Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluapua-huijarit?

Vierailija
14.11.2016 |

En kehtaa kirjoittaa jouluapua-ryhmässä, joten laitan tänne. Onko kukaan muu törmännyt huijareihin? Itse olen osallistunut kaksi kertaa ja molemmista jäi paha maku suuhun. Ekalla kerralla ajattelin tukea jotakuta omalla paikkakunnalla. Sitten kun sain yhteystiedot niin en enää kehdannut kieltäytyä kun olin jo apua tarjonnut. Kyseessä rouva, jonka tarina oli melkoisen väritetty.
Toisella kerralla ajattelin sitten tukea perhettä paikkakunnalla, johon on tunnesidettä, mutta ei tuttuja. Taas sain yhteystiedot ja googlasin nimen. Kyseisen naisen julkisella face-sivulla naureskeli kaveriensa kanssa, miten paljon kalliita lahjoja oli saanut edellisjouluna. Sisustus jaetuissa kuvissa ei ollut pikkurahalla hankittua ja mapsista selvisi, että ihan hyvällä omakotitaloalueella asuivat. Ymmärrän toki, että tilanteet voivat muuttua nopeastikin, mutta ne face-tekstit oikeastaan paljastivat kusetuksen.
Nyt mietin, viitsinkö tukea enää. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Mädät omenat pilaavat koko korin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta jotakin tuttua tai tutun tuttua. Ei tarvitse tänä päivänä kaukaa hakea oikeita avuntarvitsijoita.

Vierailija
2/2 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei saa puhua.

Apu harvoin tavoittaa ne, jotka todella tarvitsevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla