Naapurilla hieno talo, mutta edelleen ajavat 90-luvun autoilla?
Muuttivat siis 5v sitten, 2000-luvulla rakennettu talo ja suht hintava. Edelleen ihmetyttää, miksi ajavat noilla vanhoilla autoilla. Meneekö kaikki lyhennyksiin?
Kommentit (66)
Uudella on kiva ajaa,mutta maksavat kauheesti ostettaessa ja hinta romahtaa heti. Lisäksi uudet autot on keskimäärin huonolaatuisempia vanhoihin verrattuna -merkistä riippumatta.
Vanhat on halpoja ostaa ja korjata. Autolaina on typerin laina mitä voi ihmisellä olla. Ei kannata mitenkään päin.
Mutta ymmärrän täysin uuden auton hankinnan. Se on tunne, eikä järkiperusteinen valinta. Mutta itse en autoa osta velaksi. Ainoastaan omalla rahalla
Vierailija kirjoitti:
Uudella on kiva ajaa,mutta maksavat kauheesti ostettaessa ja hinta romahtaa heti. Lisäksi uudet autot on keskimäärin huonolaatuisempia vanhoihin verrattuna -merkistä riippumatta.
Vanhat on halpoja ostaa ja korjata. Autolaina on typerin laina mitä voi ihmisellä olla. Ei kannata mitenkään päin.
Mutta ymmärrän täysin uuden auton hankinnan. Se on tunne, eikä järkiperusteinen valinta. Mutta itse en autoa osta velaksi. Ainoastaan omalla rahalla
Onhan ne vanhat edullisia korjata, itteki sitä harrasti mutta alkoi vituttaa olla aina nyrkit piessä, en ole enää jaksanut vanhoja sepittää. Säästänyt etukäteen että saa käteisellä maksettua uuden auton välirahan, ei tarvi turhia korkoja ja muita kuluja maksella.
Kävin kerran yhden keski-ikäisen herran luona, jolla oli hyvin menestyvä firma eikä käsittääkseni todellakaan pulaa rahasta. Herralla oli hieno upouusi auto, mutta omakotitalo oli rakennettu joskus vuonna -90 eikä sitä ollut rempattu kertaakaan, keittiössä oli kellastuneen valkoiset halpiskaapit, pappamainen sisustus ja olohuoneessa oli pikkuruinen kuvaputki-tv, jota vieläpä kehui tosi hyväksi. :D
Sen jälkeen en ole tapaillut vanhempia miehiä, sain traumat kun oli muutenkin niin kuivaa seuraa. :D
Mieluummin valitsisin miehen jolla koti, sisustus ja kodin elektroniikka kondiksessa mutta ajelisi kuitenkin jollain vanhalla kotterolla. :D
Joo, sellaisia (miehiä) piisaa jotka kuluttaa omaisuuden autoon. Sitä sitten puunataan, hyvä jos kyytiin uskaltaa istua ettei mee pilalle. Ja kaikesta muusta tingitään niin pirusti. Syödään eväitä ravintolaan menon sijasta, käytetään 90-luvun vaatteita ja tiedätte kyllä miltä kämpän "sisustus" näyttää. No, jokainen valitsee itse mihin panostaa. Itse pidän ylenkalliita autoja jonkinlaisena tyhmyyden merkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen paljon kuullut puhetta ja keskustellut asiasta että se on kaikista järkevintä omistaa 90-luvun ja/tai vanha auto,vakuutus/käyttömaksu edullinen ja varaosat edullisia ja näinollen huolto myös ja auto itsessään on edullinen sekä myöskin auton voi viedä paaliin kun tunnit tulee täyteen ja ostaa vastaava tilalle,uusissa autoissa ihan käsittämättömän kalliit kulut ,auto kallis,huollot ja varaosat törkeän kalliit
Ja sitten kun sillä röttelöllä joutuu kolariin, niin miettii kuinka tyhmä sitä olikaan kun valitsi sen louskun, ei muutama tonni paljoa lohduta terveyden mentyä.
voihan sen noinkin ajatella mutta näinkin myös että uusi auto ja 90 luvun auto ovat lähes yhtä turvattomia 80 km/h törmäyksessä (muutamaa merkkiä lukuunottamatta esimerkiksi volvo )
Mulla oli kanssa vähän sama. Naapureilla oli volvoa ja mersua kun itse ajelin 10 vuotta vanhalla golfilla.
Yks päivä pistin sitten talon myyntiin. Naapurit kun kyselivät, että minne aion muuttaa niin sanoin että palmujen alle ja eläkkeelle. Vähän niillä leuat loksahtivat kun olin vasta 5-kymppinen. Jätin sanomatta, että 20 sijoitusasuntoakin löytyy.
Jos viettäisin autossa enemmän aikaa kuin kotona, sijoittaisin autoon.. Siksi kymmenvuotias japanilainen massa-auto välttää vallan mainiosti.
Ajaisin itsekin uudella ja hienolla autolla,mutta vasta sitten kun siihen on varaa _oikeasti_. siihen asti ajan 05 munattomalla optimistikotterolla,jonka korjaan itse jos tarvii ja säästän hienoon taloon samalla
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä tuota kovin yleistä omalla rahalla-pätemistä ja autolainojen dissaamista. Itselleni sain niin halvan lainan, että raha tuottaa reippaasti enemmän rahastoissa kuin mitä tuon lainan kulut on, joten olisi päin vastoin ollut tyhmää olla ottamatta lainaa vaikka olisin toki voinut maksaa myös auton kerralla pois.
Kiva kun on heitä, joilla on varaa ostaa se uusi auto. Näin meillekin, joita autot ei juurikaan kiinnosta, jää jotain ostettavaa tarpeeseen.
Mulle riittää noin viiden tonnin peli, joka ei jätä tien päälle. Kunhan pääsen lapset viemään harrastuksiin, mutsin lekuriin ja lasten kanssa mökeille, jos miehellä on työvuoro.
Kaikki lainat on maksettu vuosi sitten pois, eli kodista ja mökeistä ei ole enää velkaa. En ole autossa kiinnostunut kuin siitä, että se toimii, sinne mahtuu romut ja koira ja sen voi ostaa ilman autolainaa. in....:O. Kaksi 7-10 v. vanhaa japsia on meillä autoina. Niin kauan pidetään, kunnes ei kannata enää korjata.
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät ajaisi, jos ovat autojaan hyvin pitäneet? Vähemmän niissä on hajoavaa elektroniikkaa kuin nykyisissä.
Ihan samalla tavalla valitettiin parikymmentä vuotta sitten.
Jotenkin maagisesti ne "vanhat hyvät autot" aina tulevat 10-15 vuotta nykyhetken perässä.
Ja ihan samalla tavalla joskus vuonna 2030 haikaillaan yksinkertaisten ja luotettavien 2016-mallisten autojen perään....
Itse pelannut nuorempana ihan tarpeeksi vanhan = 10v ikäisen auton kanssa. Ei ikinä enää.
Uusi on aina uusi.
Vierailija kirjoitti:
Muuttivat siis 5v sitten, 2000-luvulla rakennettu talo ja suht hintava. Edelleen ihmetyttää, miksi ajavat noilla vanhoilla autoilla.
Minua ihmetyttää, mikseivät saman tien muuttaneet paikkaan, jossa olisi fiksummat naapurit.
Jokainen joka tietää rahasta mitään, tietää että auto on maailman huonoin sijoitus.
Auto tulisi aina ostaa siten että sen maksaa samantien, ei lainarahalla.
Kuinka monella hienoa maasturia ajavalla on auto ihan omissa nimissään? Kaikki hauskinta on täällä pk-seudulla kun tarvitaan uusi 70000e:n menopeli jolla ajetaan 10km päivässä töihin ja kauppaan.
Ajan 2008 vuotisella ja sitten kun ei enää pelitä niin ostan uuden.
Auto on pakollinen paha.
Pelkkä toteamus 90-luvun autoista ei ole kovin tarkka.. on eri asia ajaa sen ikäisellä rellulla kuin mersulla.
Fiksut ovat naapurit, tietävät, että uusissa autoissa ei arvo säily. Mieluummin satsaan asumisen laatuun kuin kulkuvälineeseen, jota käytän esim. 15 min päivässä.
Ai niin unohdin kertoa, on mulla 70-luvunkin auto hybridin lisäksi.