Raskauskomplikaatiot ja seksikielto
Löytyisikö samassa tilanteissa olleita?
Raskaus yli keskivälin ja alusta saakka ollut paljon supistuksia ja nyt alkanut tihkua myös lapsivettä. Neuvolalääkäri kehotti välttämään rasitusta ja siis myös seksiä. Ei kieltänyt kokonaan vaan sanoi että ei kamalan usein. Mieheni oli mukana käynnillä eikä kommentoinut asiaa mitenkään. Tästä on nyt melkein viikko eikä asiasta olla puhuttu, tunnen että hän kiukuttelee minulle nyt tästä? Että tämä on minun vikaani?
Hän on toivonut vauvaa kovasti ja ollut huolissaan ongelmista mutta nyt kun joku vaikuttaa myös hänen elämäänsä niin käytös muuttuu tälläiseksi?
En ole itse ottanut asiaa puheeksi sillä pelkään että räjähdän kokonaan, ihan tarpeeks i pelkoa ja huolta ilman hänen kiukutteluaan.
Kommentit (8)
Pitkäaikaisesta lapsettomuudesta kärsineenä kuulostaa lapselliselta. Hoitele mies käsin tai suulla. Sano että harmittaa suakin mutta eiköhän tästä selvitä. Vauvan henki kuitenkin kyseessä
Oletko nyt ihan varma, että hän kiukuttelee sesksittömyyden takia? Ettei kyse voisi olla esimerkiksi jostain sellaisesta, että hän on huolissaan ja harmissaan kun ei pysty varmistamaan että kaikki menee hyvin tjsp?
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaisesta lapsettomuudesta kärsineenä kuulostaa lapselliselta. Hoitele mies käsin tai suulla. Sano että harmittaa suakin mutta eiköhän tästä selvitä. Vauvan henki kuitenkin kyseessä
Nimenomaan näin olisin toiminutkin mutta pidän tuota käytöstä täysin naurettavana ja perusteettomana että en lähde edes ehdottamaan mitään.
Kiitos viestistäsi ja tsemppiä tilanteeseesi!
Ap
Kysy suoraan että mitä fiiliksiä miehellä on? Pakkohan asiasta on puhua. Seksi on kyllä muutakin kuin yhdyntä. Miestä voi myös pelottaa. Ehkä vastuu yms valkeni hänelle nyt. Raskaus on miehelle paljon abstraktimpi asia ja monelle isyys alkaa vasta kun lapsi syntyy.
Kiitos teille, ymmärrän että voi johtua muustakin. Olemme anna puhuneet kaikesta avoimesta ja suoraan, siksi tämä ärsyttää ja suututtaa niin paljon.
Itse olen elänyt koko raskauden huolen keskellä ja tuntuu että hänelle merkkaa vaan tämä asia, siksi raivostuttaa.
Ehkä otan asian vaan suoraan esille ja pyrin pysymään rauhallisena.
Ap
Ei seksin puutteeseen kuole 😃. Me emme harrastaneet koko raskauden aikana seksiä ja molemmat olemme hengissä ( lapsikin on). Ei vaan tuntunut siltä. Ja naimisissa onnellisesti edelleen kymmenen vuoden jälkeen.
Voi olla että pelästyi tätä "kieltoa" tai sitten kuvittelet vaan että hän kiukuttelee? Kyllä luulisi ainakin että hänelle olisi sinun ja vauvan hyvinvointi tärkeintä.