Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks suomessa naisia on niin hankala lähestyä baarissa?

Vierailija
11.11.2016 |

Mikä se taktiikka on suomessa lähestyä naisia baarissa? Täällä naisten asenne on tavismiestä kohtaan vastenmielinen ja pakit annetaan tyyliin "Painu vittuun siitä".

Monissa muissa euroopan maissa kun menee naisille jutteleen niin ne on kohteliaita ja vastailee&juttelee eivätkä ole heti sillä asenteella "mitähän vittua tuokin musta haluaa?"

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kohtelias lähestyviä miehiä kohtaan, mutta teen kyllä selväksi, että mulla on poikaystävä.

Vierailija
2/10 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä vaikeaa on naisena mennä johonkin lasilliselle ihan vain olemaan ja viettämään aikaa ilman että joutuu antamaan niitä pakkeja, kun lähes kaikki miehet tulkitsee, että yksin anniskeluravintolassa/oluthuoneessa/baarissa oleva nainen = miehen seuraa etsivä nainen.

Tähän tarvisi jonkun sanattomaksi viestinnän ratkaisun, jotta kumpikin säästyisi pettymyksiltä heti alkuunsa. Ideoita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se taktiikka on suomessa lähestyä naisia baarissa? Täällä naisten asenne on tavismiestä kohtaan vastenmielinen ja pakit annetaan tyyliin "Painu vittuun siitä".

Monissa muissa euroopan maissa kun menee naisille jutteleen niin ne on kohteliaita ja vastailee&juttelee eivätkä ole heti sillä asenteella "mitähän vittua tuokin musta haluaa?"

Liian hyvä sosiaaliturva ja feministiseksi muuttunut yhteiskunta. Miehet nähdään vain välttämättömänä pahana lasten siittäjinä ja elättäjinä.

Vierailija
4/10 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehille kevyt juttelu ja parin minuutin tuttavuus vaikuttavat olevan oikeutus fyysiseen ahdisteluun. En jaksa muistella niitä lukuisia kertoja kun olen tullut lääpityksi, väkisin suudelluksi ja pari tapausta lähti seuraamaan kotiin baarista. Kaikki kantasuomalaisia miehiä.

Eipä sillä, en ole enää käynyt baareissa pariin vuoteen kun ei siellä saa olla rauhassa.

Vierailija
5/10 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian hyvä sosiaaliturva ja feministiseksi muuttunut yhteiskunta. Miehet nähdään vain välttämättömänä pahana lasten siittäjinä ja elättäjinä.

Siltähän se näyttää. Mies on naisille lähtökohtaisesti "provider", jonka tarpeen voi hoitaa valtiokin.

Vierailija
6/10 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Asustelen ulkomailla ja täällä ihan yleisesti naiset tulevat keskustelemaan baarissa "tarkoituksella" tai ilman. Samoin toimin täällä itsekin. Kaikkinensa mukavaa seurustelua. Joidenkin kanssa juttu luistaa sitten pidemmällekin. Suomessa perusoletus taitaa on se että kun baaritiskillä puhutaan naiselle, tulkitaan tämä heti iskuyritykseksi. Ehkä tiskeillä kiertää liikaa "annaks p****a" kavereita, jotka ovat pilanneet ilmapiirin tältä leppoisalta seurustelulta.

Vierailija
7/10 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla naiset ovat säästyneet suomalaisten miesten ahdistelulta, eivät osaa varoa. Olen oppinut että pakit kannattaa antaa mahdollisimman suoraan ja tylysti eivätkä kaikki edes tajua vaikka käsiksi painua h*lvettiin. Miehillä on usein myös melko harhainen käsitys siitä omasta tasostaan. Esim. minua parikymppisenä naisena joka harvoin käyn baarissa ei kiinnosta 30-kymppiset kulahtaneet juopot. En ollut aina näin kyyninen ja tyly miehiä kohtaan mutta nopeasti opin että olemalla kohtelias näille baarin känniurpoille he eivät jätä rauhaan. Viimeksi pari viikonloppua sitten sain tästä taas muistutuksen.

Istuin yksin juomassa drinkkiä kun olin juuri lähdössä pois niin eiköhän siihen viereen parkkeeraa tällainen itseäni kymmenisen vuotta vanhempi junttimainen baarikärpänen. Sanoin hänelle tylyn kohteliaasti että en ole kiinnostunut. No eipä tämä ääliö tajunnut vaan jäi siihen ja yritti väkisin saada aikaan jotain keskustelua. Sanoin että haluan olla yksin. Tyyppi ei vieläkään tajua poistua vaan yrittää jatkaa juttelua. Kasken hänen jättämään minut rauhaan ja menemään muualle, alan olla jo todella ahdistunut ja vihainen koska tämä mies samalla blokkaa kulkuväyläni tuolillaan enkä pääse pakoon. Mies huomaa kyllä että minulla on epämukava olo mutta ei vieläkään tajua että se johtuu hänestä, hän kysyy että olenko ensimmäistä kertaa baarissa. En enää jaksa. Huudan että painu nyt h*lvettiin siitä! Arvatkaa jättikö hän minut rauhaan? No ei! Vasta kun kolmannen kerran huusin hänelle että jätä minut nyt oikeasti rauhaan tämä urpo perääntyy selitellen että "ei hän mitään yrittänyt".

Vierailija
8/10 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä itsestään selvää, mutta älä ainakaan tee näin: Tulet suoraan vihjailemaan, että tekis mieli, olet kännissä etkä hymyile yhtään, et kysy mitään, kehut vain kauniiksi ja toistat, että tekisi mieli. Sitten vielä kehaiset, että sulla riittää naisia. Vaikutat hieman huonovointiselta, olet täysin hymytön, minkäänlaista lämpöä sinusta ei huou.

Parempi: hymyile ystävällisesti, älä ole liian päällekäyvä, pieni ujous on hyvästä, älä vaikuta ylimieliseltä. Varmaa "vinkkiä" en voi antaa, koska niin moni asia vaikuttaa, etten osaa sellaista määritellä.

Tämä vain oma näkökulmani. Olen ujo ja en ole baarissa ollut seksiseuraa etsimässä, mutta jos sellaista olisi ollut ihan ehdoton pakko saada (not gonna happen), niin varmaan tuo ensin mainittu olisi siinä tapauksessa "kelvannut". En kuitenkaan usko, että moni nainen on niin epätoivoinen, vaan enemmänkin ollaan liikkeellä siinä mielessä, että jos joku varteenotettava tulee vastaan, niin sitten EHKÄ.

Vierailija
9/10 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussa ei vaan oo karismaa. Se saa naisella hymyn huulille, vaikka kysyisit siltä, että paljonko maksaa Lidlissä maksalaatikko.

Vierailija
10/10 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia koska on esim. lähtenyt baariin ryyppäämään kavereiden kanssa eikä munastamaan ja sitten kun joku äijä liimautuu kylkeen niin sitä lähinnä toivoo että se painuisi helvettiin siitä sössöttämästä. Tai no, itse kylläkin torjun ihan kohteliaasti ja ystävällisesti koska itsekään en haluaisi tulla torjutuksi epäkohteliaasti. (Käsiksi kävijät sitten asia erikseen, ihan ekaksi kylläkin rauhantahtoisena ja sopuisana ihmisenä vain uhkaan niitä törkeällä pahoinpitelyllä.)