Mies ihastui viime keväänä nuorempaan ja en halua enää miestäni
Sain siis kuulla että mies oli ihastunut nuorempaan, hoikempaan, kauniimpaan n. Puoli vuotta sitten. Mitään fyysistä ei ollut tapahtunut, mutta miehellä oli viestittelyä ym tämän naisen kanssa.
En ole halunnut miestäni seksuaalisesti tämän jälkeen. Meillä oli ennen erinomainen seksielämä, mutta nykyään miehen kosketuskin etoo.
Mitä tässä pitäisi tehdä? Parisuhdeterapia on aloitettu, mutta tuntuu turhalta. Terapeutit yksinkertaistavat asiat, puhuvat joutavia ja ovat jotenkin mieheni puolella.
Tunnen itseni aika usein rumaksi ja välillä on tullut myös itsetuhoisia ajatuksia. Välillä menee ihan hyvin.
Miten tästä selvitä ?
Kommentit (38)
Vähän taustaa eli kuinka kauan olette olleet yhdessä? Ikänne? Onko lapsia? Muista se, että terapeutit ei koskaan saa yllyttää eroon. Eli sitä tukea et sieltä tule saamaan.
En ymmärrä mihin sitä parisuhdeterapeuttia tarvitaan. Eihän se sun miehes oo sua pettänyt. Ongelma on ainoastaan sun päässä joten psykiatri kai osuvampi vaihtoehto olis.
Ollaan oltu 10 vuotta yhdessä ja joo, lapsia on.
En haluaisi erota, mutta seksielämä ja rakkaus on kuollut 😔 Siltä ainakin. Yt tuntuu..
Mies ei missään nimessä haluaisi erota.
Ap
Minun mielestäni mieheni nimenomaan on pettänyt. Tehnyt asioita selkäni takana ja tunnustanut rakkauttaan toiselle. Mitä se on jos ei pettämistä?
Ap
Niin siis mies on tunnustanut rakkautensa tälle typylle, mutta typyä ei kiinnostanut suhde ja nyt mies sitten onkin taas täysillä sinun kanssasi? Mies ei edes itse kertonut sinulle, vaan kuulit jostain muualta.
Onhan tuo pettämistä ja todella väärin.
Onko tuo nyt sitten niin kummallista, että et enää halua miestäsi? Mielestäni ei. Sinulla on nyt kuitenkin kaksi vaihtoehtoa, sillä tällä nykyisellä muotilla suhde tulee menemään huonompaan ja huonompaan, kunnes lopulta joko eroatte tai muutatte suuntaa.
Voit nyt yksinkertaisesti antaa anteeksi, panna miestäsi tänään ja aloittaa täysin puhtaalta pöydältä. Teet samalla päätöksen, että jos mies vielä kerran pettää sinua, jätät hänet samantien, ilman mitään sen kummempia pohdintoja. Se on sitten siinä.
Tai sitten päätät erota nyt.
Sellainen "en halua erota mutta en kumminkaan anna anteeksi" ei tule toimimaan pitkällä tähtäimellä. Se aiheuttaa vain ongelmia.
Kuinka kauan tuosta pettämisestä on?
Ymmärrän. Mitäköhän se mies kenties miettisi seksin aikana? Niinpä.
Eroa.
Ei sinun tarvitse katsoa rinnallasi yhteiskunnan pohjasakkaa.
Niin kyllä minä haluaisin antaa vielä tälle suhteelle mahdollisuuden. Ja aikaa sille, että itse toivun tästä. En haluaisi ainakaan tehdä tällä hetkellä mitään päätöksiä loppuelämän suhteen. Onko mitään keinoja päästä noista ongelmistani eroon?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan tuosta pettämisestä on?
Silmä käteen. Johan se jo aloituksessa selviää ekalla rivillä. Eli noin puoli vuotta sitten.
Sinun pitää hankkia tasoittava ihastumiskokemus.
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä minä haluaisin antaa vielä tälle suhteelle mahdollisuuden. Ja aikaa sille, että itse toivun tästä. En haluaisi ainakaan tehdä tällä hetkellä mitään päätöksiä loppuelämän suhteen. Onko mitään keinoja päästä noista ongelmistani eroon?
Jos jäät suhteeseen, tuo toipuminen voi kestää koko loppuelämäsi. Itse kärvistelly jo 15 vuotta vastaavanlaisen tapauksen jälkeen. (nimenomaan rakkautta tunnustettiin siis).
Jos mies on ollut aiemin ihastunut nuorempaan niin varmaan auttaa että nyt oet ruvennut pihtaamaankin? Haloo.
Miten jäi kiinni? Tunnustiko heti vai miten tapahtui tuo?
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni mieheni nimenomaan on pettänyt. Tehnyt asioita selkäni takana ja tunnustanut rakkauttaan toiselle. Mitä se on jos ei pettämistä?
Ap
On se pettämistä. Sattuu puolisoon ehkä jopa paljon enemmän kuin joku satunnainen kännipanohairahdus.
Ap, olen käynyt läpi saman. Ainakin vuosi meni tilanteen akuuttiin hoitamiseen miehen kanssa, siihen että minun piti saada suunnilleen sekunnilleen tietää mitä on tapahtunut ja missä ja koska. En saanut mielenrauhaa ja raivosin. Mies itki ja pyyteli anteeksi. Oli todella vaikeaa aikaa.
Me olemme päässeet asian yli ja olemme edelleen yhdessä. Tosin käyhän tapahtunut kuitenkin joskus mielessä vuosienkin jälkeen.
Suhde ei kai koskaan palaa täysin ennalleen, mutta mahdollisuudet elpymiseen kuitenkin ovat olemassa. Tsemppiä!
Niin, ja annoin itseni ihastua toiseen mieheen ihan kostoksi (oli molemminpuoleista). Tätä kesti puolisen vuotta kunnes hiipui vähitellen pois. Ei varmaan mitenkään fiksua, mutta antoi ainakin itselleni itseluottamuksen takaisin. Tunteen siitä, että olen ihana ja kelpaan. Auttoi korjaamaan tilannetta kotona.
Minusta olet oikealla tiellä, kun ratkot ongelmaa omasta puolestasi etkä vain syytä miestä.
Pystytkö edes älyllisellä tasolla ymmärtämään, että mies on inhimillinen olento eikä täydellinen, ja silti hän voi rakastaa sinua? Lakkaa toistamasta mielessäsi negatiivisia asioita itsestäsi ja miehestä. Tee lista positiivisista asioista ja ala toistaa niitä.
Kosketukseen ja seksiin voi tietoisesti opetella uudestaan. Jos yrität vain parannella päätäsi, kuihtuu suhde kokonaan. Kun läheisyyteen tottuu, ja se palauttaa jonkinlaisen luottamuksen, että olette toisillenne ok.
Jos miehes ihastus olisi sanonut yes, niin ei olisi APllä ongelmaa eikä miestä enää.
Harmittaako APtä ettei ukko kelpaa edes muille vai miksi pitää pihdata.
Up