Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei! Ollaan juuri muutettu maalta Ullanlinnaan, kertokaapas, jotka tiedätte, millaista täällä oikein on asua!

Vierailija
16.11.2016 |

Ollaan asuttu 6 vuotta ihan maalla Inkoossa ja nyt sitten muutettiin takaisin kaupunkiin.

Vinkatkaa kaikki Ullanlinnan inside-jutut, kaupat, raflat, tärkeät henkilöt, juorut, inhokit ym!

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppaile Anton&Antonissa ja imito Lisbeth Salanderin tyyliä valikoidusti + hommaa mies jolla on Range Rover tai Cayenne niin istut joukkoon. Avioeron jälkeen pidä ex-miehesi kiva sukunimi.

Vierailija
2/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on epäilys ettei täällä pyöri montaakaan ihmistä, joiden osoite osuu Ullanlinnaan... Mutta wannabeet tietää asioita myös, ei siinä mitään.

Itse haluaisin kuulla virallisen määritelmän Ullanlinnalle, tästä väiteltiin yhden mun mielestä punavuorelaisen kanssa. Kertokaa siis kadut, jotka rajaavat Ullanlinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muutitte? Minkälaiseen asuntoon? Aina halunnut muuttaa täältä maalta Helsingin keskustaan.

Vierailija
4/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anton on jo niin nolo. Kaikki tavikset käy siellä kun luulee että se on jotenkin erikoista :)

Vierailija
5/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä kerran asut siellä niin etkö itse tiedä millaista siellä on asua?

Vierailija
6/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun sekä westendissä ja ullanlindassa ja nyyjorkissa,

Olen niin menenstynyt ja hyvä ihminen. harrastan puhelimella touhuamista ja ratsastusta.

Vierailija
7/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on epäilys ettei täällä pyöri montaakaan ihmistä, joiden osoite osuu Ullanlinnaan... Mutta wannabeet tietää asioita myös, ei siinä mitään.

Itse haluaisin kuulla virallisen määritelmän Ullanlinnalle, tästä väiteltiin yhden mun mielestä punavuorelaisen kanssa. Kertokaa siis kadut, jotka rajaavat Ullanlinnan.

Miksi niin luulet? Ei siinä mitään niin kovin erikoista ole.

Vierailija
8/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina oppii. Ullanlinna on ilmeisesti Helsingissä. Jossain sellaisessa paikassa, missä yksityisautoilu on mahdottomuus. Matka mökille Westendiin taitaa viedä ikuisuuden ruuhka-aikaan.

Vierailija
9/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muutitte? Minkälaiseen asuntoon? Aina halunnut muuttaa täältä maalta Helsingin keskustaan.

No suurin syy oli kyllästyminen pitkiin työmatkoihin. Mies siis käy Hgissä töissä ja mä olen freelancer, jolla on paljon asiakastapaamisia kaupungissa.

Asunto on ihana, 140 neliötä jugendtalossa ja mulle vuokrattiin oma työhuone Punavuoresta.

Ap

Vierailija
10/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä kerran asut siellä niin etkö itse tiedä millaista siellä on asua?

Me siis muutimme tänne viikko sitten :) Olen ihan noviisi vielä.

Toki tiedän kaupunginosan ennestään, mutten mitään inside-juttuja.

Ap

Vierailija
11/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anton on jo niin nolo. Kaikki tavikset käy siellä kun luulee että se on jotenkin erikoista :)

Missäs paljasjalkaiset ullanlinnalaiset käy ruokaostoksilla? Ap

Vierailija
12/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kade. Itse haluaisin kämpän siitä mistä näkee Tallinnaan. Mikäs katu se onkaan?

Vierailija
13/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa pikkuhiljaa jurppia Ullanlinnan träshääminen tällä foorumilla. Ihan tavallisia ihmisiä siellä asuu, samanlaisia kuin muuallakin. Itsekin perus akateeminen duunari, pienituloinen luonnontieteellisen alan tutkija. Ei kaikkien asuntojen vuokra Etelä-Helsingissä mitään mansikoita maksa, kun vain pitää silmät auki asuntoja etsiessä.

Ihania kahviloita ja pikkuliikkeitä on mm. Korkeavuorenkadulla, Laivurin valinta kiva lähikauppa. Kesällä Eiranranta ja Merisatamanranta erittäin viihtyisiä ulkoilualueita, plussana kulkuyhteydet Uuni- ja Liuskasaareen. Pietarinkadun Sopranosissa hyvät pizzat.

