Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Somacin lopettaminen aiheuttaa närästystä?

Vierailija
15.11.2016 |

Minulla on ärtynyt suoli ja olen syönyt Somacia pari kuukautta. Nämä Somacit aiheuttavat kuitenkin sivuoireita ja on pakko lopettaa niiden käyttö, mutta heti lopetettuani saan pahempia närästysoireita kuin ennen Somacin aloittamista. Voiko kyseessä olla Somacin vieroitusoireet? Eihän tätä lääkettä pysty edes lopettamaan kun oireet pahenevat niin paljon.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Losecia, jos toimisi paremmin.

Vierailija
2/20 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää mitäsivuoireita somac muka aiheuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somacia ei pitäisi lopettaa kerralla vaan pienentäen annosta muutaman viikon ajan. Oletko tehnyt niin?

Vierailija
4/20 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minulla närästys pahenee joka kerta kun lopetan, mutta se on tähän asti mennyt ohi melko nopeasti. Vain satunnaisesti olen joutunut somacia käyttämään.

Vierailija
5/20 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön myös Libraxia , joten sillä voimolla vaikutusta asiaan, mutta Somacin kanssa yhdessä nuo aiheuttavat kuvotusta, huimausta ja muuta vastaavaa. Mahakin tuntuu olevan epämääräisessä kunnossa. Kokeilin olla ilman Somacia muutaman päivän, mutta vatsahapot nousivat kurkkuun entistä pahemmin.

Ap

Vierailija
6/20 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tiedä miten lopettaa muuten kuin kerralla, kun annokseni on 20mg, eikä tabletteja saa puolittaa.

Ap

Vierailija
7/20 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somac 20? eikö oo käsikauppa tuote? Mä syön somac 40 ja sitä siis närästykseen kun närästää. Annettu aikoinaan sydämen tykytyksiin.Somac voi aiheuttaa kuvotusta, rajua oksentamista yms ja vahingoitaa maksaa pitkään jatkuvasti käytettynä-

Vierailija
8/20 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin aiheuttaa närästystä. Vatsahapot vahvistuvat Somacin käytön aikana ja ovat todella ärhäkässä kunnossa kun lopettelet kuuria. Lääkäri suositellut esim. joka toinen päivä ottamaan enne lopullista lopettamista. Olen syönyt päivittäin vuosia enkä ole saanut vielä lopetettua.

Vierailija
9/20 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somac 20? eikö oo käsikauppa tuote? Mä syön somac 40 ja sitä siis närästykseen kun närästää. Annettu aikoinaan sydämen tykytyksiin.Somac voi aiheuttaa kuvotusta, rajua oksentamista yms ja vahingoitaa maksaa pitkään jatkuvasti käytettynä-

20mg saa ilman reseptiä. En tiedä mitä haet takaa. Yhtä lailla se aiheuttaa sivuoireita.

Ap

Vierailija
10/20 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ja en saanut Somacin lopettamiseen mitään ohjetta. Närästys helpotti, mutta ruoka ei sula yhtään.

Vierailija
11/20 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa ilkka-pohjalaisesta 28.9 2020 siinä on hyvä kirjoitus nuoresta naisesta jolla on refluksi. Hän kirjoittaa. Ajatus siitä että vatsassani on liian vähän vatsahappoja. Silloin ruoka ei sula. Hän otti käyttöön tietynlaisen ruokavalion,vahvat propiootit sekä lisäravinteet vatsan limakalvoa vahvistamaan. Ruokavalio täydentyi myös ravintorikkaalla luuliemellä. 1rkl omenaviinietikkaa lasilliseen vettä 1/2 h ennen ruokailua se auttaa ruokaa pilkkoutumaan

Vierailija
12/20 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui närästys ja refluksioireet kun jätin suklaan, karkit ja viljatuotteet pois. Kaurasta ei tule oireita, mutta pienikin määrä vehnää alkaa närästää.

Vierailija
13/20 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljen suilustosyöpä alkoi just noin

Vierailija
14/20 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui närästys ja refluksioireet kun jätin suklaan, karkit ja viljatuotteet pois. Kaurasta ei tule oireita, mutta pienikin määrä vehnää alkaa närästää.

Suurin osa närästyksestä korjaantuu oikealla ruokavaliolla. Esim. gluteeniallergia aiheuttaa närästystä. Monen on hankala luopua kahvista joka aiheuttaa suurimman osan oireista.

Vierailija
15/20 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys voi pahentua lopettamisvaiheessa joksikin aikaa. Ota tosiaan tabu joka toinen päivä, niin maha ehtii tottua uuteen tilanteeseen.

Vierailija
16/20 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kerrasta lopettanut, niin se vatsahappojen oma tuotanto ryöpsähtää kunnolla hetkessä käyntiin ja tulee oireita. Tilanne muuttuu kerralla aika paljon. Siksi parempi lopettaa pikkuhiljaa.

Vierailija
17/20 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lääke ei ole korjannut eikä tule korjaamaan elimistöäsi. Ainoastaan ruokavalion (ja ehkä elämäntapojen) muutos korjaa närästyksen.

Söin kaksi vuotta Zoltia. Pidin välillä taukoa kunnes refluksi-ja suolisto-oireet palasivat. Tajusin, että en halua elää näin. Jätin pois kahvin, vahvat mausteet, tomaatin, sipulin ja maitotuotteet. Vähensin gluteenittoman leivän syöntiä. Opettelin syömään päivässä kilon kasviksia, että saisin entsyymejä. Kahdessa kuukaudessa närästys katosi ja nyt puolen vuoden jälkeen voin satunnaisesti syödä pullan tai juoda kupin kahvia.

Elämä on nyt ihanaa, vaikka jotkut idiootit ympärilläni surkuttelevat, kun joudun syömään terveellistä ruokaa.

Vierailija
18/20 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen vanhaa aihetta (löysin googlella tänne). 

Olen syönyt noin 1,5v 40 mg Somacia. Vasta nyt sain lähetteen vatsalaukun tähystykseen, ja ohjeeksi lopettaa lääkkeen viimeistään viikkoa ennen tähystystä. 

Mitenköhän paljon etukäteen kannattaisi alkaa valmistautumaan lopetukseen? Otan siis 2 x 20 mg päivässä, yhden tabletin aamuin illoin. 

Kunpa vain olisikin korjautunut ruokavaliolla tai edes näillä lääkkeillä, mutta ei, edelleen nousee ruuat kurkkuun ja välillä takaisin suuhun asti. :( Somacista en ole huomannut muita oireita, kuin tuon ettei ruoka sula kunnolla ja välillä vatsa jotenkin sekaisin, tosin se voi johtua muustakin. 

Vierailija
19/20 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta ,se auttaa hyvin paljon.

Vierailija
20/20 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta ,se auttaa hyvin paljon.

Olen 170 cm pitkä ja painan 54 kg. En laihduta. Jos olisin ollut ylipainoinen, lääkäri olisi varmaan ottanut tämän tosissaan jo aikaisemmin... vasta lääkäriä vaihtamalla sain lähetteen tähystykseen.