Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 10+0 ja verinen vuoto

Vierailija
11.11.2016 |

Tänään on siis rv10+0 koko päivän tuntunut nivusten seudulla polttelevaa tunnetta, oikealla puolella hieman enemmän kuin vasemmalla. Ei sitä oikein kivuksi voi sanoa, jomottelua ennemmin. Nyt illalla vessassa käydessä pyyhkiessä paperiin tuli kirkkaanpunaista verta. Ei ole enää sen jälkeen tullut pyyhkiessä tai pikkareihi eli aika vähäisestä verimäärästä ainaki toistaiseksi kyse. Nivusten jomottelu kuitenki jatkuu. Aikaisemmin raskauden aikana ei ole tullut yhtään verta ja totta kai tuo säikäytti.

Mutta onko tässä nyt syytä huoleen ja kannattaako ma soittaa neuvolaan? Onko muilla samantyylisiä kokemuksia? Voiko lopputuloksena olla muu kuin km?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja eka ultra vasta 3viikon päästä. Kannattaako sinne asti odotella vai menisittekö te tässä tapauksessa ultrattavaksi jo aikaisemmin?

Ap

Vierailija
2/34 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin viimeksi harrastit seksiä? Voi johtua siitäkin.

Muka tuli muistaakseni joskus rv10-12 tienoilla pyyhkiessä vähän verta ja nyt tuo "tuotos" tänään tasan 2 v. tyttö nukkuu tuossa vieressä.

Ota rauhallisesti. Voi toki olla uhkaava km. Koska sulla on seuraava neuvola? Mee maanantaina avoimeen neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuo nyt keskenmenoa tarkoita. Jos vuoto jatkuu/lisääntyy niin soita sitten neuvolaan. Minulla ainakin tullut raskauden aikana muutamaan otteeseen tuollaista ja ihan limakalvoilta on vuoto tullut.

Vierailija
4/34 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joillain voi holahtaa verta ihan kunnolla (valua reisiä pitkin) muttei ole keskenmeno.

Voi olla joku hematooma tai istukka kohdunsuulla. Kipu nyt voi olla ihan kohdun venymiskipuakin. Jos vuoto muuttuu runsaaksi mene päivystykseen, siellä sitten selviää. Muuten soita vaikka maanantaina neuvolaan niistä sydänäänistä.

Vierailija
5/34 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuopusta odottaessa verivuotoa rv 9. Ensin alkoi alavatsan juiliminen, sitten niukka vuoto ja parin tunnin päästä verta pulpahti niin että housut kastuivat siteestä huolimatta. Olin jo aivan varma keskenmenosta ja sain onneksi samalle päivälle lääkäriajan. Onneksi mulla raskausoireet tuntui koko ajan voimakkaina, eli oli pahoinvoiva olo ja rintoja kivisti. Ne piti toivoa yllä siihen saakka kun lääkäri totesi että sikiöllä oli kaikki hyvin. Verenvuotoja tuli vielä uudestaankin ja ultrassa näkyi kohdussa iso hematooma, eli verenpurkauma. Jostain syystä kohdun seinämä vuosi verta venyessään. Vuodot jäi pois joskus ennen raskauden puoliväliä ja loppuraskaus sujui hyvin.

Eli voi siis olla muutakin kuin km. Ota rauhallisesti ja soita maanantaina nlaan. Voimia sulle.

Vierailija
6/34 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra ei muuta lopputulosta oli se keskenmeno tai ei, koska eihän sille mitään voida tehdä. Minulla ajoittaiset kivut ja lievä verenvuoto olivat keskeytyneen keskenmenon merkkejä... Mutta kivut olivat kyllä selkeitä kuukautiskipumaisia, vaikka ei jatkuvia. Ja taisi olla 10+2 kun alkoi... Mutta se voi tietenkin olla jotain normaaliakin, ihan yhtälailla olen niinkin kuullut käyvän. Tsemppiä kuitenkin!

