Onko täällä ketään, joka olisi onnistunut laihtumaan
pysyvästi? Niin ettei paino ole tullut takaisin? Miten sen teit?
Kommentit (29)
Huomasin lihoneeni kun valmistujaispäiväksi aikomani asu ei sopinut enää päälle. Piti ostaa uusi mekko. Olin koko kouluajan syönyt todella huonosti ja epäterveellisesti enkä liikkunut. Olin myös stressaantunut ja ehkä vähän masentunutkin. En muista punnitsinko itseäni, mutta lihominen oli selvää.
Laihdutin muuttamalla ruokailua lähinnä niin, etten vetänyt joka päivä roskaruokaa, vaihtamalla asuinympäristöä ja treenaamalla kesän ajan Callanetics-treenillä. Solahdin sitten helposti vuoden kuluttua siihen aiemmin tiukkaan mekkoon.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin lihoneeni kun valmistujaispäiväksi aikomani asu ei sopinut enää päälle. Piti ostaa uusi mekko. Olin koko kouluajan syönyt todella huonosti ja epäterveellisesti enkä liikkunut. Olin myös stressaantunut ja ehkä vähän masentunutkin. En muista punnitsinko itseäni, mutta lihominen oli selvää.
Laihdutin muuttamalla ruokailua lähinnä niin, etten vetänyt joka päivä roskaruokaa, vaihtamalla asuinympäristöä ja treenaamalla kesän ajan Callanetics-treenillä. Solahdin sitten helposti vuoden kuluttua siihen aiemmin tiukkaan mekkoon.
Unohdin kertoa, että kilot pysyivät poissa yli 10 vuotta.
Laihduin parissa vuodessa runsaat 20 kg. Siitä on nyt n. 10 vuotta ja olen pysynyt koko ajan normaalipainoisena. Noh, joulun aikaan paino voi nousta pari kiloa, mutta ne häviävät itsestään kun palaan arkeen.
Elämäntaparemontti: lisäsin arkiliikuntaa ja mitä enemmän kiloja putosi, sitä enemmän liikuin. Kävelin ja uin, koska ne ovat vaivattomia ja nautinnollisia tapoja liikkua minulle. Ruokapuolella käytin oppaana Elämäsi kuntoon -kirjaa (Fit for Life). Koska kirja on amerikkalainen, tuunasin ohjeita paremmin Suomeen sopiviksi. Toimi koko perheelle hyvin. Periaatteet ovat helppoja oppia, ja kun ne osaa ei enää tarvitse miettiä syömistä koko ajan. Syömme edelleen suunnilleen samalla periaatteella: paljon kasviksia, juureksia, sieniä, hedelmiä ja marjoja, vähemmän lihaa, kanaa, kalaa jne. Olemme kaikki normaalipainoisia ja terveitä.
Ai niin, sokerin syönnin sen kaikissa muodoissa olin lopettanut jo pari vuotta aiemmin.
Kävin vaa'alla aluksi kerran viikossa, aina samaan aikaan, ja merkkasin painon kalenteriini. Myöhemmin harvensin kertoja ja nyt en enää muista koska olen viimeksi punninnut itseni.
Suuri apu oli myös lähipiirin kehu ja kannustus. :)
Laihduin 85kg > 55kg jättämällä sipsiä, karkit/suklaan ja alkoholin. On tuosta pari vuotta eikä oo tullut takas, alkoholia en edelleenkään käytä mutta sipsejä ja suklaata silloin tällöin.
Mulla on lähtenyt vuoden alun jälkeen 10 kiloa. Hitaasti, annoskokoja pienentäen ja kasviksia lisäten. Ei ole vielä alkanut tulla takaisin yhtään, ja itseasiassa hyvin loivassa laskussa on paino vieläkin.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Laihduin parissa vuodessa runsaat 20 kg. Siitä on nyt n. 10 vuotta ja olen pysynyt koko ajan normaalipainoisena. Noh, joulun aikaan paino voi nousta pari kiloa, mutta ne häviävät itsestään kun palaan arkeen.
Elämäntaparemontti: lisäsin arkiliikuntaa ja mitä enemmän kiloja putosi, sitä enemmän liikuin. Kävelin ja uin, koska ne ovat vaivattomia ja nautinnollisia tapoja liikkua minulle. Ruokapuolella käytin oppaana Elämäsi kuntoon -kirjaa (Fit for Life). Koska kirja on amerikkalainen, tuunasin ohjeita paremmin Suomeen sopiviksi. Toimi koko perheelle hyvin. Periaatteet ovat helppoja oppia, ja kun ne osaa ei enää tarvitse miettiä syömistä koko ajan. Syömme edelleen suunnilleen samalla periaatteella: paljon kasviksia, juureksia, sieniä, hedelmiä ja marjoja, vähemmän lihaa, kanaa, kalaa jne. Olemme kaikki normaalipainoisia ja terveitä.
Ai niin, sokerin syönnin sen kaikissa muodoissa olin lopettanut jo pari vuotta aiemmin.
Kävin vaa'alla aluksi kerran viikossa, aina samaan aikaan, ja merkkasin painon kalenteriini. Myöhemmin harvensin kertoja ja nyt en enää muista koska olen viimeksi punninnut itseni.
Suuri apu oli myös lähipiirin kehu ja kannustus. :)
Sokerin syönnin lopetit sen kaikissa muodoissa?? Ei näy ainakaan ruokalistassasi tämä lopetus.
Laihdutin 15 vuotta sitten puolet painostani eli 110 kg:sta 55 kiloon. En noudattanut mitään eristyistä ohjelmaa eli söin kaikkea, mutta vähemmän. Jojoilua on edelleen 52 kg - 57 kg:n välillä.
No niin, mä laihdutan edelleen. Kun aloitin laihdutuksen painoin jotain 68 kiloa ja nyt painan 56 kiloa ja taivoitepaino on 52 kiloa. Laihdutuksen aloittaessa olin lievästi ylipainoinen ja paino oli noussut raskauksien ja uusien tapojen myötä. Nyt olen opetellut taas syömään säännöllisesti, enkä ruoan valmistuksessa välitä enää mieheni nirsoilusta. Minä olen siis aina pitänyt terveellisestä ruoasta, mutta mieheni on järjettömän nirso, joten sitten monesti tuli tehtyä ihan vain pastaruokia yms. Nyt ollaan tehty niin, että jos mun laittama ruoka ei miehelle kelpaa, niin hän laittaa itse itselleen jotain. Toimii!
Olen alkanut myös jälleen harrastamaan liikuntaa. Itsellä liikuntaharrastukset jäivät pikku hiljaa pois esikoisen syntymän jälkeen, mutta nyt olen alkanut ottamaan itselleni aikaa näihin 3-4 päivänä viikossa. Tämän lisäksi touhuan lastenkin kanssa ja pyrin olemaan itsekin aktiivinen. Eli tänään äitikin vetää luistimet jalkaan, kun lapset haluavat lähteä luistelemaan.
Vaikea sanoa, että onnistunko pysyvästi laihdutuksessa. Mutta nyt laihduttaessa, olen palannut takaisin niihin ruokilu- ja liikuntatottumuksiin, joita toteutin ennen painon nousua ja lasten saantia.
Yhden vinkin annan! Muista kerran viikossa vähän herkutella. Meillä on lauantaisin karkkipäivä myös äidillä. Yleensä se tarkoittaa sitä, että silloin äiti syö jäätelöä / suklaata jonkun verran ja pari lasillista punaviiniä. Ja nämä sen normaalin ruoan päälle. Eli lauantaisin kalorit vähän korkeammat. Painon pudotusta se ei ole haitannut. 5 kuukaudessa kiloja on lähtenyt 12.
Niin ja kannattaa laihduttaessa ajatella tekevänsä elämäntapamuutosta. Mitä ikinä teitkin ennen laihdutuksen aloittamista, niin se on mennyttä elämää, eikä niihin tapohin saa enää palata.
Paras kuulemani dieetti on tämä Työttömän Dieetti: nuku pitkään ja myöhään. juopase kahvit, ja tee vähän jotain esim. tiskaa. Iltapäivällä jo asettaudu telkkarin ääreen katsomaan lempparisarjojasi. tee 1-3 leipää ja syö ne telkkua katsoessa, juo kahvia ja vettä. mene myöhään nukkumaan.
Johonkin radio-ohjelmaan soitti kerran nainen joka kertoi laihtuneensa nopeasti ja pysyvästi näin ja innoissaan selitti "tää oli niin helppoa kun ei ollut töitäkään" ja kuinka "ei ollut nälkä kun nukuin aina myöhään". Toimittaja oli todella lyhytsanainen ja töykeä ja yritti päästä välittömästi soittajasta eroon. Ei tainnut olla sellainen "laihdutusvinkki" mitä odotti soittajilta..