoita hienomotoriikan tukemiseen?
Itsellä 6v lapsi jolla ongelmia hienomotoriikassa, ei kuitenkaan riittävästi että toimintaterapiaan pääsisi. Surkea leikkaamaan, monet hienomotoriikkaa vaativat jutut hermostuttaa kovasti. On kotihoidossa ja kerho on pelkästään ulkoilua 9h viikossa. Käy taidekerhoa myös kerran viikossa. Legoja, hamahelmiä yms kaikkea on. Saksilla ei meidän vanhempien kanssa suostu leikkaamaan se on pelkkää ulinaa... Ryhmässä toimisi paremmin mutta emme pysty pkpaikkaa ottamaan hinnan vuoksi.
Kommentit (3)
Miksi lapsi ei ole eskarissa? Vai eikö mulla nyt jokin päässä raksuta tuon iän suhteen. Paljon askartelua ja vaikka kirjaimien opettelua niin että lapsi itse päättää mitä tehdään. Älä ohjaa aluksi ollenkaan tekemään paremmin. Näkisin että ihan alkuun teidän pitäisi saada tekemisen iloa touhuun. Esikouluhan auttaa varmasti, kun jännitys hiljalleen jää kun ryhmässä harjoittelusta tulee rutiinia, ja toivon mukaan ope kannustaa ja rohkaisee. Eihän ne kerhot siinä mielessä korvaa esikoulua, kun niitä voi vetää kuka vaan ja ryhmän koot ei ole lailla säädeltyjä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä 6v lapsi jolla ongelmia hienomotoriikassa, ei kuitenkaan riittävästi että toimintaterapiaan pääsisi. Surkea leikkaamaan, monet hienomotoriikkaa vaativat jutut hermostuttaa kovasti. On kotihoidossa ja kerho on pelkästään ulkoilua 9h viikossa. Käy taidekerhoa myös kerran viikossa. Legoja, hamahelmiä yms kaikkea on. Saksilla ei meidän vanhempien kanssa suostu leikkaamaan se on pelkkää ulinaa... Ryhmässä toimisi paremmin mutta emme pysty pkpaikkaa ottamaan hinnan vuoksi.
No 6-vuotias on oikeitettu neljän tunnin ilmaiseen eskariin, miksi hän ei ole siellä
Arkisissa pikkujutuissa.
Lapsi joutuu itse laittamaan vetoketjun, solmimaan kengännauhat, napittamaan paitansa (jos sellaisia kaapissa).
Keittiössä otat mukaan mittaamaan ja kokkaamaan. Leväytät vahingossa kuivahernepussin pöydälle ja lapsi poimii niitä. Tai sitten tarkoituksella ja esim pinseteillä poimii niitä kuppiin ja kannustinpalkkio kun vaikkapa pilttipurkiin kerätty tietty määrä ("merkkiviiva" esim puolivälissä).
Lapsi kirjoittamaan kauppalistaa. Opetat kirjaimet ja yhdessä kirjoitatte listaa jne
Näin meillä tehtiin :)