Miten te työttömät vietätte päivänne?
Olen niin mielikuvitukseton etten keksi tekemistä ja kulutan päivät tylsistyneenä.
Asun Helsingissä. Monen mielestä varmaan täältä löytyisikin paljon tekemistä.
N23
Kommentit (28)
Nukun pitkään, pelaan tietokoneella simssiä (siis joo, löysin sisäisen simshullun taas itestäni... Viimeeks pelasin sitä joskus 13 vuotiaana), syön, käyn lenkillä.. Siinähän se kello onki hurahtanu sinne neljään ja poikaystävä tulee töistä. Sit tehdään yhdessä jotain. Jos se on omien kavereidensa kanssa, mä jumitan sisällä.
Hajoon tähän :D
N19
19-21, ei vaan tyttäreni ole kasvanut laiskaksi, vaan paahtaa töitä urkalla ja on neljän lafkan esimiehenä
Käyn kävelyllä ja kirjastossa, treenaan, siivoilen, teen ruokaa... Vielä alkusyksystä jaksoin viettää työhakemusten parissa aikaa joka päivä, mutta nyt ei enää jaksa innostaa. Selailen muutaman kerran viikossa paikkoja läpi ja haen sellaisia, joihin taitoni sopivat. Minulla on kyllä yksi keikkatyönantaja, mutta tällä hetkellä keikkaa ei ihmeemmin ole. Odottelen AMK-haun tuloksia, niiden pitäisi tulla ensi viikolla. Saan varmaan sydärin pelkästä riemusta, jos pääsen opiskelemaan.
Myönnän että joudun nykyään taistelemaan passivoitumista vastaan. Kun ei ole "pakko" mennä mihinkään tai tehdä mitään, asioita tulee helposti siirrettyä ja jätettyä tekemättä. Saa ihan todella psyykata itseään ovesta ulos ja tekemään jotakin hyödyllistä. Olen säikähtänyt näitä laiskuuden piirteitä itsessäni, koska töissä ollessa ei tällaisia ongelmia ollut. Sain paljon aikaiseksi ja jaksoin vaikka mitä.
Olen yrittänyt pitää päivissä jonkinlaisen aikataulun. Esimerkiksi käyn joka aamu kävelyllä klo 9, jotten vain jämähtäisi sänkyyn tai sohvalle. Salille olen ottanut päiväkortin, joka oli puolet halvempi ja sillä pääsee treenaamaan vain klo 6-14. Tämä tekee sen, että treenaamaan pitää mennä päivällä, enkä voi siirtää sitä iltaan. Ja sitten, kun olen päivällä aktiivinen, mielialakin on yleensä parempi ja pirteämpi.
Vierailija kirjoitti:
Tulen hulluksi, olen kaksi viikkoa ollut osa-aikaeläkkeellä 47 vuoden työuran jälkeen, teen töitä vaan 2 tai 3 päivää viikossa. En voi ymmärtää, että nuoret ihmiset löhöää vaan. Jos ei ole töitä, voihan ihminen opiskella.
Kuka pelkästä löhöämisestä on puhunut. Itselläni niin paljon tekemistä, etten töihin edes kerkeäisi. Suosittelen hankkimaan enemmän elämään sisältöä työelämän ulkopuolelta.
Panokavereiden kanssa nussutellaan ja päihdytään. :D
Enimmäkseen pelailen jotain pelejä, lisäksi luen tätä palstaa ja selailen nettiä.
25, en ehdi hankkia sisältöä elämääni, kun on niin paljon töitä
MItä sitä turhaa valmiissa maailmassa hötkyilemään.