Mikä sinua masentaa juuri nyt?
Kommentit (20)
Koko paska elämä mikä on jossain risteyksessä ilman todellista suuntaa.
Väärät valinnat elämässä ja niiden vaikutus lähes koko tulevaan elämään.
Solisluun murtuma. Huomenna pitäisi mennä töihin mutta en voi kuvitellakaan pukevani rintsikoita enkä saa kenkiä enkä pipoa enkä nostettua housuja ylös. Haluaisin mennä mutta pahalta vaikuttaa, koska yllämainitun lisäksi epäilen, että joku jänne on poikki, koska käsi ei nouse lainkaan mihinkään suuntaan. Huomenna menen yksityiselle ortopedille, koska julkisen venäläinen lääkäri ei ota mitään kantaa. Ahistaa, masentaa ja huolestuttaa.
Oon toistamiseen lenssussa kuukauden sisällä, ei tätä köhimistä ja makaamista jaksa. Kuume ei nouse, mutta kyllä on paska olo. Onneksi mies hoitaa ruokapuolen,sun muut jutut.
Kotona on vaikeaa. Se on kuin olisi joku suoni auki ja veri valuu pikkuhiljaa maahan. Sisällä pyörii hitaasti ruosteinen sirkkelin terä sahaten sydäntä pikkuhiljaa kahtia.
Työttömyys ja pikkuviat terveydessä.
Suomen nykytila, hallituksen ja päättäjien hampaattomuus tehdä oikeita asioita, tai toisaalta masentaa vielä enemmän se, että epäilen ettei niitä kiinnostakaan.
Rahattomuus, työttömyys, terveysongelmat, lasteni ongelmat, omat väärät valinnat eli käytännössä kaikki asiat ovat päin..
Se, mistä olen kiitollinen, lapseni ovat terveitä (kop kop kop).
Paska riitaisa kateellinen ankea työilmapiiri. Löytyisipä uusi työ. En jaksa nykyistä ilman masennuslääkitystä. Tänäänkin on pitänyt ottaa diapamia lisäksi ahdistukseen. Välillä miettinyt että jos kuolisi pois. En uskalla sanoutua irti kun tarvin rahaa.
Paljon on syitä masennukseen. Suurin osa niistä perustuu ongelmiin sosiaalisissa suhteissa. Myös kaamos on syy olla allapäin. Maailman tilanne on keskeinen syy.
En kuitenkaan antaudu masennukselle, vaan pidän kiinni siitä mikä on hyvää. Kuulin kerran asiantuntijan sanovan mediassa, että masennusta vastaan ei saa taistella, mutta olen itse eri mieltä. Ehkä oikea suhtautumistapa riippuu yksilöstä, ja varmaan olennaisinta on, miten määrittelee "masennusta vastaan taistelemisen" – silläkin kun eri ihmiset voivat tarkoittaa jopa päinvastaisia asioita.
_____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Oikea masennus ja tilapäinen alakulo on ihan eri asia. Joku asia voi masentaa mutta se ei tarkoita että ihminen sairastaa masennusta.
TV: Pitkäaikaista masennusta sairastava, joka kyllä iloitseekin elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on syitä masennukseen. Suurin osa niistä perustuu ongelmiin sosiaalisissa suhteissa. Myös kaamos on syy olla allapäin. Maailman tilanne on keskeinen syy.
En kuitenkaan antaudu masennukselle, vaan pidän kiinni siitä mikä on hyvää. Kuulin kerran asiantuntijan sanovan mediassa, että masennusta vastaan ei saa taistella, mutta olen itse eri mieltä. Ehkä oikea suhtautumistapa riippuu yksilöstä, ja varmaan olennaisinta on, miten määrittelee "masennusta vastaan taistelemisen" – silläkin kun eri ihmiset voivat tarkoittaa jopa päinvastaisia asioita.
_____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Mielenkiintoinen ajatus tämä, että masennusta vastaan ei saisi taistella. Miten tuo asiantuntija sitä perusteli? Ajatteliko hän kenties, että masennuksella on jokin tehtävä?
Masennus on minussa. En osaa eritellä sitä, miksi olen masentunut, vaan se on pysyvämpi olotila, jonka vuoksi kaikki on raskasta ja työlästä ja vaikeaa. Olen tehnyt paljon, jotta masennus lähtisi pois, mutta olen myös hyväksynyt sen, että se voi olla pysyvä elämänkumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatus tämä, että masennusta vastaan ei saisi taistella. Miten tuo asiantuntija sitä perusteli? Ajatteliko hän kenties, että masennuksella on jokin tehtävä?
Asiantuntija ei perustellut sitä mitenkään, vaan sanoi sen kuin se olisi selviö.
Keskustelun kontekstista päättelin, että hänen ajatuksenaan saattoi olla, että tunteita ei pidä pelätä. Olen siitä samaa mieltä, mutta toisaalta oma näkemykseni on, että masennus ei ole pelkästään tunnetila, vaan olennaisena osana sitä ovat kognitiiviset prosessit laajemmin: ajattelu, järkeily, asennoituminen.
Lisäksi asiantuntija mielestäni sekoitti kaksi asiaa: masennuksen kieltämisen ja masennusta vastaan taistelemisen. Olen itse sillä kannalla, että vain tunnustettua ja nimettyä vastustajaa vastaan voi taistella. Näin ollen pystyn taistelemaan masennuksen kognitiivisia prosesseja vastaan juuri siksi, etten ole kieltänyt masennusta!
Oletan, että erimielisyyteni asiantuntijan kanssa ehkä johtui hänen vajavaisesta ja epäeksaktista käsitteidenkäytöstään.
___________________________________________________________________________________________________
Mua masentaa kun en ole nähnyt mies-ihastustani yli vuoteen, ja tuskin tulen koskaan enää näkemäänkään. Enemmän kuin mitään muuta haluaisin päästä sekstaamaan hänen kanssaan, ajatukset siitä täyttävät mun pääni 24/7. Tämä on siis aika kuluttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntija ei perustellut sitä mitenkään, vaan sanoi sen kuin se olisi selviö.
Keskustelun kontekstista päättelin, että hänen ajatuksenaan saattoi olla, että tunteita ei pidä pelätä. Olen siitä samaa mieltä, mutta toisaalta oma näkemykseni on, että masennus ei ole pelkästään tunnetila, vaan olennaisena osana sitä ovat kognitiiviset prosessit laajemmin: ajattelu, järkeily, asennoituminen.
Lisäksi asiantuntija mielestäni sekoitti kaksi asiaa: masennuksen kieltämisen ja masennusta vastaan taistelemisen. Olen itse sillä kannalla, että vain tunnustettua ja nimettyä vastustajaa vastaan voi taistella. Näin ollen pystyn taistelemaan masennuksen kognitiivisia prosesseja vastaan juuri siksi, etten ole kieltänyt masennusta!
Oletan, että erimielisyyteni asiantuntijan kanssa ehkä johtui hänen vajavaisesta ja epäeksaktista käsitteidenkäytöstään.
___________________________________________________________________________________________________
Tuskin kukaan lienee eri mieltä siitä, että itsetuhoista masentuneisuutta vastaan pitää taistella. Jos masennus on vakavaa ja tuhoavaa, se ei ole vain puoliharmiton asia, joka tulee ja menee. Vakavaan masennukseen pitää jo ulkopuolisenkin puuttua.
Masentaa työttömyys, rahattomuus, fyysiset terveysongelmat, mutta ilahduttaa miesystävä, oma asunto ja opiskelu.