Muita jotka oloittavat opiskelut elokuussa?
Paikka on amk:n varmistunut ja opinnot alkavat 25.8. Kuinkahan tästä tulevasta syksystä ja talvesta mahtaa selvitä? ?:|
Kommentit (8)
Mulla kans alkaa yliopisto opiskelut tuossa parin viikon päästä. Jaikks :) Oon tosi ilonen ja onnellinen siitä, mut toivottavasti tää väsymys hellittäis ees vähän syksyn kuluessa. Oon niin kauheen väsyny koko ajan :/ Vaikia keskittyä yhtään mihinkään.
Miten ootte meinannu hoitaa sitten opiskeluiden jatkamisen? Todennäköisesti itse viiimistään keskeytän opinnot helmikuun lopulla (muutto toiselle paikkakunnalle ja ei kauheen pitkästi enää laskettuun aikaan) Onko kukkaan miettiny niin pitkälle? :D Mää en tiiä kyllä yhtään et miten sitte syksyllä 2009. Saapnähä! <3
Jännittää miten rahat riittää, lapsia on useampi. Uusi elämän tilanne.Mitä alat opiskella?
yliopistosta aukesi paikka, samaa olen miettinyt minäkin kun töissäkin pitäisi käydä.
Mulla ei ole tämänpäivän opiskelutavoista mitään hajua. Meneekö iltaisin miten paljon läksyjen tekoon vai tuleeko niitä kotitöitä paljonkaan? Onko pääasia vain päästä tenteistä läpi niin loppu menee sitten ikäänkuin omalla painollaan? Niin ja millähän tässä meinaa elämänsä rahoittaa, lainalla vai onko pakko vielä käydä kaiken tämän päälle töissäkin. Ja lapsia tässä myös mietin kunhan eivät jää heitteille vaan aikaa olisi myös heille. Sen verran kuitenkin heillä ikää, että vessassa käyvät itse ja leipää ja banaania osaavat nälkäänsä itsekin ottaa.
Kannattaako tämä opiskelun aloitus nyt kuitenkaan, jos unohtaisin tulevaisuuden isommat palkkapussit kokonaan. Ahneuttako tämä vain on, kaikki vaan pitää saada eikä koskaan ole hyvä.
Tämmöisiä mietin. Muille sallisin mutta itselle vaikea hyväksyä korkeampaa elintasoa.
Minä opiskelen aina, etten vasta aloita. Mutta haluan kannustaa muita. En lupaile ruusuilla tanssimista. Kuhan muistaa joka päivä opiskella, niin ei ennen tenttiä kaikki ruuhkaudu päälle. Tehtävät pyrkii palauttamaan mahdollisimman pian. Ei pidä jättää niitäkään viime tinkaan. Aloittaa tekemään niitä heti, kun ne annetaan, niin saa kunnolla tehdä. Muistaa, että yksi laiskapäivä vähentää opiskelu aikaa päivän. Mielummin joka ikinen päivä lukee ainakin vähän. Lapsiperheellinen kannattaa tehdä itselleen lukemisjärjestyksen ja pitää siitä kiinni, eikä lintsaa omista suunnitelmista. Raha asia onkin sitten aivan eri juttu......................................... Jos ei ota lainaa, on varmasti tiukkaa. Silloin tällöin töitä joutuu varmasti tekemään, jos haluaa leveämpää elämää.
Sosionomi- opinnot alkavat elokuussa. Monimuotona, aikuisopintoja.
Hiukan myös pelottaa, kun meillä on lapset tosi pieniä. Mutta on ihanaa, että saa noita opintoja eteenpäin. :)
Voimia kaikille teille muille opintonsa aloittajille! (ja jatkajille....)!
lisää mielelläni ottaisin vastaan, lukemistaktiikasta ym. Mulla ei varmaankaan tule olemaan liikaa aikaa jonkin jutun lukemiseen, joten kerralla pitäisi saada asiat tajuntaan....
Yksi sopii toiselle ja toinen toiselle. Itse pakerran vaikeamman kautta eli teen muistiinpanoja. Se on aikaa vievää ja joskus turhaakin. Yksi konsti on avainsanojen etsiminen. Mielekartta tekniikka. Luennoilla kuuntelu on ehdottomasti tärkeää. Kun ei ymmärrä jotain luennoitsijan höpötyksistä, laatii itsellensä listan kysymyksiä niistä. Joko kysyy heti luennoitsijalta tai ottaa HETI itse selvää jostain. Sitten yksi tärkeä asia on, että opiskelee hyvin selitykset eri kirjoista/ ammattisanaston. Silloin on helpompaa lukea oheismateriaalia, kun etsii tietoa. Ammattisanasto helpottaa luentojen ymmärtämisenkin. Itse olen huono opiskelija, koska lipsun suunnitelmista. Silloin kun noudatan omia neuvoja, opiskelu on helppoa ja hauskaa. Kunnollinen suunnittelu on oikeasti puoliruokaa!! Sitten olisi hyvä hankkia ystävä, joka on samassa tilanteessa. Pieni valittelu helpottaa ihmeen paljon. Opiskelu kun ei lapsien kanssa ole ruusuilla tanssimista. Itse olen 6den lapsen äiti.