Hei! Ollaan juuri muutettu maalta Ullanlinnaan, kertokaapas, jotka tiedätte, millaista täällä oikein on asua!
Ollaan asuttu 6 vuotta ihan maalla Inkoossa ja nyt sitten muutettiin takaisin kaupunkiin.
Vinkatkaa kaikki Ullanlinnan inside-jutut, kaupat, raflat, tärkeät henkilöt, juorut, inhokit ym!
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Herää nyt ensin siitä unesta...
Mistä unesta?
Vierailija kirjoitti:
Alkaa pikkuhiljaa jurppia Ullanlinnan träshääminen tällä foorumilla. Ihan tavallisia ihmisiä siellä asuu, samanlaisia kuin muuallakin. Itsekin perus akateeminen duunari, pienituloinen luonnontieteellisen alan tutkija. Ei kaikkien asuntojen vuokra Etelä-Helsingissä mitään mansikoita maksa, kun vain pitää silmät auki asuntoja etsiessä.
Ihania kahviloita ja pikkuliikkeitä on mm. Korkeavuorenkadulla, Laivurin valinta kiva lähikauppa. Kesällä Eiranranta ja Merisatamanranta erittäin viihtyisiä ulkoilualueita, plussana kulkuyhteydet Uuni- ja Liuskasaareen. Pietarinkadun Sopranosissa hyvät pizzat.
Kerros nyt meille vielä, että minkälaista vuokraa sinä siitä unelmiesi kämpästä maksat ja kuinka paljon se sinun "pieni duunarin palkka" oikein on, jolla maksetaan Suomen kalleimman alueen vuokrat ja sen jälkeen käydään vielä ihanissa pikku kahviloissa siemailemassa lattea ja soppalilemassa ihkuissa pikkuputiikeissa?
Oikotie ainakin kertoi näin keskipalkkaiselle duunarille, että minun rahani ei Ullanlinnassa riittäisi edes 20 neliön komeroon.
Minäkin olen ollut töissä dementiakodissa Ullanlinnasta, ei poikennut muista dementiakodeista
Olen minäkin ollut siellä töissä palvelutalossa ja poikkesi ihan s****sti muista!!
47, ei sitten mennyt sarkasti läpi
Alueella on stadin parhaimpia pikkuputiikkeja. Kauniita, erilaisia ja tunnelmallisia kauppoja, joissa viihtyy ja asiakasta osataan palvella. Korkeavuorenkatu on kuin Pariisista.
Vierailija kirjoitti:
Alueella on stadin parhaimpia pikkuputiikkeja. Kauniita, erilaisia ja tunnelmallisia kauppoja, joissa viihtyy ja asiakasta osataan palvella. Korkeavuorenkatu on kuin Pariisista.
Niin, minustakin Korkeavuorenkatu on ihana! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa pikkuhiljaa jurppia Ullanlinnan träshääminen tällä foorumilla. Ihan tavallisia ihmisiä siellä asuu, samanlaisia kuin muuallakin. Itsekin perus akateeminen duunari, pienituloinen luonnontieteellisen alan tutkija. Ei kaikkien asuntojen vuokra Etelä-Helsingissä mitään mansikoita maksa, kun vain pitää silmät auki asuntoja etsiessä.
Ihania kahviloita ja pikkuliikkeitä on mm. Korkeavuorenkadulla, Laivurin valinta kiva lähikauppa. Kesällä Eiranranta ja Merisatamanranta erittäin viihtyisiä ulkoilualueita, plussana kulkuyhteydet Uuni- ja Liuskasaareen. Pietarinkadun Sopranosissa hyvät pizzat.
Kerros nyt meille vielä, että minkälaista vuokraa sinä siitä unelmiesi kämpästä maksat ja kuinka paljon se sinun "pieni duunarin palkka" oikein on, jolla maksetaan Suomen kalleimman alueen vuokrat ja sen jälkeen käydään vielä ihanissa pikku kahviloissa siemailemassa lattea ja soppalilemassa ihkuissa pikkuputiikeissa?
Oikotie ainakin kertoi näin keskipalkkaiselle duunarille, että minun rahani ei Ullanlinnassa riittäisi edes 20 neliön komeroon.
Olen pahoillani, jos oma elämäsi on kohdellut sinua kaltoin ja tehnyt sinusta niin katkeran, että koet tarvetta kerätä validaatiota vittuilemalla vauvapalstalla. Kyllä se aurinko vielä paistaa, kun maltat vääntää moisen irvistyksen pois kasvoiltasi!
Mulla ei ole tarvetta vastailla ilkeämielisiin viesteihin, joten säästän kummatkin meistä mielipahalta ja vaihdan ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Ja Stadin parhaat antiikkiliikkeet, jos siis oikea antiikki kiinnostaa eikä mikää second-hand.
Ullanlinnassa aamut ja päivät parhaimpia: Jengiä lappaa kaduilla ja kaek paikat auki. Illalla rupee olemaan kuollut niin kuin melkein mikä tahansa paikka Suomessa, yöllä näyttää kotikatu -sarjan lavasteelta. Olen asunut itse jo ihan riittävän kauan Korkeavuorenkadulla joten tiedän mistä puhun. Parasta tälläiselle pullasorsalle ovat Ullanlinnassa mantelikroisantit joita myydään Sis Delissä ja Anton et Antonissa, tekisi mieli rutistaa ja halata näitä tomusokeriköntsiä, niin ihania ne ovat!
Siihen aikaan kun tätini ja hänen miehensä asuivat Sea Horsen yläkerrassa esim 2000-luvun alussa niin ilmapiiri ja tunnelma olivat boheemimmat ja katukuva erilainen, nykyään alue näyttää ja tuntuu vauraammalta kuin silloin johon syynä asuntojenkin kallistuminen yhden konkreettisen mainitakseni.
Alueesta nauttivat selvästi eniten noin keski-ikäiset "leidit" sekä jäykät "eira gym" pariskunnat.
Itse en ikävä kyllä kuulu kumpaiseenkaan ryhmään joten tyydyn nauttimaan vaan niitä mantelikroisantteja.
Snobi/hipsterialuetta. Meri vieressä joten siksi viihdytään itse täällä.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Sielläkin nykyään tarpoo kaikennäköisiä p.ako.la.i.sia.
Jokos se ap on eronnu? Kolme vuotta vanha ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikotiellä näkyy monia yksiöitä 700-800e ja kaksioita tonnista alkaen (eli 500 jos asuu jonkun kanssa), ei mielestäni mitään ihan älyttömiä hintoja?
Niinmut yksiöissä asuvii ei lasketa!