Oulu-Helsinki kesärenkaat
Kohta kohti Stadia! En ymmärrä miksi kaikki jo lyöneet talvirenkaat alleen.. Itse kokeneena kuskina pärjännyt ihan ok vaikka jarrutusmatka tietyissä paikoissa miltei mahdotonta, mutta ei ne kesärenkaat nyt talvirenkaita huonommat oo. Taidolla ja öögal pärjää! Kohta startataa
Kommentit (19)
No jos näissä keleissä ei tarvitse talvirenkaita niin ei sitten varmaan missään, täällä Stadissa on ollu täysi talvi jo viikon verran. :D
Ei mitään hätää.. itse ajanut jo 15 vuotta. Ammatikseni ajanut 13vuotta ja kilometrejä paukkunut. Voin kertoa että yhtää mälliä ei ajourani aikana ole tullut eikä tule minun syystäni nytkään! tuskin näet minun mustaa mersua ojassa ;)
Ei ne naulapyörät kesää tee. Ei niitä ollut kuin jollain taksikuskilla silloin kun ajeluni aloitin.
Nyt alla Horstin kitkat. Seuraavaksi tulee talvihyväksytyt kesä Michelinit!
Nyt on todella liukasta lauhtumisen ja lumisateen myötä,onnistuu kyllä kesärenkailla mutta keskittyminen ajoon oltava koko ajan 100% ja se on suunnattoman raskasta.Pienikin vilkaisu sivulle ja auto voi lähteä liukuun ja sitä ei pysäytä mikään.
Muiden jalkoihin jää auttamatta.
Vierailija kirjoitti:
Trolololotrollololotrollolloo
onko mielestäsi hyväkin
Vierailija kirjoitti:
Nyt on todella liukasta lauhtumisen ja lumisateen myötä,onnistuu kyllä kesärenkailla mutta keskittyminen ajoon oltava koko ajan 100% ja se on suunnattoman raskasta.Pienikin vilkaisu sivulle ja auto voi lähteä liukuun ja sitä ei pysäytä mikään.
Lisäyksenä vielä että olen pyöritellyt autoja 10 vuotiaasta lähtien pelloilla ja metsäteillä ja normaalissa liikenteessä 34 vuotta,tiedän mistä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Toi on totta.. Siksi se onki "vaikeaa" kun ei toi keskittyminen vahvin osa alue ole heh. Mutta niiku sanottu: "keep your heads up". Tauot on siihe keksitty että voi härvätä :)
Mä ainakin itse ajan koko vuoden kesärenkailla. Ihan siksi koska käytän autoani vain työpaikalle ja takaisin. Asun kaupan vieressä jne niin ei tule muuten ajeltua. 15min menee töihin yhden liikenneympyrän kautta, muuten on suoraa 60km/h tie joten on menty ilma.vahinkoja jo 5vuotta.
Itse panen miestäni ennemmin talvirenkaat alla koska ei lähe paikoiltaa liikkumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden jalkoihin jää auttamatta.Lisäyksenä vielä että olen pyöritellyt autoja 10 vuotiaasta lähtien pelloilla ja metsäteillä ja normaalissa liikenteessä 34 vuotta,tiedän mistä puhun.
Ihan paskaa puhut. Olen ajanut satoja tuhansia kesärenkailla talvikelissä. Ikinä ei ole lähtenyt "liukuun". Sulla on joku ongelma tai tosi huonoja autoja ;-)
Vierailija kirjoitti:
Itse panen miestäni ennemmin talvirenkaat alla koska ei lähe paikoiltaa liikkumaan
Mitä ne talvirenkaat panemiseen vaikuttaa. Ahdasta on aina. Minä panen kaikkia mieluummin lämpimässä sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden jalkoihin jää auttamatta.Lisäyksenä vielä että olen pyöritellyt autoja 10 vuotiaasta lähtien pelloilla ja metsäteillä ja normaalissa liikenteessä 34 vuotta,tiedän mistä puhun.
Ihan paskaa puhut. Olen ajanut satoja tuhansia kesärenkailla talvikelissä. Ikinä ei ole lähtenyt "liukuun". Sulla on joku ongelma tai tosi huonoja autoja ;-)
Et varmasti ole ajanut polkuautoa kummemmalla.
Muista myös ettei pitkiä valoja tarvi. Ikinä ennenkään ei ole hirvi eteen tullut.
Tarjoon sulle iltapäiväkahvit Vaskikellossa. Valkonen toppatakki, tumma tukka. Et pety. Jos en ole vielä tullut, kysele pikakassalta koodisanalla Nyyrikki.
Ihmeellistä tietämättömyyttä ja raivoa. Ei ne naulapyörät kesää tee ja monet osaavat ajaa kesärenkailla liukkaallakin. Lainlaatijakin tämän kohta tunnustaa ja sen sallii.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin itse ajan koko vuoden kesärenkailla. Ihan siksi koska käytän autoani vain työpaikalle ja takaisin. Asun kaupan vieressä jne niin ei tule muuten ajeltua. 15min menee töihin yhden liikenneympyrän kautta, muuten on suoraa 60km/h tie joten on menty ilma.vahinkoja jo 5vuotta.
Tuo onnistuu mainiosti kesärenkailla kun on varovainen.
Mutta kun lähdetään ajamaan kesärenkailla pitkää matkaa 100 lasissa Suomen uraisilla teillä on oma ja muiden henki koko ajan hiuskarvan varassa.
Avaajalle vielä vihjeeksi josta joku jo mainitsikin,että tosimies ajaa pimeässä ilman valoja,näkee ihan hyvin kun totuttaa vaan silmät pimeään.
Ap, oletko oikeasti noin yksinkertainen. Vaarannat muiden tiellä liikkujien hengen. Etelässä on talvi, tiet ovat liukkaita. Talvirenkaat ovat välttämättömät. Kehtaatkin VAARANTAA muiden hengen.
Onpa hyvä, oot jo kaukana Oulusta siinä vaiheessa, kun neillä päästään liikenteeseen. Ellet ole ojassa jo ennen Temmestä.