Väkivaltainen mieheni ei aio maksaa senttiäkään elatusmaksuja, kun eroamme
Olen se tyyppi, joka joutuu nukkumaan patjalla jne. ja mieheni on ollut minua kohtaan väkivaltainen (katkonut luita jne. ja hakannut päähän). Olisin nyt eroamassa, niin tämä osakesalkkuaan ja muuta varallisuuttaan jatkuvasti kasvattava mieheni ei kuulemma aio maksaa senttiäkään elatusmaksuja, koska tililleni on talletettuna lasten lapsilisät kahden vuoden ajalta (se on tehty, koska mies pakotti niin ja en saanut aiemmin koskea rahoihin, vaikka ne olivat tililläni).
Mies on todella hankala, äkkipikainen ja kontrolloiva ja hän ei myöskään aio luopua yhteishuoltajuudestakaan ja vaatii kolmasosan kuukaudesta hänelle lähipäiviksi. Pelottaa sekin, miten mies pärjää lasten kanssa sitten yksin, kun hänellä on todella heikot hermot ja sitten ei ole toista aikuista enää paikalla. Vaadinkohan liikaa, mutta edes 100 euroa per lapsi olisi ollut mielestäni asiallinen summa? Miehen palkka on noin 9000 euroa kuukaudessa bruttona.
Mieheni on tosi supliikkitaitoinen, hauska ja mukava "vilkkusilmä" vieraille ihmisille ja puhui lastenvalvojan puolelleen, niin menimme lähinnä miehen toiveiden mukaan ja jätettiin elatusmaksuasiat sopimatta sekä lastenvalvoja painotti, että miehen ei kannata luopua yhteishuoltajuudesta missään tapauksessa. Itse olen hieman ujompi ja vakavampi ja ulkopuolisille tulee sellainen vaikutelma, että mä olen se tylsempi tyyppi ja mieheni olisi symppis "perussälli".
Kommentit (46)
Ihan sama, mitä mies *haluaa*, elatusmaksut eivät riipu tahtotilasta, ne maksetaan, sillä siisti.
Voikohan niitä elareita selvitellä jälkikäteenkin? Että saatais muutto pois alta jne.? Jospa mies heltyisi vähän myöhemmin, jos ei nyt heti. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on just se hetki kun sun pitää pitää puolesi. Elarit on tarkoitettu lapsille ja sinulla on oikeus niitä vaatia.
Ei kai elariasiaa kokonaan sivuutettu lastenvalvojalla? Sovittiinko siitä siis jo jotain, mies sanoi ettei maksa, sinä sanoit okei ja lastenvalvoja sanoi okei sinne? Vai siis hä.Sillä kerralla loppui aika kesken ja se lastenvalvoja sanoi, että voimme sopia uuden ajan, jos haluamme. Mieheni oli aivan riemuissaan sen tapaamisen päätteeksi, kun kaikki meni juuri niin kuin hän halusikin.
Provohan se, kyllä yksi käynti riittää, ei ne mitään terapiaistuntoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No avaa jo hiton ovimatto suusi. Kuinka tollo pitää ihmisen olla. Lasketat juuri sen summan elareita mitä kuuluu. Muut hoitaa niiden karhuamisen mieheltä. Ja ota osasi omaisuudesta.
Ja näytä kaikki viestit mitä olet tännekin kirjoittanut.Mieheni on hieman hankala, sillä uhkailee mua, jos en tee niinkuin hän haluaa. Esim. terveydettäni ja henkeäni.
Et tapaa häntä kaksin, nauhoita puhelut, säästä tekstarit ja spostit. Uhkailuista menet poliisin puheille.
Mies ei ole antanut noita uhkauksia kirjallisesti, vaan suullisesti ja siten, ettei ollut esim. kännykkää lähellä. Ja mies on sanonut, että jos kerron poliisille, niin mulle tulee käymään todella huonosti ja hän kuulemma takaa sen. Mies ei ole edes mitenkään epäilyttävän näköinen (vaan on lyhyttukkainen, hyvin koulutettu ja varakas "anopin unelma"), mutta suoltaa tosi julmaa juttua kahdenkesken sekä haukkuu ja haistattelee, nöyryyttää ja rajoittaa.
Onko pitkätukkaiset epäilyttävän näköisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No avaa jo hiton ovimatto suusi. Kuinka tollo pitää ihmisen olla. Lasketat juuri sen summan elareita mitä kuuluu. Muut hoitaa niiden karhuamisen mieheltä. Ja ota osasi omaisuudesta.
Ja näytä kaikki viestit mitä olet tännekin kirjoittanut.Mieheni on hieman hankala, sillä uhkailee mua, jos en tee niinkuin hän haluaa. Esim. terveydettäni ja henkeäni.
Turvakotiin, jos mies on väkivaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, mitä mies *haluaa*, elatusmaksut eivät riipu tahtotilasta, ne maksetaan, sillä siisti.
Mitä jos mies kieltäytyy tai vetoaa säästettyihin lapsilisiin (tietääkseni niiden ei pitäisi vaikuttaa ja joo, ne ovat ainoat säästöni, kun miehellä itsellään on varallisuutta jotain 300 000, jos nyt siihen vertailuun mennään)? Mitä jos hän siitäkin alkaisi uhata terveyttäni? Mietin tässä, että voisin sisuuntua ja etsiä itselleni parempipalkkaista työpaikkaa.
Veikkaan myös, että mies yrittää estää eroamistani uhkailemalla ja sillä, että hän ei sitten maksaisi osuuttaan. :/ Mieheni on nimittäin ihan superpihi ja maksan hänelle koko vastikkeen + rahaa asunnon "kulumisesta" kuukausittain.
Nauran kyllä sitten, kun mies löytää sellaisen havittelemansa nuoremman ja kauniimman naisen (mies on valittanut iästäni ja ulkonäöstäni päivittäin nyt monen vuoden ajan), joka ehkä pistää hänet ruotuun. Musta ei siihen ole, mutta ehkä joku muu saisi hänet avaamaan silmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tapaa häntä kaksin, nauhoita puhelut, säästä tekstarit ja spostit. Uhkailuista menet poliisin puheille.
Mies ei ole antanut noita uhkauksia kirjallisesti, vaan suullisesti ja siten, ettei ollut esim. kännykkää lähellä. Ja mies on sanonut, että jos kerron poliisille, niin mulle tulee käymään todella huonosti ja hän kuulemma takaa sen. Mies ei ole edes mitenkään epäilyttävän näköinen (vaan on lyhyttukkainen, hyvin koulutettu ja varakas "anopin unelma"), mutta suoltaa tosi julmaa juttua kahdenkesken sekä haukkuu ja haistattelee, nöyryyttää ja rajoittaa.
Onko pitkätukkaiset epäilyttävän näköisiä?
Ei minun mielestäni (ja itse olen pitkätukkainen), mutta siis hän on sellainen vähän sliipattu perusmies, ei mikään "epäilyttävän" näköinen tatskattu "liian" persoonallisen oloinen tyyppi tai narkkarin tai alkoholistin näköinen, joka voisi herättää epäluuloja viranomaisissa ulkonäkönsä vuoksi.
Jos tämä on totta, MENE TURVAKOTIIN. Älä suostu palaamaan sieltä lapsinesi ennen kuin viranomaiset uskovat sinua ja totuus tulee ilmi. Lapsia ei missään nimessä väkivaltaiselle, aggressiiviselle uhkauksia latelevalle miehelle! Lähde turvakodista ainoastaan uuteen salattuun määränpäähän. Yritä myös hankkia todisteita miestä vastaan. Ja turvakotiin lähdette sitten miehen tietämättä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on just se hetki kun sun pitää pitää puolesi. Elarit on tarkoitettu lapsille ja sinulla on oikeus niitä vaatia.
Ei kai elariasiaa kokonaan sivuutettu lastenvalvojalla? Sovittiinko siitä siis jo jotain, mies sanoi ettei maksa, sinä sanoit okei ja lastenvalvoja sanoi okei sinne? Vai siis hä.Sillä kerralla loppui aika kesken ja se lastenvalvoja sanoi, että voimme sopia uuden ajan, jos haluamme. Mieheni oli aivan riemuissaan sen tapaamisen päätteeksi, kun kaikki meni juuri niin kuin hän halusikin.
Ei ole provo. Olimme suunnilleen kaikesta eei mieltä, niin meni vänkäämiseen se aika (tai sitten mieheni tahallaan pelasi aikaa mm. myös "mukavana miehenä" juoruilemalla ihan muita juttuja). Se varattu aika oli 1,5 tai kaksi tuntia (en muista enää), mutta 15 minuuttia ennen loppua tuli se rahapuoli puheeksi ja mies sanoi hymyillen, että me setvitään se keskenämme ja lastenvalvoja uskoi. Yhdessä varaisimme uuden ajan ja menisimme toisella ajalla. Mutta eihän mies tietenkään enää sinne halua mennä. Hän sai sen mitä halusi jo.
Tee lasu. Käy oikeusavussa. Psykologilla. Narsistienuhrientuki-sivuilla. Lääkärilausunnot. Valvotut tapaamiset. Lähestymiskielto.
Mainosta lapsen etua.
Varaudu vähättelyyn, valheisiin ja pilkkaan.
Älä ikinä, koskaan mene perheneuvolaan tai muuhun vastaavaan nassesi kanssa, koska kuten jo tiedätkin, tosi-tv:tä luvassa. Ja hervottoman hauskaa sellaista. HAH!
Pidä ehdottomasti jalat lämpimänä ja PÄÄ KYLMÄNÄ!!!!!!!!!
"Älä anna periksi, jos lapsestasi yhtään välität."
Viimeisen lauseen sanoi lastenvalvoja minulle, silloin joskus.
Rakenna omaa ja lapsen elämää. Pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on totta, MENE TURVAKOTIIN. Älä suostu palaamaan sieltä lapsinesi ennen kuin viranomaiset uskovat sinua ja totuus tulee ilmi. Lapsia ei missään nimessä väkivaltaiselle, aggressiiviselle uhkauksia latelevalle miehelle! Lähde turvakodista ainoastaan uuteen salattuun määränpäähän. Yritä myös hankkia todisteita miestä vastaan. Ja turvakotiin lähdette sitten miehen tietämättä!
Tämä on totta ja viranomaiset tietävät monella taholla tapauksestamme...onneksi! Olen kiitollinen poliiselle ja sosiaaliviranomaisille, että ovat auttaneet. Se fyysinen väkivalta on käytännössä loppunut, mutta mies uhkailee pahastikin edelleen sekä kiusaa muuten. Olemme yhteydessä sosiaaliviranomaisiin ja poliisi kirjasi ne asiat muistiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo. Olimme suunnilleen kaikesta eei mieltä, niin meni vänkäämiseen se aika (tai sitten mieheni tahallaan pelasi aikaa mm. myös "mukavana miehenä" juoruilemalla ihan muita juttuja). Se varattu aika oli 1,5 tai kaksi tuntia (en muista enää), mutta 15 minuuttia ennen loppua tuli se rahapuoli puheeksi ja mies sanoi hymyillen, että me setvitään se keskenämme ja lastenvalvoja uskoi. Yhdessä varaisimme uuden ajan ja menisimme toisella ajalla. Mutta eihän mies tietenkään enää sinne halua mennä. Hän sai sen mitä halusi jo.
Kaksi tuntia? Ei mee läpi.
Nykyään on kyllä sitten ihan taulukot joiden mukaan voi laskea elatuksen suuruuden. Toimitat vain tarvittavat tiedot omalta osaltasi, jos mies ei omiansa toimittaisikaan. Siis lastenvalvojalle. Tai sitten viet asian käräjille.
Ea:n voi maksaa myös könttänä. Luulisi 300000:n säästöistä sen verran irtoavan:)
Ja lapsen ensimmäiseen koulutukseen myöskin kuuluu osallistua, molempien vanhempien. Lapsi voi sitten sen ajan tullen hakea opiskelurahansa oikeuden päätöksellä "isi-kullalta".
Ja jos uhkailee tai mätkii, kysy toki poliisilta olisko niillä lainata ase jos tilanne eskaloituu...
Ok, älä kysy. Hieman mustaa huumoria. Loppukevennykseksi.
Harva narsistin kanssa "pärjää". Missään asiassa.
Tsemii.
