Paljonko otit opintolainaa?
Mulla on jo 10 000 e opintolainaa nostettuna ja mietin, että pitäisikö nostaa vielä...
Mites teillä?
Kommentit (42)
19 000. Yli 10 vuotta opiskeluja. En ole saanut koulutusta vastaavaa työtä joten siivoan. Vituttaa ja paljon.
Lisäys. Tuosta 19 000 on jo 11 000 maksettu.
Reilut 6 000 e, josta tonnin maksoin opiskelujen aikana takaisin. Nyt jäljellä n. 5 000.
Huhhuh. Kovia lainoja opiskelijatkin joutuu nostamaan :o Minä en nostanut penniäkään. Olin onnekas, oli töitä kesät talvet opiskelujen ohella. Vaikka rankkaa se oli koulun jälkeen lähteä iltavuoroon töihin+melkein kaikki viikonloput, minä valitsin sen tien.
22 000€
2 tutkintoa. Yksi ulkomailla suoritettu. En olisi tarvinnut, jos olisin suomessa opiskellut.
7000 euroo eikä siitäkään vittu mitään hyötyä ollu, työttömyystuesta täytyy maksella takasin.
Mä varmaan kuolisin ahdistukseen jos mulla olisi lainaa noin paljon. Itselläni on 400€ tällä hetkellä maksamatta takaisin ja jo se ahdistaa varsinkin kun olen työtön ja haluaisin vielä jatko-opintoja. En uskalla lähteä opiskelemaan kun en tiedä paljonko joutuisin nostamaan ja saisinko maksettua takaisin.
N. 25 000 euroa. Kaksi tutkintoa, joista toinen loppusuoralla, eli vielä en ole aloittanut takaisinmaksuja.
tollanen 10 000e oli. saman verran miehellä. Maksettiin myös kelalle aikamoinen summa takaisin. Kaikki onneksi maksettu, ja maksettiinkin niin nopeasti kun talous sen salli.
Ylempi kk-tutkinto, 0 €. Pärjäsin pelkällä opintotuella.
Vierailija kirjoitti:
Ylempi kk-tutkinto, 0 €. Pärjäsin pelkällä opintotuella.
Samoin, tosin tein töitä viikonloppuisin, opiskelut kestivät 5 vuotta.
Oli aikoinaan 33 000 markkaa. Sain ne maksettua takaisin kolme vuotta valmistumisen jälkeen.
N. 6000e ja jälkikäteen harmittaa ettei tullut otettua enemmän. Sijotuin hyvin työelämään ja helposti tuon maksoi pois. Olisi maksanut isommankin lainan. Opiskelijalle muutamakin tonni lisää olisi ollut iso raha. Ihan erityisesti harmittaa että kitsastelin esim opiskelussa tarvittavien välineiden ostamisessa, niihin investoimalla olisin mahdollisesti valmistunut nopeammin.
12 000e.