Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltainen mieheni ei aio maksaa senttiäkään elatusmaksuja, kun eroamme

Vierailija
15.11.2016 |

Olen se tyyppi, joka joutuu nukkumaan patjalla jne. ja mieheni on ollut minua kohtaan väkivaltainen (katkonut luita jne. ja hakannut päähän). Olisin nyt eroamassa, niin tämä osakesalkkuaan ja muuta varallisuuttaan jatkuvasti kasvattava mieheni ei kuulemma aio maksaa senttiäkään elatusmaksuja, koska tililleni on talletettuna lasten lapsilisät kahden vuoden ajalta (se on tehty, koska mies pakotti niin ja en saanut aiemmin koskea rahoihin, vaikka ne olivat tililläni).

Mies on todella hankala, äkkipikainen ja kontrolloiva ja hän ei myöskään aio luopua yhteishuoltajuudestakaan ja vaatii kolmasosan kuukaudesta hänelle lähipäiviksi. Pelottaa sekin, miten mies pärjää lasten kanssa sitten yksin, kun hänellä on todella heikot hermot ja sitten ei ole toista aikuista enää paikalla. Vaadinkohan liikaa, mutta edes 100 euroa per lapsi olisi ollut mielestäni asiallinen summa? Miehen palkka on noin 9000 euroa kuukaudessa bruttona.

Mieheni on tosi supliikkitaitoinen, hauska ja mukava "vilkkusilmä" vieraille ihmisille ja puhui lastenvalvojan puolelleen, niin menimme lähinnä miehen toiveiden mukaan ja jätettiin elatusmaksuasiat sopimatta sekä lastenvalvoja painotti, että miehen ei kannata luopua yhteishuoltajuudesta missään tapauksessa. Itse olen hieman ujompi ja vakavampi ja ulkopuolisille tulee sellainen vaikutelma, että mä olen se tylsempi tyyppi ja mieheni olisi symppis "perussälli".

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että lastenvalvojan mielestä ok ettei ukko maksa. Vaikka vaikuttaisit miten tylsältä (mikä on täysin epäolennaista).

Vierailija
2/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jumalauta nainen, vähän asennetta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo elatusmaksu ole mikään halu-kysymys. Nyt lastenvalvojan puheille, mars.

Vierailija
4/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä voi jättää maksamatta. Miksi ihmeessä olet suostunut tuollaiseen "sopimukseen"? Tietysti jos teillä on viikko+viikko-systeemi niin sitten on eri asia.

Vierailija
5/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko tavata lastenvalvojaa yksin?

Vierailija
6/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No avaa jo hiton ovimatto suusi. Kuinka tollo pitää ihmisen olla. Lasketat juuri sen summan elareita mitä kuuluu. Muut hoitaa niiden karhuamisen mieheltä. Ja ota osasi omaisuudesta.

Ja näytä kaikki viestit mitä olet tännekin kirjoittanut.

Vierailija
7/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä voi jättää maksamatta. Miksi ihmeessä olet suostunut tuollaiseen "sopimukseen"? Tietysti jos teillä on viikko+viikko-systeemi niin sitten on eri asia.

Mies ei vain suostunut muuhun ja sanoi, että jätetään se elarisopimus myöhempään ajankohtaan (eli kokonaan väliin).

Vierailija
8/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se elatusmaksu on lapselle, ei lastenvalvoja anna vanhempien jättää maksamatta. Lähivanhempi kustantaa elämisen, ja etä osallistuu sihen elatusmaksulla.

Ei lapsilisillä ole siihen mitään tekemistä ( siis aiemmilla).

Uusi aika ja sovitte elatusmaksun. Ei sinun tarvitse tuohon suostua, ja jos et suostu ei noin tehdä!

Siitä olen samaa mieltä ettei isän kannata luopua yhteishuoltajuudesta, miksi sinusta pitäisi?

Vierailija
9/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No avaa jo hiton ovimatto suusi. Kuinka tollo pitää ihmisen olla. Lasketat juuri sen summan elareita mitä kuuluu. Muut hoitaa niiden karhuamisen mieheltä. Ja ota osasi omaisuudesta.

Mieheni on hieman hankala, sillä uhkailee mua, jos en tee niinkuin hän haluaa. Esim. terveydettäni ja henkeäni.

Vierailija
10/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppäs ihan yksin sinne lastenvalvojan juttusille. Elä tyydy mihinkään huonoon ratkaisuun.

Vierailija
11/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks lastenvalvojan käynnillä kuulu puhua elatusmaksuista? Se nyt on yks ja sama mitä oletko lastenvalvojan mielestä hauska vai tylsä, mutta kyllä se ne elarit voit vaatia.

Vierailija
12/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se elatusmaksu on lapselle, ei lastenvalvoja anna vanhempien jättää maksamatta. Lähivanhempi kustantaa elämisen, ja etä osallistuu sihen elatusmaksulla.