Vierailija
14/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa pikkuhiljaa jurppia Ullanlinnan träshääminen tällä foorumilla. Ihan tavallisia ihmisiä siellä asuu, samanlaisia kuin muuallakin. Itsekin perus akateeminen duunari, pienituloinen luonnontieteellisen alan tutkija. Ei kaikkien asuntojen vuokra Etelä-Helsingissä mitään mansikoita maksa, kun vain pitää silmät auki asuntoja etsiessä.

Ihania kahviloita ja pikkuliikkeitä on mm. Korkeavuorenkadulla, Laivurin valinta kiva lähikauppa. Kesällä Eiranranta ja Merisatamanranta erittäin viihtyisiä ulkoilualueita, plussana kulkuyhteydet Uuni- ja Liuskasaareen. Pietarinkadun Sopranosissa hyvät pizzat.

Sä ootkin vuokralainen. Ei ne oo aitoja ullislaisia.

Vierailija
15/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Kapteeninkadun eteläpäässä. Ullanlinnassa talo, jossa asut on kaikki kaikessa. Ap:n tapauksessa (jugendtalo) tämä puoli on kunnossa. Paljon merkitsee myös, missä päin Ullanlinnaa asut.

Ullanlinnahan on iso, heterogeeninen alue, jolla on esim useita postinumeroita. Täällä etelässä (Merikatu-Neitsytpolku- Tehtaankatu- Laivurinkatu välinen alue) asuu paljon aatelisia, ruotsinkielisiä kulttuuriperheitä ja todella vanhaa rahaa. Ollaan todella konservatiivisia, mikä näkyy pukeutumisessa, vapaa-ajan harrastuksissa ja vierailukulttuurissa. Täällä asuu noin 120-130 perhettä, todellisia paljasjalkaisia jotka ovat täällä jo viidettä tai neljättä sukupolvea.

Ullanlinnan itäosassa Kaivarin vieressä (Neitsytpolku-Puistokatu-Tehtaankatu) asuu paljon ulkomaalaisia, diplomaatteja ja muutenkin kansainvälisempää väkeä. Kaivopuiston läheisyys vaikuttaa ja monet asukkaat ovatkin identiteetiltään enemmän kaivarilaisia kuin ullanlinnalaisia. Ei ole sattumaa, että roomalaiskatolinen kirkko on keskellä tätä aluetta. Muun Ullanlinnan perspektiivistä tämä alue on vähän syrjässä.

Ullanlinnan keskiosa (Tehtaankatu-Neitsytpolku-Vuorimiehenkatu-Laivurinkatu ) muodostaa kokonaan oman maailmansa. Tähän kuuluu mielestäni myös Korkeavuorenkadun länsipuoli. Täällä on vähän pienempiä asuntoja ja erilainen tunnelma kuin etelässä. Paljon kauppoja, putiikkeja ja ravintoloita ja siten myös vilkkaampaa.

Lopulta on Ullanlinnan pohjoisosa (Tarkk'ampujankadusta ja Tähtitorninkadusta pohjoiseen, joka rajoittuu lännessä Laivurinkatuun ja Merimiehenkatuun, pohjoisessa Ullanlinnankatuun ja Kaartinkujaan sekä idässä Eteläsatamaan.) Tähän alueeseen kuuluvat suuret puistoalueet Johanneksen puisto ja Tähtitorninmäki. Tämä on Ullanlinnan vanhinta osaa ja väestöllisesti sekä kulttuurisesti lähellä Kaartinkaupunkia ja Kluuvia. Alueella on paljon julkisia rakennuksia, mikä tekee siitä komean mutta mielestäni vähemmän kodikkaan alueen. Tämä on myös hyvin varakasta aluetta, muttei yhtä konservatiivista kuin eteläinen Ullanlinna. Asukkaat ovat muodikkaita ja ilmapiiri on rennon tyylikäs.

Vierailija
16/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä ootkin vuokralainen. Ei ne oo aitoja ullislaisia.

Selvä homma. Menen sitten vastedes nimittämälläsi arvonimellä "epäaito ullislainen" :D

T: aikuisikänsä ko. kaupunginosassa asunut

17/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaartinkuja, Punanotkonkatu, Yrjönkatu, Ratakatu, Laivurinrinne ja -katu, Merisatamanranta + saaret, Puistokatu, Laivasillankatu. Näiden sisäpuolinen alue.

Asunnonvälittäjät esim aika mielellään laajentavat 'parempia' alueita ilmoituksissaan.

Vierailija
18/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään palveluita eikä parkkipaikkoja

Vierailija
19/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun sekä westendissä ja ullanlindassa ja nyyjorkissa,

Olen niin menenstynyt ja hyvä ihminen. harrastan puhelimella touhuamista ja ratsastusta.

Väkivaltainen äiti! Lasu!

Vierailija
20/60 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up