Bob Dylan ei nouda Nobel-palkintoaan, "olen luvannut olla muualla"
Hmm, mikäköhän tilaisuus on sellainen ettei voi peruuttaa omien Nobel-juhlien vuoksi?
Kommentit (15)
Palkintorahat (liki miljoona euroa) pyysi kyllä lähettämään hänelle ;)
Hyvä, minua ärsyttää Nobel-komitean asenne. Ihan kuin Dylan olisi heille jotain velkaa, muutenkin valinta vaikuttaa jälleen kerran ällöttävän laskelmoidulta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, minua ärsyttää Nobel-komitean asenne. Ihan kuin Dylan olisi heille jotain velkaa, muutenkin valinta vaikuttaa jälleen kerran ällöttävän laskelmoidulta.
No itse asiassa palkintoa vatsaanottaessa sitoutuu pitämään Nobel-luennon, joten joo, kyllä Dylan on sen velkaa.
Mun mielestä törkeää taikka röyhkeätä..
Ai kun rakastan Nobel-dissaajia. Totta kai hölmöiltä rahat pois. Ruotsalaiset ja norjalaiset sinisilmät ihmettelevät.
No, jos ei ukkoa kiinnosta ilmestyä vastaaottamaan palkintoaan niin antakaa jollekin muulle. Vaikka herrasmies Cohenille postuumisti.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä törkeää taikka röyhkeätä..
Mun mielestä olisi törkeää tai röyhkeätä perua se aikaisemmin sovittu meno joka on samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua myös. Loukkaanutaan kun Dylan ei kiittelekään vuolaasti kunnianosoituksesta ja ota palkintoa ilomielin vastaan. Onhan Nobel hieno tunnustus arvokkaasta työstä mutta samalla se on kieltämättä aikamoista sisäpiirin ja yläluokan piirileikkiä.
Joo, olisi kunnioitettavampaa jos kieltäytyisi sitten kokonaan. Tuo on tosiaan aika röyhkeää, että en nyt ehdi paikalle, mutta lähettäkää rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua myös. Loukkaanutaan kun Dylan ei kiittelekään vuolaasti kunnianosoituksesta ja ota palkintoa ilomielin vastaan. Onhan Nobel hieno tunnustus arvokkaasta työstä mutta samalla se on kieltämättä aikamoista sisäpiirin ja yläluokan piirileikkiä.
Kyllä se ilmoitti haluavansa palkinnon mutta käski lähettämään sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuten sanoin edellisessä kommentissani: "ota ILOMIELIN vastaan"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuten sanoin edellisessä kommentissani: "ota ILOMIELIN vastaan"
No nimenomaan kertoi ottavansa ilolla rahat vastaan, ei vaan vaivaudu itse noutamaan.
Dylanilla nyt on varastoitunut hiekkaa pyllyyn ja varmaan sinne pissiputkeenkin viime vuosina. Siis onhan se nerokas lauluntekijä ja karismaattinen laulaja, mutta jostain kuulin juttua että se saattaa esim. keikoilla diivailla niin, että taputtaminen ja kaikenlainen fanittamisen osoittaminen on kielletty. No okei, vaikka nobel nyt voi olla elitistinen juttu ja niin edelleen, mutta on se edelleen kunnianosoitus ihmisen osaamista kohtaan. Rahathan vois käyttää vaikka hyväntekeväisyyteen? Ehkä Dylan sen tekeekin. Omalla ylimielisellä tyylillään? Henkilö nyt kuitenkin on aina ollut pasifisti ja tehnyt paljon hyväntekeväisyyttä, ei sillä. Mutta joo.
Dylan nyt ei muutenkaan oikein istu mihinkään normeihin. Ei yllätä yhtään.