Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia juoda joka viikonloppu?

Vierailija
12.11.2016 |

Kuinka usein sinä tai miehesi juotte?
Entä vanhempasi lapsuudessa?
Lastesi isä?
Ystävär ja sukulaiset?
Mitä teette kavereiden kanssa selvinpäin?
Mitä miehesi tekee kavereidensa kanssa selvinpäin?

Kuinka paljon on liikaa?
Kuinka usein on liikaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan me juomme joka päivä. :)

Vierailija
2/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun join joka viikonloppu kännit, olin onneton ja masentunut.

Meni vuosia tajuta, miten paljon viikoittaiset kännit vaikuttaa elämänlaatuun.

Nykyään pari lasia viiniä illassa pe tai la on sopiva, joskus 3-4. Mutta ei enää kännejä, etkoja, baarireissuja ja jatkoja. Hyi. Alkoholi on hermomyrkky ja mielenterveydelle haitaksi.

Vierailija
4/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, välillä täytyy juoda viikollakin.

Vierailija
5/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se aika tavallista on. Itse juon useana päivänä viikossa, mutta en ikinä enempää kuin 1-2 annosta. Mieheni on raitis. Vanhempani olivat suurkuluttaja eli joka päivä kännissä, mutta kykenivät käymään normaalisti töissä. Luulen että tämä on aika tavallinen tarina nyky-Suomessa.

Vierailija
6/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä juodaan yhteensä 2 hengen taloudessa 4-5 l/pvä.

Vierailija
7/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko joka viikonloppu juoda, niin ei ole normaalia.

Vierailija
8/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty olemaan viikonloppua juomatta, niin lasken henkilön alkoholistiksi.

Itse juon ehkä kerran 2 kuukaudessa. Krapulaa en halua, joten kohtuudella silloinkin hyvää viiniä.

Vierailija
9/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join eilen puoli pulloa viiniä (glögiin sekoitettuna, n. 3 h aikana), kävin sitä ennen juoksemassa reilun 10 km. Viiniä menee 2-3 pulloa viikossa ja se on ihan liikaa. Kerralla ei koskaan koko pulloa. Eilen myös siivosin pari tuntia. Vapaa-ajalla urheilen, teen kotitöitä, luen (käyn kirjastossa), kuuntelen päivittäin englanninkielisiä podcasteja, uutisia, luen jo. kielellä eli opiskelen kieltä 1-2 h päivässä... Siinä tän hetken harrastukset. Juon myös arkena eli ei rajoitu viikonloppuun. Voin kyllä olla pari viikkoa juomattakin. Alkuvuonna olin 2 kk ja sen jälkeen Max. 2-3 vkon pätkiä.

Parhaan kaverin kanssa käydään kahilla, uimassa, tehdään ruokaa (absolutisti) ym. Mies ei juo, kuin korkeintaan 24cl illassa, jos sitäkään. Vanhempani eivät käytä lainkaan.

Vierailija
10/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join eilen puoli pulloa viiniä (glögiin sekoitettuna, n. 3 h aikana), kävin sitä ennen juoksemassa reilun 10 km. Viiniä menee 2-3 pulloa viikossa ja se on ihan liikaa. Kerralla ei koskaan koko pulloa. Eilen myös siivosin pari tuntia. Vapaa-ajalla urheilen, teen kotitöitä, luen (käyn kirjastossa), kuuntelen päivittäin englanninkielisiä podcasteja, uutisia, luen jo. kielellä eli opiskelen kieltä 1-2 h päivässä... Siinä tän hetken harrastukset. Juon myös arkena eli ei rajoitu viikonloppuun. Voin kyllä olla pari viikkoa juomattakin. Alkuvuonna olin 2 kk ja sen jälkeen Max. 2-3 vkon pätkiä.

Parhaan kaverin kanssa käydään kahilla, uimassa, tehdään ruokaa (absolutisti) ym. Mies ei juo, kuin korkeintaan 24cl illassa, jos sitäkään. Vanhempani eivät käytä lainkaan.

Ts. nyt on menossa kausi kun juon enemmän. Voi olla, että tuo 2 pulloa viikossa on lähempänä totuutta. Mulla menee kausissa tämä.

Vierailija
11/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aika surullista olisi olla selvinpäin viikonloppuna.

Vierailija
12/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein sinä tai miehesi juotte? Itse en juo. Mies joi ennen saunaoluen 1 / vko. On lopettanut senkin.

Entä vanhempasi lapsuudessa? Juhlissa kuoharia.

Lastesi isä? -

Ystävär ja sukulaiset? Varmaankin vähän koska ei ole juteltu.

Mitä teette kavereiden kanssa selvinpäin? Harrastetaan ulkoilmalajeja.

Mitä miehesi tekee kavereidensa kanssa selvinpäin? Samaa.

Kuinka paljon on liikaa? Känni

Kuinka usein on liikaa? Känni aina

Vierailija
13/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kun ei viikonloput enää riittäneet vaan juhliminen alkoi jo keskiviikkona ja kesti sunnuntai iltaan.Jos osaa kohtuukäytön niin ei mitään ongelmaa vaikka jois joka vkl,kännit joka vkl on taas liikaa.

Vierailija
14/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minähän olen aina viikonloput selvänä. Viikolla vedän sitten kunnon kännit ainakin kerran.

Vierailija
15/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka pvä juon vettä ja maitoa. Joka juo viinaa joka viikonloppu niin aika hurjaa.

Vierailija
16/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se alkoi. Olisko jo aika vaihtaa puheenaihetta...

Vierailija
17/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis edelleenkään mun ei ole PAKKO juoda viikonloppuisin, en juo tänäkään viikonloppuna muuta kuin eilen otin yhden lasin viiniä. Minä juon koska viini on hyvää ja lasillinen tai pari rentouttaa. Joskus otan enemmän. Kerran viikkoon kännit (ei kaatokännit) ovat monella normaali juttu eivätkä pilaa terveyttä. On siis aika tavallista ja ihan normaalia, kunhan tietää omat rajansa. Eikä mulle tule krapulaa jos juon pullon viiniä kerran viikossa yhdeltä istumalta. Toki kannattaa vähentää jos tulee kauhea jälkiolo.

Vierailija
18/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on vain käydä vessassa ettei turahda housuihin. Juominen on ihan normaalia. Päihtyminen on tapa rentoutua/nauttia elämästä. Parempiakin päihteitä on mutta kannabis on valitetavasti laitonta. Eihän se käyttöä estä, tekee vain siitä hieman vaikeampaa.

Vierailija
19/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, kun tämmöisiin kyselyyn vastaa pääasiassa ne, jotka eivät juo ja paheksuvat asiaa. Suomen alkoholin kulutustilastot taas kertoo muuta.

Kyllä, juon joka vkl ja niin lähipiirissäni monet tekevät, ja ihan skarppeja ja elämäänsä tyytyväisiä ihmisiä ollaan. Toki runsas alkoholinkäyttö joissain tapauksissa kielii ongelmasta.

Vierailija
20/31 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"how about a decade long bender?"-Klaus Mikaelson

Viisaita sanoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi