Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuttuisitko tästä naapureille?

Vierailija
13.11.2016 |

Olemme lähdössä matkoille ja samaan aikaan naapuriemme sukulaisia ulkomailta on tulossa Suomeen. Naapuri kysyi, voisivatko hänen sukulaisensa asua meillä poissa ollessamme (heillä pieni asunto). Lupasimme. No, eilen yhtäkkiä ja sattumalta selvisi, että sukulaiset ovat tulossa koiran kanssa. Koirasta ei ole aikaisemmin puhuttu mitään.

Ärsyttää. Emme halua (tuntematonta) koiraa meille viikoksi (en halua lomalla miettiä, että onko sohva syöty vai parketti naarmuilla, kun palaamme kotiin). Ja minusta naapuri oli epäkohtelias tai suorastaan kiero, kun ei sanonut koirasta mitään siinä vaiheessa, kun lupasimme kotimme sukulaisten käyttöön.

Olenko pikkumainen vai ärsyynnynkö aiheesta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ärsyynnyt aiheesta. Sitä vaan ihmettelen että miksi et ole pikkumaisempi, ei minulle vaan tulisi mieleenkään luvata naapureille kämppääni :D

Vierailija
2/15 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään antaisi kotiani lainaan noin. Mutta sano että ottaavat naapurit koiran heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Arvelen, että naapurit eivät itsekään halua koiraa omaan kotiinsa ja vaikka sovittaisiin niin, poissa ollessamme koira ehkä kuitenkin olisi meillä. Noilla sukulaisilla on jo liput ostettuna ja nyt aiheutamme hankaluuksia, jos perumme lupauksemme.

Vierailija
4/15 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän vain täytyy olla aikuisia ja saada suunne auki. "Koira ei tule". Ja muutenkin, annatteko ilmaiseksi kotinne joillekin tuntemattomille? Millaista väkeä he oikein ovat?

Vierailija
5/15 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittakaa vain että koirasta ei ollut puhetta, joten sukulaiset saavat alkuperäisen sopimuksen mukaan majoittua teillä, mutta koira ei ja piste. Koira voi varmasti asua naspureillanne tai mennä hoitoon.

Vierailija
6/15 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi? Annat asuntosi täysin tuntemattomien käyttöön? Miksi?

Koira nyt on sivuseikka.

Vierailija
7/15 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suuttuisin, jos naapuri ehdottaisi vieraiden majoittamista asuntooni ylipäätään!

Pitäisin sekopäänä enkä ikimaailmassa suostuisi. En ole mikään majoituspalvelu.

Vierailija
8/15 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki koirat syö huonekaluja! Eikä parkettiin tule naarmuja. Meillä oli hoidossa puoli vuotta sekarotuinen koira, ei syönyt huonekaluja, ei tullut naarmuja parkettiin, vaikka oli aika leikkisä rekku. Sillä oli paljon leluja mukana ja niitten kanssa se touhusi. Nukkui omassa "sängyssään".

Vierailija
9/15 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki koirat syö huonekaluja! Eikä parkettiin tule naarmuja. Meillä oli hoidossa puoli vuotta sekarotuinen koira, ei syönyt huonekaluja, ei tullut naarmuja parkettiin, vaikka oli aika leikkisä rekku. Sillä oli paljon leluja mukana ja niitten kanssa se touhusi. Nukkui omassa "sängyssään".

Naapurit voivat varmasti ottaa niin kivan hauvelin omaan kotiinsa, eikös? Samoin vieraittensa lutikkaiset matkatavarat.

Vierailija
10/15 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä ikinä antaisi kotiani tuntemattomille käyttöön... varsinkaan, jos ei ole edes jollain tavalla sukua. 

Vierailija
11/15 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko opiskelija-asunnossa tms? Jotenkin äärimmäisen epäsuomalaista antaa oma koti veloituksetta tuntemattomille. Mutta ei se väärin ole!!!!

Vierailija
12/15 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin luvannut vain, että vieraat saavat parkkeerata autonsa meidän pihaan:)

Vierailija
13/15 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä on varalta laajin kotivakuutus !

Vierailija
14/15 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekåän ei tulisi ei naapurin sukulaisten koira eikä sukulaiset.

Minua stressaisi koko oman loman ajatus siitä, miten he (mahdollisesti) kaivelisivat kaappejamme, tutkisivat ja rikkoisivat tavaroitamme, kävelisivät kengät jalassa sisällä (tapana esim Usassa) , söisivät ympäri huushollia, jne jne

Kyllä siinä olisi oma loma pilalla.

Koirasta: meillä ei ole lemmikkejä, syystä että emme erityisemmin pidä elukoista. Monta kertaa olemme sanoneet jollekin sukulaiselle tai muulle vieraalle ettei heidän elukkanda voi tulla koska meillä ollaan allergisia - pieni valkoinen valhe, mutta sekä mies että minä inhoamme noita kuolaavia ja nylkyttäviä karvapalleroita.

Miksi ihmeessä naapurin sukulaisten edes kannattaa tuo hurtta mukaansa? Kennelit on sitä varten - AI niin mutta kun teidän piti tarjota heille majoitus ym ilmaiseksi!?!?!?

Vierailija
15/15 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lainaisi asuntoa naapurille, ellei oltaisi tosi hyvissä väleissä....

Mutta koiranomistajana ihmettelen miksei ole mainittu koirasta pyynnön yhteydessä, voihan asunnonlainaajalla olla allergiaa tai tulossa lainan jälkeen vieraisille joku pahasti allerginen...

Mä sanoisin, että ei kiitos koiralle ja jos se e ikäy, vieraat ovat hyvät ja menee koiraystävälliseen hotelliin.