Onko turhaa mennä kolonoskopiaan huomenna? Tyhjennyksestä tietävä, auttaisitko?
Join ekan annoksen Citrafleetiä kl17.
Kolonoskopiaan on aika 10.30, sain ohjeet Picoprepin käyttöön joka sanoi että eka annos 16h ennen toimenpidettä, toinen 12h ekan jälkeen, n4-h ennen toimenpidettä.
Apteekissa ei ollut Picoprepin, sanottiin että Citrafleetiä on sama aine ja toimii samalla tavalla, kun sanoin että käyttöohje on ihan eri kuin mitä sain kotiin niin sanottiin vain että käytä saamieni ohjeiden mukaan, sama aine se on.
No, nyt otin tosiaan ekan annoksen 2h sitten ja mitään ei ole tapahtunut vielä!
Onks tää nyt jotenkin epäonnistunut sit, niin että on ihan turhaa tuhlata lääkärin aikaa huomenna jos kerran suoli ei ole tyhjentynyt?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Mä ottaisin sen Citrafeetin ohjeen mukaan. En itse enää muista mikä mun lääke oli, mutta se piti juoda suht yhteen syssyyn, ja sitä oli useampi litra.
Se oli varmaan se joku Colonsteril... Tätä on vain 2 annospussia, sekoitetaan 1.5dl veteen.
Paketin ohje sanoi että ota aamulla klo8 päivänä ennen toimenpidettä, ja toinen annos sitten joskus, en muista enää mitä siinä luki.
Toisaalta en ole syönyt kunnolla pariin viikkoon, vain kerran päivässä, joten ehkä en olekaan niin täynnä gaggaa ja siksi kestää ennen kuin tapahtuu jotain..
Mulla on mennyt useampi tunti ennen kuin on alkanut tapahtumaan. Odottele vielä rauhassa, eiköhän se hätä viimeistään puolilta öin yllätä. :D
Älä huoli, kyllä tuo aine alkaa toimimaan😁
Muistelisin, että mulla meni monta tuntia ennen kuin "tyhjentyminen" alkoi, jopa 5 (en kyllä tästä mene ihan takuuseen, pitkään kuitenkin)
Mä ottaisin sen Citrafeetin ohjeen mukaan. En itse enää muista mikä mun lääke oli, mutta se piti juoda suht yhteen syssyyn, ja sitä oli useampi litra.