Ei lapsilisillä ole siihen mitään tekemistä ( siis aiemmilla).

Uusi aika ja sovitte elatusmaksun. Ei sinun tarvitse tuohon suostua, ja jos et suostu ei noin tehdä!

Siitä olen samaa mieltä ettei isän kannata luopua yhteishuoltajuudesta, miksi sinusta pitäisi?

Sen vuoksi mielelläni olisin toivonut, että hän luopuisi, sillä mies on todella hankala ja itsekäs tapaus ja mielellään kostaa asioita ja tekee niitä huvikseen mahdollisimman hankaliksi. Hän myös lupailee, eikä pidä lupauksiaan jne. Esim. lapsella oli tiettyä terveysongelmaa, niin mies olisi kieltäytynyt hoidoista, kun ne piti aloittaa ajoissa. Sain sentään pidettyä pääni siinä asiassa.

Vierailija
13/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on hieman hankala, sillä uhkailee mua, jos en tee niinkuin hän haluaa. Esim. terveydettäni ja henkeäni.

Et tapaa häntä kaksin, nauhoita puhelut, säästä tekstarit ja spostit. Uhkailuista menet poliisin puheille.

Vierailija
14/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneppäs ihan yksin sinne lastenvalvojan juttusille. Elä tyydy mihinkään huonoon ratkaisuun.

Hyvä idea. Täytyy mennä. Tosin ei sitä sopimusta voi tehdä ilman molempia osapuolia tietääkseni. :/ Jo eka tapaaminen jäi väliin juuri siksi, kun mies ei päässyt sinne.

Vierailija
15/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se uhkaa sun terveyttä ja henkeä ja on pahoinpidellyt sua, miksi et mene tekemään rikosilmoitusta, ja lähde lapsen kanssa pakoon? Turvakotiin tms.?

Vierailija
16/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tapaa häntä kaksin, nauhoita puhelut, säästä tekstarit ja spostit. Uhkailuista menet poliisin puheille.

Mies ei ole antanut noita uhkauksia kirjallisesti, vaan suullisesti ja siten, ettei ollut esim. kännykkää lähellä. Ja mies on sanonut, että jos kerron poliisille, niin mulle tulee käymään todella huonosti ja hän kuulemma takaa sen. Mies ei ole edes mitenkään epäilyttävän näköinen (vaan on lyhyttukkainen, hyvin koulutettu ja varakas "anopin unelma"), mutta suoltaa tosi julmaa juttua kahdenkesken sekä haukkuu ja haistattelee, nöyryyttää ja rajoittaa.

Vierailija
17/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on just se hetki kun sun pitää pitää puolesi. Elarit on tarkoitettu lapsille ja sinulla on oikeus niitä vaatia.

Ei kai elariasiaa kokonaan sivuutettu lastenvalvojalla? Sovittiinko siitä siis jo jotain, mies sanoi ettei maksa, sinä sanoit okei ja lastenvalvoja sanoi okei sinne? Vai siis hä.

Vierailija
18/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä omaisuuden osituksestakin saisin ikävämmän laatuisen koston. En vitsi riskeerata henkeä tai terveyttä jonkun 150 000 euron tähden.

Vierailija
19/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on just se hetki kun sun pitää pitää puolesi. Elarit on tarkoitettu lapsille ja sinulla on oikeus niitä vaatia.

Ei kai elariasiaa kokonaan sivuutettu lastenvalvojalla? Sovittiinko siitä siis jo jotain, mies sanoi ettei maksa, sinä sanoit okei ja lastenvalvoja sanoi okei sinne? Vai siis hä.

Sillä kerralla loppui aika kesken ja se lastenvalvoja sanoi, että voimme sopia uuden ajan, jos haluamme. Mieheni oli aivan riemuissaan sen tapaamisen päätteeksi, kun kaikki meni juuri niin kuin hän halusikin.

Vierailija
20/46 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se uhkaa sun terveyttä ja henkeä ja on pahoinpidellyt sua, miksi et mene tekemään rikosilmoitusta, ja lähde lapsen kanssa pakoon? Turvakotiin tms.?

En uskalla, sillä pelkään miehen kostoa. Kerroin siitä poliisille ja ls-sosiaalityöntekijöillekin ainakin aluksi, mutten uskaötanut kertoa yksityiskohtia. Myöhemmin yhteisessä tapaamisessa, jossa mies oli paikalla, oli mun pakko vetää sanojani hieman takaisinkin, ettei mieheni suuttuisi. Nämä kaikki menee hänen mielialojen ja uhakusten ehdoilla loppujen lopuksi. Olen ihan hoikka ja käyn töissä sekä ainakin aiemmin perusterve, mutta mulla on nykyään sydänoireita (rytmihäiriöitä) ilmeisesti osin tämän stressin ja vääntämisen sekä miehen tekemien uhkailuiden, säikyttelyiden ja kiusaamisen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan