Voiko suhteesta tulla mitään, jos on miehen ensimmäinen nainen?
Aloitin muutama vuosi sitten seurustelemaan miehen kanssa, jolle olen ensimmäinen seurustelukumppani. Olemme nyt yli 25v mutta alle 30. Minulla on ollut useita seurustelusuhteita aiemmin ja olen myös asunut yhden miehen kanssa.
Viime aikoina minusta on tuntunut, että miestä häiritsee se, että minulla on enemmän kokemuksia muiden kanssa ja hänellä ei lainkaan (seksiä on kertonut harrastaneensa kolmen kanssa ennen minua). Suhde ei myöskään etene, minkä epäilen myös johtuvan siitä, ettei mies uskalla sitoutua. Jokin aika sitten hän myös mainitsi, että jos hän olisi sinkku, hän kokeilisi tinderiä. Kysyin miksi juuri sitä, mihin hän vastasi ettei koskaan ole kokeillut mitään sen kaltaista systeemiä ja se voisi olla mielenkiintoista. Sanoin sitten, että minun puolestani hän voi ladata sovelluksen ja kokeilla sitä kerran jos kiinnostaa nähdä millainen se on. Tähän hän totesi, että joutuisi sitten juttelemaan niiden muiden naisten kanssa, eikä se ehkä olisi sopivaa.
Jäin tässä kohtaa miettimään, että olisiko hän todella halunnut yrittää kokeilla tuleeko matcheja (sovellustahan voisi kokeilla huvikseen laittamalla kaikkiin ei), oikein etsiä ja arvioida ketkä naisista olisivat hänestä kiinnostavia. Yhtäkkiä ajattelemani viaton kokeilu alkoikin tuntua siltä, että mies kartoittaisi mahdollisia vaihtoehtoja minulle. Houkutus voisi tarpeeksi kauniin ja kiinnostavan matchin kohdalla nousta liian suureksi. Tai ylipäätään kokeilu voisi vahvistaa sitä tunnetta, että ei voi sitoutua minuun ennen kuin on kokeillut muitakin.
Tästä kaikesta päädyin sitten pohtimaan, voiko tällainen suhde ylipäätään kestää, vai iskeekö miehillä kuitenkin jossain vaiheessa se tarve saada muitakin kokemuksia?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miehestä.
Onko mitään merkkejä, mistä voisi päätellä kumpaan kategoriaan mies kuuluu? Jos kysyn suoraan onko hänellä sellainen tunne, että haluaisi kokeilla muita ennen kunnollista sitoutumista, hän vakuuttaa ettei halua ketään muuta kuin minut.
Olen nyt viidettä vuotta suhteessa miehen kanssa, jonka ensimmäinen olen.
Tuskin tulee kestämään. 50% parisuhteista päättyy eroon, toisaalta sun mies vaikuttaa aika nössöltä, joten sille voi olla iso kynnys ottaa ero, mutta todennäköisesti sinä sen otat kun miehesi on nössö ja haluat kunnon jännää kairaamista.
Minusta tuossa ei ole ongelmana se, ettei miehellä ole ollut aikaisempaa suhdetta, vaan siitä, että hän ei ole (vielä) kypsä sitoutumaan, tai ei halua sitoutua juuri sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulee kestämään. 50% parisuhteista päättyy eroon, toisaalta sun mies vaikuttaa aika nössöltä, joten sille voi olla iso kynnys ottaa ero, mutta todennäköisesti sinä sen otat kun miehesi on nössö ja haluat kunnon jännää kairaamista.
Mies vaikuttaa tyypilliseltä lassukalta, mutta voi toisaalta olla jopa vähän pelimies.Lassukka luulee että miehen tärkein tehtävä on olla naiselle täysin rehellinen ja palvella häntä, pelimies tietää miten saada nainen luulemaan miehen olevan sitä.
Olen pohtinut ihan samaa! Puoli vuotta nyt tapailtu miehen kanssa, joka on myös yli 26 mutta alle 30, ei ole koskaan seurustellut. Siksi mekin varmaan edelleen tapaillaan, ja tuntuu ettei tää etene mitenkään... Olen myös puhunut siitä, että jos meistä tulisi vakavaa niin tulisiko hänelle sellaista oloa että pitää kokeilla vielä muitakin. Ei kuulemma tulisi... Mutta mistä sitä tietää :D Itsellä myös takana yksi pitkä ja vakava parisuhde, jossa myös asuttiin yhdessä. Tuntuu vähän hassulta, että miehellä ei ole mitään suhdekokemusta tässä iässä! Tavallaan turhauttaa, koska nyt mies joutuu opettelemaan asioita joita yleensä opitaan parikymppisenä... Esim. sääntöjä, rajoja, yhdessä asumista ym.
Sulle sanoisin, että mun korviin vaikuttaa siltä että sillä sun miehellä on nyt tullut juurikin toi kriisi, että pitäisi ehkä päästä kokeilemaan muita ja elämään sinkkuelämää jota ei ennen sua uskaltanut elää vaikka aikaa olisi ollut.
