Miehen euro on meillä 60 senttiä
Työskentelen normaalisti osastolla, mutta nyt työvajeen takia viimeiset kuukaudet myös päivystävänä terveyskeskuslääkärinä. Tarkastelimme juuri mieheni kanssa palkkakuittejamme puolelta vuodelta, ja huomasin mieheni tienaava reilusti alle omien tulojeni. Esimerkiksi lokakuulta bruttotuloni olivat 8 430 euroa, kun diplomi-insinöörinä työskentelevällä miehelläni ne ovat säännöllisesti 5 600 - 6 700 työmäärästä riippuen. Tein tuon kuukauden aikana yhteensä 254 tuntia töitä eli n 63 tuntia viikossa sisältäen valmiusajat, mieheni tekee noin 50-55 tuntisia viikkoja. Minua naurattaa feministien länkytys "naisten eurosta", joka on aivan täysin harhaista sekoilua ja kouluttautumattomien ja laiskojen naisten selitys omalle laiskuudelleen. Samasta työstä kyllä maksetaan aivan 100% varmasti Suomessa sama palkka, olipa mies, nainen tai joku mielikuvitusolio, mutta naiset ovat yleensä vähän laiskempia tekemään ylimääräistä.
Kommentit (24)
Mitäs äijät?
Noh noin vakavissaan. Onhan noilla miesasiamiehillä myös pointtia. Julkisella puolella naisia on paljon enemmän ja lomia myös enemmän. Jo tämä tasaa todellista työtunnista maksettua eroa. Liioiteltu "fakta" naisen 82 sentin eurosta on heikko (todellistakin eroa samoissa tehtävissä löytyy) ja sotkee oikeista ongelmista keskustelua.
Kuinka usein pertti sanoo maijalle: "kuules se olis parempi että sä olet 3-4v poissa töistä lasten takia". Kyllä se on usein naisten oma päätös. Itse olen miehenä viettänyt vanhempainvapaata ja aion sen tehdä mahdollisuuksien mukaan myös nyt yoisen kanssa. Se alku kuitenkin menee vaimon ollessa kotona jo ihan imetyksen vuoksi näin. Vuosia ei olla kotona. Ja ennen syntymää mulla ei ollut isyyslomaa...
Monet asiat jotka vaikuttavat tuloon ovat valintoja. Minä ajan kauas työni perässä ja saan kohtuu hyvää palkkaa. Sain aiemmin ulkomailla yli kaksinkertaista palkkaa, mutta muutin Suomeen. Se oli valinta, joka pudotti "minun euroni" alle viiteenkymmeneen senttiin. Ei kaduta. Samanlailla joidenkin päätös yrittäjänä painaa 60h viikkoa tai toisten ottaa sapattivuosi lasten vuoksi ovat valintoja. Sapattivuosi voi kuolinvuoteelta katsottuna olla paljon fiksumpi valinta, mutta tietenkin se näkyy eliniän tulokertymässä eri tavalla kuin vaikkapa ylityöt.
Naiset (ja miehet) kohtaavat aitoja sukupuoliin liittyviä ongelmia, mutta useimmiten yksinkertaistukset kuten naisen euro ovat vääristyneitä osatotuuksia.
Ps. Olen selannut sen naisen euroa kritisoivan tekstin, jota uskon täälläkin lähteeksi vihjattavan, eikä sitä kyllä voi neutraaliksi väitää. Siinäkin uskottavuus kärsii kun mennään ideologia edellä.
Vierailija kirjoitti:
Ekonomi Minna kirjoitti:
Työskelentelen itse eräässä pks-yrityksessä ja olen koulutukseltani kauppatieteiden maisteri (ja siis nainen ja äiti). Minulta alkoi eräs femakko joskus kyselemään naiskiintiöistä yrityksemme hallituksessa, ja voi kuulkaa, miten korvat punaisena hän lähti paikalta, kun kerroin hänelle faktoina, miten ääliömäistä jotkut sukupuolikiintiöt ajatuksena ovat, ja että on tarpeellisempi hakea päteviä ja vahvoja johtajia sen sijaan, että tuijottelisi hakijan haarovälin varustusta. Feministien euro on varmasti alle 80 senttiä jokaiseen muuhun naiseenkin nähden, kun he valitsevat opiskelupaikakseen jonkun "naistutkimukset" tai muun huuhaa-tieteen, missä he jakavat vääristyneitä harhoja keskenään ja valmistuvat kortistoon.
Tämän kirjoitti mies. Nainen ei käytä itsestään nimimerkkiä merkonomi Minna, jne.
Olipa seksistinen mielipide. Sinä et ainakaan ole feministi... eikun?
Miksei feministit vaadi naiskiintiöitä kaivoksille, raksoille, asfalttitöihin? Miksi näiden poikakerhojen annetaan mellastaa vapaana ilman raikasta naisnäkökulmaa?
ei feminismi ole tasa-arvon tavoittelua. se on naisten etujen tavoittelua ja vieläpä hyvin härskeillä toimenpiteillä, jotka vaarantavat normaalia yhteiskuntaa. onneksi sairaus nimeltä kolmannen aallon feminismi on katoamassa pikkuhiljaa.