Miksi perustit tämän keskustelun kun mikään neuvo ei kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen se tyyppi, joka joutuu nukkumaan patjalla jne. ja mieheni on ollut minua kohtaan väkivaltainen (katkonut luita jne. ja hakannut päähän). Olisin nyt eroamassa, niin tämä osakesalkkuaan ja muuta varallisuuttaan jatkuvasti kasvattava mieheni ei kuulemma aio maksaa senttiäkään elatusmaksuja, koska tililleni on talletettuna lasten lapsilisät kahden vuoden ajalta (se on tehty, koska mies pakotti niin ja en saanut aiemmin koskea rahoihin, vaikka ne olivat tililläni).
Mies on todella hankala, äkkipikainen ja kontrolloiva ja hän ei myöskään aio luopua yhteishuoltajuudestakaan ja vaatii kolmasosan kuukaudesta hänelle lähipäiviksi. Pelottaa sekin, miten mies pärjää lasten kanssa sitten yksin, kun hänellä on todella heikot hermot ja sitten ei ole toista aikuista enää paikalla. Vaadinkohan liikaa, mutta edes 100 euroa per lapsi olisi ollut mielestäni asiallinen summa? Miehen palkka on noin 9000 euroa kuukaudessa bruttona.
Mieheni on tosi supliikkitaitoinen, hauska ja mukava "vilkkusilmä" vieraille ihmisille ja puhui lastenvalvojan puolelleen, niin menimme lähinnä miehen toiveiden mukaan ja jätettiin elatusmaksuasiat sopimatta sekä lastenvalvoja painotti, että miehen ei kannata luopua yhteishuoltajuudesta missään tapauksessa. Itse olen hieman ujompi ja vakavampi ja ulkopuolisille tulee sellainen vaikutelma, että mä olen se tylsempi tyyppi ja mieheni olisi symppis "perussälli".
Mikset pitäinyt puoliasi ja varsinkin lastesi puolta??? Haaste oikeuteen lastesi nimissä ja heti, tuo ei käy päinsä. Ulkopuolisten mielipiteet merkkaa sulle hieman liikaa. Lasketa ne elarit ihan todellisen tarpeen mukaan, laskukaava löytyy netistä kyllä. Satku per lapsi on ihan liian vähän, minitaso on vajaa 150e/lapsi/kk.Lopeta se nöyristely !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kyseessa on lasten etu, siis sen miehen omien lasten etu, tajuatko?
Onko ap miehen väkivaltaa mitenkään dokumentoitu? Lääkärintodistuksia tms? Anna kun arvaan, et ole missään vaiheessa tehnyt poliisille rikosilmoitusta, vaan riemumiellä kantanut vaan kaikki sisälläsi...
Nyt olisi korkea aika terhistyä. Uhkaukset olisi hyvä tallentaa tai saada niille todistaja. Vanhoista hakkaamisista hankkia lääkärintodistus.
Ja sitten vaan niiden perusteella haet yksinhuoltajuutta. Miehesi on epävakaa narsisti, ja lapsien ei ole hyvä joutua olemaan pitkään miehen hoidossa.
Ja etävanhempi joutuu maksamaan elarit, vaikkei huvittaisi. Viime kädessä yhteiskunta maksaa ja karhuaa ne mieheltä. Ihan saa..nan sama, huvittaako häntä niitä maksaa, kun ne velotetaan palkasta.
Olet jotenkin niin omassa kuplassa, että ajatuksenjuoksusta on vaikea saada kiinni. Ehkä tajuat sen jonain päivänä itsekin.
Ainoa tapa pelastaa itsesi ja lapsesi on kertoa mahdollisimman monelle rehellisesti millainen mies on.
aivan sama, mitä miehesi sanoo, elarit menevät palkasta tai ulosoton kautta, jos ei muuten. Siinä ei miehen mielipide paina paskankaan vertaa.
Ei siis ole avioehtoa, mutta en uskalla tai toisaalta edes halua hänen rahojaan. Elarit kuitenkin olisivat tarpeelliset ja edes niin, että hän maksaisi edes sen minimisumman (taisi olla noin 150 eur per lapsi), vaikka hänen tulonsa ovatkin todella suuret.