Ei ehkä kannata ruveta opettajaksi tai koekaniiniksi. Riskit on isot, en tiedä voiko tuollaista edes kouluttaa mitenkään.
Minä olen ollut parillakin miehellä harjoituskappaleena ja raskasta oli. Kovapäisiä vielä, niin yhtä kouluttamattomana menee seuraavallekin.
On hänellä sentään ollut kolme seksikumppania, jos ei valehdellut luvusta. Miehiä taitaa niiden kartuttaminen kiinnostaa enemmän kuin parisuhteiden lukumäärä. Tässä tapauksessa ehkä mies ei ole parisuhdetyyppiä, mikä on se isoin ongelma, koska häntä ei ollut seurustelu kiinnostanut alle 30v.
Hirvee nössön kuuulonen. Vaa 3 kanssa harrastanu seksiä :DDDDDDDDDDD
Sinkku ihminen on tottunut yksinäisyyteen että voi olla teidän parisuhde muuttuu etäisemmäksi jos mies haluaakin olla yksin, mutta kyllä siinä taistelee tunteet ja järki vastakkain tolla sun miehelläsi, että anna aikaa toisen miettiä mitä haluaa ja kysykää molempien tulevaisuudesta jos mies vastaa ei tiedä mitä haluaa se roikkuu huvin vuoksi sun kanssa parisuhteessa tai sitten ei aio sun kanssa toteuttaa tulevaisuutta. Näissä on pelkkää jossittelua vaa aika ja kärsivällisyys näyttää mitä tuo tullessaan.
No entä jos kummallakaan n 30v ei ole ollut vakavia suhteita ennen, ja kerrankin tuntuu oikealta? Ja molemmat valmiita etenemään ja sitoutumaan? Valmiiksi tuhoon tuomittua?
Mielestäni mikään tapa tutustua ei ole oikea. Toisilla on heti vahva tunne, toiset menee naimisiin 10 vuoden päästä seurustelun aloituksesta ja pysyvät aina yhdessä. Puolet eroavat samanlaisissa tapauksissa. Kyse on juuri niistä kahdesta ihmisestä, jotka parisuhteessa ovat.
Itse olen tosiaan komekymppinen, enkä aiemmin ole halunnut sitoutua. Aiemmin kanssani suhde ei siis ole toiminut. Voisiko se siis nyt, kun olen valmis ja tapasin ihmisen, jonka kanssa sitä haluan? VOI! Tai sitten ei. Katsotaan :) mutta pessimistinäkään suhteeseen ei voi lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Kolme kumppania, joista yksi on kirjoittaja ja toiset ovat oikea ja vasen käsi.
Mies yleensä vastaa, että haluaa mut. Lapsista ei tiedä. Eikä osaa sanoa milloin olisi valmis muuttamaan saman katon alle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme kumppania, joista yksi on kirjoittaja ja toiset ovat oikea ja vasen käsi.
Se oli kolme ennen minua. Kaikki ilmeisesti yhden illan juttuja. On ollut ujo ja epävarmahko aiemmin. Nyt on tässä suhteessa saanut hieman lisää itseluottamusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies yleensä vastaa, että haluaa mut. Lapsista ei tiedä. Eikä osaa sanoa milloin olisi valmis muuttamaan saman katon alle.
Ap
Juokse, ja lujaa!
Vierailija kirjoitti:
No entä jos kummallakaan n 30v ei ole ollut vakavia suhteita ennen, ja kerrankin tuntuu oikealta? Ja molemmat valmiita etenemään ja sitoutumaan? Valmiiksi tuhoon tuomittua?
Mielestäni mikään tapa tutustua ei ole oikea. Toisilla on heti vahva tunne, toiset menee naimisiin 10 vuoden päästä seurustelun aloituksesta ja pysyvät aina yhdessä. Puolet eroavat samanlaisissa tapauksissa. Kyse on juuri niistä kahdesta ihmisestä, jotka parisuhteessa ovat.
Itse olen tosiaan komekymppinen, enkä aiemmin ole halunnut sitoutua. Aiemmin kanssani suhde ei siis ole toiminut. Voisiko se siis nyt, kun olen valmis ja tapasin ihmisen, jonka kanssa sitä haluan? VOI! Tai sitten ei. Katsotaan :) mutta pessimistinäkään suhteeseen ei voi lähteä.
Ehkä minua enemmän huolettaa se, että hän olisi saattanut haluta seurustella jo aiemmin, mutta häntä kiinnostaneet naiset eivät olleet silloin kiinnostuneita hänestä. Nyt on tosiaan itsevarmuus myös kasvanut ja olen alkanut ehkä hieman typerästi miettiä, josko hän sittenkin päättää jossain välissä lähteä jonkun toisen matkaan uusien kokemusten toivossa :(
Ap
Suhde voi kestää, mutta sillä on suurempi todennäköisyys kariutua kuin jos miehellä olisi ollut edellisiä seurustelukumppaneita. Muut naiset voi houkuttaa kovastikin, varsinkin, jos kiinnostus naisiin on herännyt myöhään.
Uskovaiset tekee tähän poikkeuksen.
Riippuu miehestä.