Vierailija
7/34 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ultra ei muuta lopputulosta oli se keskenmeno tai ei, koska eihän sille mitään voida tehdä. Minulla ajoittaiset kivut ja lievä verenvuoto olivat keskeytyneen keskenmenon merkkejä... Mutta kivut olivat kyllä selkeitä kuukautiskipumaisia, vaikka ei jatkuvia. Ja taisi olla 10+2 kun alkoi... Mutta se voi tietenkin olla jotain normaaliakin, ihan yhtälailla olen niinkin kuullut käyvän. Tsemppiä kuitenkin!

En ole ap. Ultra ei muuta lopputulosta jos on km. mutta siitä saa tiedon eikä tarvitse arvuutella ja menettää yöunia.

Vierailija
8/34 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostamassa kotidoppleri viikonloppuna. Halvempaa kuin ultra yksityisellä. Toki rv 10 saa hetken etsiä että löytyy, mutta sillä voit viikonlopun etsiä ja maanantaina neuvolaan. Sitten kun viikkoja kertyy voit aina helposti tarkistaa tilanteen dopplerilla :)

Vierailija
9/34 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etinen istukkakin oireilee verisenä vuotona. Jos verta ei ole tullut sen jälkeen ja kipuja ei ole niin odottelisin vielä.. keskenmenosta tuskin on kyse jos vain pyyhkäistäessä on tullut verta.

Vierailija
10/34 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin mielenrauhan takia yksityisellä ultrassa. Mulla oli aikoinaan vähän samaa ja neuvolapuhelimessa tätsy puhui siihen malliin, että keskenmenohan se saattaa olla, mutta kaikki olikin hyvin.

Vierailija
11/34 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! Voimia niille, joilla vuoto johtui keskenmenosta!

Seksiä ei olla harrastettu nyt tässä, että siitä ei voi johtua. Seuraava neuvola taisi olla vasta rv15 tienoilla. Ehkä nyt vaan yritän rauhoittua, lepäillä viikonlopun ja soittaa mielenrauhan saamiseksi ma neuvolaan.

Eihän tuo aikaisempi ultraaminen toki mitään pelasta, jos tämä on keskeytymässä. Lähinnä voisi olla rauhoittavaa tai helpottavaa saada tietää onko tuolla mitään eloa. Tähän mennessä siis olen ainoastaan käynyt ekassa neuvolassa juttelemassa terkkarin kanssa, joten mitään konkreettista varmuutta sikiön elämisestä ei ole :/

Ap

Vierailija
12/34 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittele ap tänne mitä sanoivat neuvolassa ma!

Vierailija
13/34 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempeistä! Voimia niille, joilla vuoto johtui keskenmenosta!

Seksiä ei olla harrastettu nyt tässä, että siitä ei voi johtua. Seuraava neuvola taisi olla vasta rv15 tienoilla. Ehkä nyt vaan yritän rauhoittua, lepäillä viikonlopun ja soittaa mielenrauhan saamiseksi ma neuvolaan.

Eihän tuo aikaisempi ultraaminen toki mitään pelasta, jos tämä on keskeytymässä. Lähinnä voisi olla rauhoittavaa tai helpottavaa saada tietää onko tuolla mitään eloa. Tähän mennessä siis olen ainoastaan käynyt ekassa neuvolassa juttelemassa terkkarin kanssa, joten mitään konkreettista varmuutta sikiön elämisestä ei ole :/

Ap

Tsemppia viikonloppuun! Tiedän että se varmasti tuntuu pitkältä. Jos teillä ei kaadu talous 100-150 e niin käy yksityisellä. Eihän se mitään muuta, mutta itse olen niin hermoilija että olisin itse mennyt kun olin samassa tilanteessa aikoinaan.

Vierailija
14/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kuopusta odottaessa verivuotoa rv 9. Ensin alkoi alavatsan juiliminen, sitten niukka vuoto ja parin tunnin päästä verta pulpahti niin että housut kastuivat siteestä huolimatta. Olin jo aivan varma keskenmenosta ja sain onneksi samalle päivälle lääkäriajan. Onneksi mulla raskausoireet tuntui koko ajan voimakkaina, eli oli pahoinvoiva olo ja rintoja kivisti. Ne piti toivoa yllä siihen saakka kun lääkäri totesi että sikiöllä oli kaikki hyvin. Verenvuotoja tuli vielä uudestaankin ja ultrassa näkyi kohdussa iso hematooma, eli verenpurkauma. Jostain syystä kohdun seinämä vuosi verta venyessään. Vuodot jäi pois joskus ennen raskauden puoliväliä ja loppuraskaus sujui hyvin.

