Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psyk.lääkärin reaktio väkivallasta yllätti

Vierailija
13.11.2016 |

Olen kokenut parisuhdeväkivaltaa, jonka vuoksi olen ollut hieman huonossa kunnossa henkisesti. Viimeisimmästä tapauksesta on jo aikaa ja asia on suurimmaksi osaksi kunnossa. Olen silti käynyt juttelemassa ongelmistani ja minulle suositeltiin lääkärikäyntiä, jolloin kerroin olostani ja kerroin että olen kokenut vakavaa parisuhdeväkivaltaa vuosien ajan.

Lääkäri kirjoitti ylös ja totesi; olet siis käynyt mieheesi käsiksi riidan aikana. Korjasin heti että en ole ikinä koskenut mieheeni muuten kuin itsepuolustuksena, pyrkinyt pois hänen otteestaan. Sanoin että mieheni on siis se joka on mm. kuristanut minua ja käyttäytynyt muuten sopimattomasti. Lääkäri ei sanonut mitään muuta kun "hmh!" Eikä kysynyt mitään tarkentavaa, ei kysynyt enää mitään.

Hoitohenkilökontaktini ihmetteli tätä kun kerroin. Nyt ihmettelen itsekin. Tuli mieleen että onkohan mieslääkäri itse ollut samanlainen omaa puolisoaan kohtaan eikä siksi osannut reagoida minuun. Tuli kyllä vähän tunne että minua eikä ongelmaani otettu vakavasti.

Mitä sanotte?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lähden kohta kuntosalille. Jalkapäivä. Usein tulee jalat ihan saatanan kipeiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarkoitus lääkärikäynnillä? Saitko lääkitystä? Todistuksen terapiaa varten?

Vierailija
4/8 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiatonta ja vääristelevää. Väärä tieto papereissa voi vainota vuosia. Katso Kanta-arkistosta, mitä tyyppi on kirjannut. Vaasi korjaamista vaikka pitilasasiamiehen välityksellä.

*

Ja pyydä lääkärinvaihtoa

Vierailija
5/8 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin kerran psykoatrille että aion erota miehestäni, koska mies on pahoinpidelyt minua vuosia. Psykiatri oli sitä mieltä, että pitäisi harkita eroa vielä ja olisi vaan viisainta jäädä kotiin miehen luo...

Vierailija
6/8 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pahoinpitelet miestäsi?

Vierailija
7/8 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistipuolisoissa kyllä vilisee kertomusten perusteella lääkäreitä. Ja joskus harvoin mieslääkäreillä saattaa olla muuten vaan kummallisia asenteita naispotilaita kohtaan, omallekin kohdalle pari tosinuijaa sattunut. Sinuna kävisin tarkistamassa omakannasta, mitä on sinne sepustellut.

Vierailija
8/8 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ,

Mietittiin lääkitystä ja kartoitettiin tilannettani.

Oli laittanut lyhyesti kantaan tiedon oikeanlaisen tiedon eli ei onneksi tarvitse sitä miettiä nyt.

Tosiaan koska olen nuori ja vasta siirtynyt aikuispuolelle, oletin ensin että lääkärin reaktio oli varmaan välinpitämätön siksi että aikuinen Nyt saa valita itse kenen kanssa on ja elää. Vasta tapaamisen jälkeen aloin miettiä että mitä jos olisin oikeasti vielä hengen hädässä ja uskaltautunut viimein hakea apua. Hänen olisi pitänyt reagoida minuun paremmin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan