Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko viiniä jouluksi anoppilaan?

Vierailija
15.11.2016 |

Aatosta tapaninpäivän iltaan asti meinataan olla anoppilassa, junalla meno-paluu eli ei tartte ajaa itse.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärpix kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...yksi sala litran pullo hirvilimua laukun pohjalla itselle - ikään kuin hätätilannetta varten. 

Olen elänyt (ilmeisesti virheellisessä) käsityksessä, että hirvilimu on lonkeroa. Mitäs se nyt sitten oikeasti on?

Jägermeisteria

Vierailija
42/53 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyt mihin määrään tahansa niin lisää muutama pullo sen varalle että anoppi alkaa kauniisti sanoen ketuttaa jossain vaiheessa vierailua. Kestää helpommin kun tietää ettei ainakaan viini lopu. Muuten yhdyn erääseen toiseen kommenttiin jossa sanottiin ettei ole sellaista viinimäärää jolla kestää joulun anopin kanssa.

Tärkeää onkin että mietit joulunajan miniöiden määrän ja viinit sen mukaan edellistä kaavaa noudattaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, paikastahan se on kiinni.

Itsellä tiedossa niin kuivat bileet, että jos sinne kymmenen tonkkaa vie niin 9,7 kpl saa tuoda takaisin. Vaikka ihmisiä olisikin tarpeeksi.

Vierailija
44/53 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on luvannut koko porukalle tuoda viinit, niin vähintä on, että varmistuu siitä, etteivät juomat lopu kesken. Onhan se aikamoinen määrä kolmelle juhlapäivälle, jos jengiä on tulossa paljon. Normiaterialla menee puolipulloa per nuppi, jouluna vähintään pullo. Mieluummin vähän liikaa kuin liian vähän. Juomattoman viinin voi aina roudata takaisin, mutta kuivin suin istuminen aterialla ja häpeän kantaminen siitä, ettei ollut tehtävän tasalla on tavattoman noloa.

Vierailija
45/53 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vaan meille tuoko, meillä on viinikellari täpösen täynnä, otetaan sieltä!

T: anoppi

Vierailija
46/53 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki vodkapullo per päivä,siis itselle, tuskin riittäisi edes aamuksi. Ei anoppia viiti katella alle 2 promillen känässä.

Vierailija
47/53 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärpix kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...yksi sala litran pullo hirvilimua laukun pohjalla itselle - ikään kuin hätätilannetta varten. 

Olen elänyt (ilmeisesti virheellisessä) käsityksessä, että hirvilimu on lonkeroa. Mitäs se nyt sitten oikeasti on?

Jägermeisteria

No niinpä tietysti. Nyt kun kerroit, niin asia onkin saattanut olla joskus aiemminkin esillä. 

Vierailija
48/53 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minua kyllä naurattaa ja kauhistuttaa ajatus että on ihan tavallista juoda jouluna kolmena päivänä joku kolme pulloa viiniä per ihminen päivässä. Minä ainakin olisin tupsta määrästä jo ihan ympäripäissäni pyhät ja vapina olisi neljäntenä päivänä aika sietämätön vaikka söisin kuinka paljon kinkkua tahansa juomisen kylkeen :D

Vierailija
49/53 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litra viiniä per henkilö per päivä riittää. Lisäksi kahvin kanssa vähän konjakkia ja likööriä. Ei joulu ole mikään juopottelujuhla.

Vierailija
50/53 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on juhlista siitä harvinainen, että silloin tosiaankin määrä korvaa laadun ihan joka saralla, niin myös viinin suhteen. Tärkeintä on, ettei tärpätti lopu kesken, eikä sillä värilläkään niin ole väliä, kunhan on punaista. 

Vierailija
51/53 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt minua kyllä naurattaa ja kauhistuttaa ajatus että on ihan tavallista juoda jouluna kolmena päivänä joku kolme pulloa viiniä per ihminen päivässä. Minä ainakin olisin tupsta määrästä jo ihan ympäripäissäni pyhät ja vapina olisi neljäntenä päivänä aika sietämätön vaikka söisin kuinka paljon kinkkua tahansa juomisen kylkeen :D

Sinun on oltava vielä joko hyvin nuori, tai sitten et ole vain harjoitellut tarpeeksi. 

Vierailija
52/53 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Suosittelen viinanhakureissua Tallinnaan, isolla pakulla.

Tullissakin ymmärtävät, kun kerrot että teillä on joulunvietto anoppilassa tiedossa.

Ei Tullissa mitään tarvitse kertoilla eikä siellä minkään plörövinkun takia ketään pysäytellä.

Muutenkin olen kanssasi eri mieltä. Ei Tallinnasta eikä koko Eestistä enää nykyään kannata mitään hakea, eikä eritoten viiniä ainakaan n.  vuosien 2008-2010 jälkeen ole kannattanut kärrätä: ne ovat maksaneet sielläkin jo pitkään siinä n. 4 jeuroruplasta ylöspäin per plo, ja nykyään ne ovat ihan yhtä kalliita kuin Suomessa.

Saksasta tilaaminen kannattaa jos pitää viinistä. Jos pitää väkevistä, kannattaa yhdistää monen ihmisen taloudelliset resurssit yhteen kimppamatkaan tai ponnistaa muuten kerran oikein kovasti ja hakea pakettiautolla monen sadan litran lasti yksintein Puolasta tai Slovakiasta. Tai näistä ainakin itselläni on kokemusta.

Tosin, kannattaisi tutustua myös Luxembourg'in tarjontaan, kun aina sanotaan, että siellä on "maailman halvimmat" (vaiko sittenkin vain läntisten teollisuusmaitten halvimmat?) viinat. Jos joku tietää tuosta Luxembourg'in hintatasosta enemmän, lukisin mielenkiinnolla.

Miksi joillain vallitsee itsepintaisesti tuo väärä luulo, että Tullissa pitää esitellä jotain juomalukujärjestystä? Elätte vielä kylmän sodan aikakautta. Ei minulle ja kavereilleni ole milloinkaan mitään Tullissa sössötetty. Hakumatkoja on tehty jotain 20-23, joista n. 12-15 pakettiautoilla. ja kaksi henkilöautolla. Loput ovat olleet niitä ihan älyttömiä bussimatkoja seniorien päivämatkoilla. Ihan tarkkoja ja varmoja lukuja en tiedä itsekään.

Vierailija
53/53 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän nyrkkisääntönä, että tonkka/hlö per päivä, niin ei lopu yleensä kesken. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä