Inho raskaana oleviin
Aloitin joskus e-pillerit ja ne muuttivat minua aika paljon. Niiden aloittamisen jälkeen olen alkanut lähes neuroottisesti pelätä raskautta ja synnytystä vaivoineen ja että mieheni hylkää minut (johtuen vaikka vakavista repeämistä jonka vuoksi en tahdo enkä pysty "siihen" aikoihin jos koskaan) Tunnen inhoa myös odottaviin äiteihinkin. Ennen tahdoin lapsen mutta nyt se on vaihtunut pelkoon ja inhoon. Palstapsykologit, mikä minua vaivaa? Olen ahdistunut. Välillä tunnen tahtovani lapsen, välillä en tahdo. Luulen että e-pillereiden sekoittaneen minut, koska kuten sanoin, ennen niitä haaveilin lapsesta/lapsista. Onko kellään vastaavia kokemuksia ja miten olette esimerkiksi selvinneet raskaus - ja synnytysvaivoistanne? Oletteko puhuneet peloistanne (jos niitä on ollut) miehenne kanssa yms?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Seksi ainakin on ollut miljoona kertaa parempaa sen jälkeen kun olin saanut lapsia. Ennen en edes saanut orkkua yhdynnässä. Nyt saan tosi helposti. Ei mitään ongelmaa alapäässä ja toinen lapsi kuitenkin melkein 4200 g. Naisen kroppa kestää kyllä raskauden ja synnytyksen. Äitiys lisää itsevarmuutta ja itsetuntoa. Oma kroppakin on paljon helpompi hyväksyä. Ennen lapsia mietin ihan liikaa miltä näytän tai tunnun. Ei ihme etten koskaan lauennut.
Sinulla kävi hyvin jos käsitin oikein (y)
Mutta entä nämä kertomukset sellaisista repeämistä joiden jälkee koko alapää on tunnoton eikä sitä tee enää mieli? Episiotomia kuulostaa kamalalta toimenpiteeltä ja olen kuullut että sitä ei läheskään aina tarvita. Onko tämä totta? Kannattaako siitä kieltäytyä?
-ap
Minulla ei ainakaan episitomia vaikuttanut alapään ulkonäköön tai seksielämään millään tavalla. :)
Seksi ainakin on ollut miljoona kertaa parempaa sen jälkeen kun olin saanut lapsia. Ennen en edes saanut orkkua yhdynnässä. Nyt saan tosi helposti. Ei mitään ongelmaa alapäässä ja toinen lapsi kuitenkin melkein 4200 g. Naisen kroppa kestää kyllä raskauden ja synnytyksen. Äitiys lisää itsevarmuutta ja itsetuntoa. Oma kroppakin on paljon helpompi hyväksyä. Ennen lapsia mietin ihan liikaa miltä näytän tai tunnun. Ei ihme etten koskaan lauennut.