Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tyttö ei tuu pääsemään lukiota läpi ikinä

ei pärjää
12.11.2016 |

Ei mitään mahdollista. turhaan meni sinne vaikka mä sanoin tuhat että et mee sinne. Ei oo siskonsa mennyt lukioon ja mä en mennyt lukioon.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinähän kannustava olet. Mikä oli tyttäresi lukuaineiden keskiarvo 9-luokalla? Siitä voisi jo jotain päätellä lukiovalmiuksista. Se ei kerro mitään, jos sisko tai sinä ette ole lukiota käyneet.

Vierailija
2/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin koulutus periytyy. Harmi, että tytöllä on noin tyhmä äiti. Ei osaa edes auttaa tehtävissä, jos tulee kysyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla aika tolvana ja laiska, jos lukiota ei pääse läpi. Hyvät paperit on kokonaan toinen juttu

Vierailija
4/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi pärjätä vaikka perhe olisikin huonosti kouluttautunut. Enpä mäkään käynyt lukiota ja merkonomiksikin opiskelin vasta aikuisiällä, tytär kirjoitti lukiosta E:n paperit. 

Vierailija
5/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on mutta tästä tulee mieleen yksi hyvä pointti: ei kaikkien kannata mennä lukioon. Kaverin poika passitettiin lukioon tarkkaavaisuushäiriöstä, lukihäiriöstä ja muistiongelmista riippumatta koska eihän yliopiston käyneiden vanhempien lapsi mene mihinkään duunariamikseen. Arvatkaa vaan pääsikö kirjoituksista läpi?

Vierailija
6/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinähän kannustava olet. Mikä oli tyttäresi lukuaineiden keskiarvo 9-luokalla? Siitä voisi jo jotain päätellä lukiovalmiuksista. Se ei kerro mitään, jos sisko tai sinä ette ole lukiota käyneet.

Se pääsi lukioon just ja just. Se lukio on surkee ja menee kaikkien rahat ihan hukkaan kun yx vaan haaveilee. Mua ärsyttää tosi paljon nää juttelut sen kanssa kun se eivaan tajua. 

Vierailija
7/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin voi pärjätä vaikka perhe olisikin huonosti kouluttautunut. Enpä mäkään käynyt lukiota ja merkonomiksikin opiskelin vasta aikuisiällä, tytär kirjoitti lukiosta E:n paperit. 

Ehdotin kauppista ja amista mut halus väkisin lukiion ja sitä ohjattiin menee lukioon opo kun ei tiennyt mihin menis. Olis voinu saada ammatin mut ei niin ei. 

Vierailija
8/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun yläasteen todistus oli 7.1.. lukion oli 8.9. ei se ylä-asteen todistus kerro, miten selviää lukiossa. 

Vierailija
9/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko yhteydenotto kouluun mitään? Viestiä opinto-ohjaajalle ja/tai ryhmänohjaajalle. On kaikkien yhteinen etu, että nuori löytää paikkansa. Jos oikeasti yrittää ja yrittää, ja aina silti epäonnistuu, eikö se ole jo aika tuhoisaa nuoren itsetunnollekin.

Vierailija
10/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun yläasteen todistus oli 7.1.. lukion oli 8.9. ei se ylä-asteen todistus kerro, miten selviää lukiossa. 

Totta, mulla vähän sama juttu. Yläasteella tappelin ja kiusasin eikä koulu kauheasti kiinnostanut. Numerot sen mukaiset. No lukiossa sitten havahduin, että pitäisi varmaan ottaa tosissaan ja sain ihan hyvät paperit. Nyt yliopistossa ja vieläkin tulee hyviä arvosanoja

Vierailija
11/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla aika tolvana ja laiska, jos lukiota ei pääse läpi. Hyvät paperit on kokonaan toinen juttu

Mun kaverin tyttö ei päässyt ja tiiän muitakin jotka on jättänyt kesken ja ei oo päässyt. 

Vierailija
12/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tukisit ja auttaisit tytärtäsi? Oma äitini hoki läpi kouluvuosien ettei minusta ole mihinkään ja sen jälkeen kritisoi kun ei koulunkäynti kiinnostanut. Vanhempien mielipiteillä ja tuella on suuri merkitys.

Vierailija
13/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummityttö on nyt "käynyt" lukiota 5 vuotta. Kai ne kohta potkii sen koulusta ulos, jos ei oo jo potkinut?

Ei siitä puhuta. Käy töissä osa-aikaisesti.

Vierailija
14/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on mutta tästä tulee mieleen yksi hyvä pointti: ei kaikkien kannata mennä lukioon. Kaverin poika passitettiin lukioon tarkkaavaisuushäiriöstä, lukihäiriöstä ja muistiongelmista riippumatta koska eihän yliopiston käyneiden vanhempien lapsi mene mihinkään duunariamikseen. Arvatkaa vaan pääsikö kirjoituksista läpi?

Ei millään pahalla mutta miten tämä henkilö edes pääsi lukioon?

Vierailija
15/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amikseen vaan ja leipään kiinni sen jälkeen. Likat varsinkin menee monta kertaa lukioon ihan turhaan, ja yliopistoon kanssa. Sit kun pitäis ottaa omasta elämästä vastuu niin eiku johonkin mäkkäripätkäduuniin tai 'lisäkouluttautumaan' vanhusten perseenpesijäks.

Vierailija
16/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko yhteydenotto kouluun mitään? Viestiä opinto-ohjaajalle ja/tai ryhmänohjaajalle. On kaikkien yhteinen etu, että nuori löytää paikkansa. Jos oikeasti yrittää ja yrittää, ja aina silti epäonnistuu, eikö se ole jo aika tuhoisaa nuoren itsetunnollekin.

Mä oon poissa koko tosta kuviosta. Mä en kuulu siihen yhtään ja mä tein sen selväks sille. Se on ite thenyt ja se ite sano hoitavansa sen ja sen on pelkästään sen asia. 

Vierailija
17/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukioon pääsee nykyään helpommin kuin amikseen. Varmaan yliopistoonkin pääsee helpommin, nykyään koulutuspaikkoja on niin paljon. Joidenkin tutkintojen arvo on laskenut aika paljon sen takia, että tarjontaa on työnantajille eli kilpailu on kovaa.

Vierailija
18/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on keksitty provo tai kateellisen äidin tilitys siitä, kun tytär pärjää elämässä ja haluaa paremman koulutuksen kuin äidillä tai siskolla. Näitä kateellisia äitejä riittää. Oma äitini ei edelleenkään tohtorintutkinnon ja nousujohteisen urani jälkeen ymmärrä, että haluan ja osaan tehdä vaativampaa työtä kuin hän. Mun pitäisi hänen mielestään tyytyä vaatimattomaan ja helppoon toimistotyöhön. Kai kuvittelee työn silloin varmaksi, mutta avustavia henkilöitä varsinkin irtisanotaan. Ei kiitos.

Vierailija
19/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista kyseisen lukion keskiarvorajaa mutta ei se kovin korkea ollut, ja tämä poika pärjäsi kuitenkin ihan ok peruskoulussa. Paljon työtähän se ilmeisesti vaati, mutta silti. Ja kirjoitukset on aika rankat kun sitä miettii... pitää lukea monta kirjaa läpi, ei saa tehdä kirjoitusvirheitä, asiavirheitä, pitää istua monta tuntia paikallaan, stressi... tämä teki tiukkaa jo minulle "normaalille" aikanaan, voin vaan kuvitella miten kamalaa se oli tälle pojalle.

-5

Vierailija
20/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amikseen vaan ja leipään kiinni sen jälkeen. Likat varsinkin menee monta kertaa lukioon ihan turhaan, ja yliopistoon kanssa. Sit kun pitäis ottaa omasta elämästä vastuu niin eiku johonkin mäkkäripätkäduuniin tai 'lisäkouluttautumaan' vanhusten perseenpesijäks.

Vaihtoehto 1: amis -> perseenpesijä

Vaihtoehto 2: lukio -> yliopisto -> amis -> perseenpesijä

En sinusta tiedä, mutta itse valitsisin mieluummin vaihtoehdon 2