Eli voi siis olla muutakin kuin km. Ota rauhallisesti ja soita maanantaina nlaan. Voimia sulle.

Täytyy korjata, että raskausoireet ei todellakaan tarkoita etteikö keskenmeno olisi tapahtunut. Minulla oli vielä rv 11 pahoinvointia vaikka rv 12 todettiin että sikiön kasvu pysähtynyt rv 6-7. Hormoonitasot eivät laske saman tien kun mahdollinen km vuoto alkaa. Ja keskeytyneessä keskenmenossa istukka jatkaa kasvuaan raskaushormoneilla vaikka sikiö ei kasvaisikaan. Näin minulla. Hyvä tietysti että sinä onnistuit pysymään rauhallisena :) Tsemppiä ap!

Vierailija
15/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli rv 9 ja 10 paikkeilla veristä vuotoa joka ei ollut runsasta mutta kuitenkin huomattavaa. Nyt menossa rv 25+2 ja pikkanen voi hyvin.

Vierailija
16/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä hanki koti dobbleria! Sillä saat vaan itsesi sata kertaa huolestuneemmaksi kun et löydä sykettä. Sinuna soittaisin viimeistään maanantaina neuvolaan ja kysyisin mitä he ovat mieltä.

Vierailija
17/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös verenvuotoa juurikin samoilla viikoilla kun sulla. Soitin silloin päivystykseen ja siellä kehottivat vaan lepäämään ja ottamaan rennosti koska kipuja ei ollut. Jos niitä ilmaantuu niin sitten sairaalaan. Tosin jos km tulee,ei sitä voida estää. Jos sulla ei ole oikeesti kipuja niin uskaltaisin odottaa ultraan. Kyse voi tosiaan olla istukasta, kohdunsuun herkkyydestä tai vaikkapa monisikiöisyydestä ;-)

Voimia sulle, kohtahan se eka uä jo sullekkin koittaa:)

Vierailija
18/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko raskausoireet muuttuneet? Mulla oireitten väheneminen ja sitten tuli kkm. Tavallaan aavistin vaikka oli se järkytys kun ultrassa ei enää sykettä näkynyt. Itse menisin yksityiselle ultraan. Ihan vaan siksikin että jos on kkm niin saa tyhjennyksen ja pääsee pian yrittämään uutta raskautta.

Toivotaan ettö sun vuoto on vaaratonta ja kaikki menee hyvin.

Vierailija
19/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös verenvuotoa juurikin samoilla viikoilla kun sulla. Soitin silloin päivystykseen ja siellä kehottivat vaan lepäämään ja ottamaan rennosti koska kipuja ei ollut. Jos niitä ilmaantuu niin sitten sairaalaan. Tosin jos km tulee,ei sitä voida estää. Jos sulla ei ole oikeesti kipuja niin uskaltaisin odottaa ultraan. Kyse voi tosiaan olla istukasta, kohdunsuun herkkyydestä tai vaikkapa monisikiöisyydestä ;-)

Voimia sulle, kohtahan se eka uä jo sullekkin koittaa:)

Vielä tuohon monisikiöisyyteen lisäys että ei ole mitään 100% faktaa, muistan vaan jostain lukeneeni!

Vierailija
20/34 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön aikana loppui tuo nivusten jomottelu, eikä verta ole enää tullut. Maanantaina soitan kuitenki sinne neuvolaan.

Raskausoireet on nyt ehkä hieman helpottaneet, mutta en tiedä kannattaako siitä huolestua, koska mulla on ollut aika "helppo" raskaus tähänki asti ja niukahkot oireet: rinnat kosketusarat ja iltaisin alavatsan nippailuja. Rv6 asti ainoa oire raskaudesta oli menkkojen poisjäänti. Pahoinvointia oli oikeastaan vaan rv 7-8 ajan ja ellotusolo tuli silloinkin jos ateriavälit pääsi venymään ja tietyistä hajuista.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme