Voiko kohta enää elää ilman somea?
Siis tarkoitan, että onko kohta enää edes mahdollista ylläpitää normaalin ihmisen arkea kuulumatta esim. Facebookiin tai LinkedIniin? Tuntuu, että ihmistä ei ole olemassa, ellei netistä löydy jälkiä. Työpaikkoja ei saa, ellei työnantaja voi käydä urkkimassa LinkedInistä lisätietoja. Mitään synttärikutsuja sun muita ei tule etkä voi tehdä koulussa ryhmätöitä, ellet kuulu Facebookiin. Tällaistakö tämä tulee olemaan, että jokaisen ihmisen kaikki tiedot koulutuksista työtietoihin ja parisuhteista lapsien lukumäärään ja nimiin tulee olla kaikkien esillä netissä? Ahdistaa! Vastikään oli tapaus, jossa yritin netissä myydä yhtä tuotetta. Ei tullut kauppoja, koska ostaja ei uskonut minun olevan aito ihminen, koska nimelläni ei löytynyt ketään Facebookista!
Kommentit (7)
Jos tarvitsee sitä naamakirjaa vain koulutöihin, sinne voi liityä ja kertoa vain oma nimi ja kaupunki. Sitten kertoa tämä niille luokkakavereille jotta he tajuavat hyväksyä sinun kaveripyyntö. Ja tadaa, yksi ongelma ratkaistu miten tehdä ne ryhmätyöt ilman että kerrot ylimääräisiä itsestäsi
Itse en ole kummassakaan, enkä aio ikinä olla.
Minä en ole missään somessa ja hyvin pyyhkii.
t. 28-vuotias korkeakoulun käynyt nainen
Toivottavasti ihmiset heräävät somen suhteen ja lopettavat sen käytön. Itse en ole somepalveluissa enkä ajatellut liittyä koska arvostan yksityisyyttäni.
Kun minusta tekee haun googleen, löytää pari viittausta lehtiartikkeleihin ja pari tehtyihin töihin. Eikä ainuttakaan kuvaa. Olen tyytyväinen.
Joko siitä tulee oleellinen osa yhteiskuntaamme tai sitten ajan kanssa kuihtuu pois ja tilalle tulee uusia ilmiöitä. Mutta eiköhän ainakin jossain määrin jää elämään. Aina on ihmisiä, jotka haluavat leikkiä julkkista ja levittää kuviaan Instagramin sun muiden välityksellä. Nyt jokainen saa elää elämäänsä kuin seurattu julkkis.
up