Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinuun eniten vaikuttaneet elokuvat

Vierailija
15.11.2016 |

Usein kysytään, mikä on paras näkemäsi elokuva. Mun mielestä on hirveän vaikeaa nimetä parasta, mutta suuren vaikutuksen tehneet muistaa helpommin. Hetken miettimällä keksin nämä:
- Rosemaryn painajainen. Näin tämän 17-vuotiaana. Olin yläasteen jälkeen kansanopistossa, ja isäni oli ottanut Rosemaryn painajaisen nauhalle minua varten. Katsoin elokuvan muiden mentyä nukkumaan pimeässä ja aika hiljaisella, etten olisi häirinnyt. Elokuvan painostava tunnelma teki vaikutuksen.
- Viisi vuodenaikaa. Korealainen elokuva, joka kertoo lautalla asuvasta zen-munkista ja hänen kasvattipojastaan. Kaunis ja rauhallinen elokuva, erittäin tunnelmallinen.
- Black Swan. Näin tämän ensimmäistä kertaa ollessani raskaana. Varmasti moni raskaana oleva kärsii hieman nopeammasta sykkeestä, mutta tätä elokuvaa katsoessa pulssini nousi välillä epämiellyttävän nopeaksi. Hieno kuvaus mielen hajoamisesta.
- Innocence. Kaunis tunnelmaelokuva, jota katsellessa mieli yrittää kuumeisesti tulkita, mitä elokuvassa oikeastaan tapahtuukaan.

Kerro sinä omasi lyhyiden perustelujen kera!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä leffoja listasit.

Omani.

Lapsena eniten kolahti Star Warsit, alkuperäinen trilogia totta kai. Indiana Jonesit. Paluu tulevaisuuteen. Rambo ykkönen. Nämä ei kaipaa perustelua.

Teininä Pulp Fiction. Hienoa dialogia, erikoinen rakenne, tuntui ihan uudelta ja erilaiselta elokuvalta, jota ei ollut ennen nähnyt ja jossa kaikki toimi huumoria ja musiikkia myöten.

Vierailija
2/9 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Top Gun. Vein kesätyökaverini katsomaan sen ensi-iltaa ja siitä alkoi nuoruuteni ikimuistoisin suhde, joka kesti peräti kolme kuukautta. Silloin se oli ikuisuus ja suhteen loppu verrattavissa maailman loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmestyskirja.Nyt

Full metal jacket

Ronja Ryövärintytär

Levottomat

Vierailija
4/9 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmmmm.

Lapsens Uinu uinu lemmikini teki vaikutuksen kun en nukkunut pariin viikkoon.

Aikuisena ehkä Dancer in the Dark. Yllätyin itsekin tunneteaktiostani. Myös moni korelainen on tehnyt kauneudellaan vaikutuksen.

Mutta muutoin en näe elokuvien sinänsä vaikuttavan minuun.

Vierailija
5/9 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finderella kirjoitti:

Hmmmmmm.

Lapsens Uinu uinu lemmikini teki vaikutuksen kun en nukkunut pariin viikkoon.

Aikuisena ehkä Dancer in the Dark. Yllätyin itsekin tunneteaktiostani. Myös moni korelainen on tehnyt kauneudellaan vaikutuksen.

Mutta muutoin en näe elokuvien sinänsä vaikuttavan minuun.

Mä vollotin Maximin vessassa Dancer in the Darkin jälkeen! Otsikossa olisi muuten pitänyt kuulua ennemmin "sinuun suurimman vaikutuksen tehneet elokuvat". HUonosti nukutun yön jälkeen ei oikein ajatus kulje.

Ap

Vierailija
6/9 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinen kumppani oli nukahtanut viereeni ja Dancerin loputtua hiivin keittiöön pillaamaan! Täytyy katsoa uudestaan joku kerta... Rakastan Trieriä kaiken kaikkiaan.

Vierailija
7/9 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finderella kirjoitti:

Silloinen kumppani oli nukahtanut viereeni ja Dancerin loputtua hiivin keittiöön pillaamaan! Täytyy katsoa uudestaan joku kerta... Rakastan Trieriä kaiken kaikkiaan.

Muuten, olisin voinut liittää aloitukseeni myös Dogvillen. Näin sen, kun sairastin masennusta ja olin muutenkin aika kurjassa paikassa elämässäni. Katsoin sen muistaakseni yksin vuokra-DVD:ltä ja se oli aivan järisyttävä kokemus. Ehkäpä mun pitäisi kirjoittaa toinenkin lista näistä vaikutuksen tehneistä elokuvista, niitähän riittää!

Ap

Vierailija
8/9 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/9 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sotureita. Rankkuudestaan huolimatta jätti fiiliksen, että koskaan ei ole liian myöhäistä muuttaa asioita.

Nuorena tyttönä The Wall kolisi ja kovaa, en osaa edes selittää mikä sen vaikutuksen teki.