Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo numero, huijausko?

Vierailija
16.11.2016 |

Minulle on nyt pitkin päivää soitettu oudosta numerosta, jota ei löydy Fonectasta. Fonectan tulokseksi tulee: "Numerosta soitetaan poikkeuksellisen paljon. Numerolle ei löydy tietoja Fonectalta, mutta sitä on haettu poikkeuksellisen usein. Kyseessä voi olla esimerkiksi puhelinmyyjä tai viranomainen."

Viranomaiseen en usko, sillä puhelun kestoksi tulee joka kerta tasan 3 sekuntia. Oman kokemukseni mukaan viranomaiset ja puhelinmyyjät soittavat hieman pidempään ja miksi kukaan (joka haluaa saada minut kiinni) soittaisi hälärin? Puhelin ehtii rimpaista kerran, eikä siihen ehdi vastaamaan.

En todellakaan aio soittaa numeroon takaisin, sillä juuri viikko tai kaksi sitten oli juttua huijausnumerosta. Numero on 02 0710 1409, eikä google ohjaa sitä numeroa minnekään, paitsi Kukasoitti.com sivulle. http://www.kukasoitti.com/02007101409.html.

Aiempi huijausnumeroksi väitetty: http://www.kukasoitti.com/0409402565.html

Onko kenellekään muulle soiteltu tuosta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekkin soitettiin tuosta tänään! En ole työtön, sossun asiakas tai nosta mitään tukia, joten ei varmaan ole mikään viranomainen? 

En jaksanut soittaa takaisin, enkä varmaan soitakkaan. 

Vierailija
2/5 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeeni on tullut samanlaisia soittoja. Arvelen soittajan olevan etämyyjä joka saa bonuksen soittojen lukumäärästä. Bonuksen maksaja ei voi todentaa onko soittoihin vastattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me too, tänään 21.6. Olin fillarilla liikenteessä ja pysäytin mäessä ihan turhaan. Puhelu katkaistiin saman tien kun yritin vastata. Kaikenlaista hämärätouhua nykymaailmassa on ihmisten riesana.

Vierailija
4/5 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle noita tulee paljon.  Puhelimessani on toiminta, mikä ilmoittaa, että mahdollinen häirikkösoittaja.   En koskaan vastaa niihin.  Yleensä ne soitot tulee aamulla tai aamupäivän aikana.

Kerran vastasin pöpperöissäni johonkin numeroon, josta kuului ensin kohinaa ja sitten miehen äänellä "Your computer..."  Siihen katkaisin puhelun.

Jos näihin häiriö- ja huijaussoittoihin ja -viesteihin ei todellakaan saada mitään kuria, ollaan pian siinä tilanteessa, että kukaan ei uskalla tilata mistään mitään eikä vastata mihinkään puheluihin eikä viesteihin, vaikka ne olisi oikeitakin.  Minä olen lakannut tilaamasta mitään netistä.  Siihen ei minun elämäni kaadu.

Vierailija
5/5 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollahan sanotaan että se on telecenteriltä, eli puhelinmyyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi