Psykologin haastattelu - mitä mieltä kommentista?
Hain uuteen työpaikkaan ja haastattelu oli monivaiheinen. Viimeisenä osa hakijoista laitettiin psykologin haastatteluun. Jännitin tilannetta etukäteen ja etsin googlesta apua, että millainen tilanne mahdollisesti voisi olla.
Ymmärsin, että psykologi kyselee, mutta ei kommentoi tai reagoi vastauksiin, joten tilanne ei muistuta tavallista keskustelua.
Haastattelu menikin näin ja mielestäni ihan hyvin. Psykologi kysyi, missä näen itseni viiden vuoden kuluttua ja millainen työhistoriani on. Kerroin, että olen ollut nyt 1,5 vuotta äitiyslomalla sekä hoitovapaalla, entisessä työpaikassani olin määräaikaisella sopimuksella ja se päättyi jo äitiysloman aikana. Tämän jälkeen psykologi kysyi, että olenko ollut yhteydessä työpaikkaani äitiysloman aikana. Sanoin, että en ole virallisesti kysynyt työn jatkumisesta mitään, mutta olen kyllä kutsuttuna osallistunut työpaikan virkistyspäiviin ja ja esimerkiksi eläkejuhliin. Psykologi kommentoi tähän sanatarkasti "okei, hyvä".
Nyt olen hämilläni. Mitä tuo muka tarkoitti? Hyvä, että olen säilyttänyt jonkinlaisen kontaktin vanhaan paikkaan, tänne kun et tule pääsemään? Hyvä, että olen kuitenkin tehnyt muutakin kuin vaihtanut vaippoja kotona? Mitä ihmettä?
Olin koko ajan nimittäin siinä uskossa, että hänen ei ole tarkoitus kommentoida mitään.
Mielelläni lukisin myös muiden kokemuksia näistä haastatteluista. Oli itselleni eka kerta ja mielestäni jännittävä tilanne.
Älä mieti liikaa. "Okei, hyvä" ei tarkoita yhtään mitään. Todennäköisesti fraasi, joka pääsi psykologin suusta, kun listallaan ollut kysymys oli käyty läpi.